Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Uitlatenkwestie, nep maar wel mooi?
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Vr 22 Nov, 2002 21:39    Onderwerp: Uitlatenkwestie, nep maar wel mooi? Reageer met quote

Goed, ik heb weer eens een ideetje, ik ben erover aan het denken om de uitlaat te voorzien van twee nieuwe chromen opschuif stukjes of een grote ovaal (weet je wel dtm maar dan recht). Nu zag ik iets op ebay.de en dat leek me wel heftig, meningen gevraagd, ik ben er echt serieus over aan het denken!!!


http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1789896666

maar dan op een mx-6 en niet op zo'n vieze calibraaaaaaaaaa

Het linker deel zit er dan voor jan joker op, nu zit ik trouwens eens te denken, onze demper heeft twee pijpjes, denk dat ik met enig net laswerk hiervan sowieso twee werkende uitlaateinden kan krijgen, das wel vet!! Morgen ff meten!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Bas
Freak


Geregistreerd op: 22-6-2002
Berichten: 480
Woonplaats: Grave

BerichtGeplaatst: Vr 22 Nov, 2002 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Schaam je!
Bedenk dat je je dure bumperafdekking dan ook moet aanpassen. Persoonlijk vind ik dubbele uitlaten waarvan er 1 nep is echt nep. Net zoiets als nepschijven over remtrommels achter gemonteerd (verkopen ze in Frankrijk zelfs in de supermarkt!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Vr 22 Nov, 2002 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag net deze twee plaatjes, ook erg vet!
Deze werken dus wel allerbei echt.




_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bas
Freak


Geregistreerd op: 22-6-2002
Berichten: 480
Woonplaats: Grave

BerichtGeplaatst: Vr 22 Nov, 2002 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

o.k., onder een mx staat het wel beter...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Vr 22 Nov, 2002 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Mmm, lekker maakt weer leuke reacties los, ik schaam me overigens niet om de figuurzaag in mijn bumper te zetten hoor!! No problem, ik moet zelf ook af en toe naar de tandarts, niet dan? Ik ben er voor mezelf sowieso al uit dat de tweede ook moet werken en dat ga ik proberen op de originele demper te monteren, iemand toevallig een adresje voor flexibele stalen slang die een beetje tegen hoge temperaturen kan? Maakt het iets gemakkelijker, zoniet dan wordt het een middagje lassen vrees ik, schoonpapa maar eens lief aankijken, hahha. Morgen eerst meten of er wel een fatsoenlijke bocht te maken is naar de linkerzijde toe, diegene die rechtdoor gaat lukt sowieso wel. btw, nice picture Sander!!

Laatst aangepast door Ferdi op Vr 22 Nov, 2002 23:10, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Vr 22 Nov, 2002 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Goh, hij is het met mij eens, hoe kan dat nou. Confused Confused Confused Very Happy Very Happy
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dutch
Freak


Geregistreerd op: 18-6-2002
Berichten: 282

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 1:25    Onderwerp: nog een heel mooie setup van een Finse mx6-entoesiast.:) Reageer met quote

http://photos.yahoo.com/bc/deejay_arse/lst?.dir=/Dual+exhaust...&.src=ph&.order=&.view=t&.done=http%3a//photos.yahoo.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

LEKKER!!!!!!!!!!!! Die is nog mooier dan mijn idee maar volgens mij brult die uitvoering ook knap, de demper is er tussenuit!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
dutch
Freak


Geregistreerd op: 18-6-2002
Berichten: 282

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

hij heeft zijn demper verplaatst zie de 3e foto..je ziet daar 2 dempers achter mekaar gemonteerd, op zich wel een goeie actie vind ik.
op zo'n manier heb je goed de ruimte om die dubbele pijp te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

En die gekke fin heeft nog een turbo op zijn 2.5i V6 ook...
Hoe bedoel je brulleeeeeennn!!!!!!!
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dutch
Freak


Geregistreerd op: 18-6-2002
Berichten: 282

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

ja ik weet niet wat het is met die gasten er schijnt daar in de buurt (denemarken, zweden, noorwegen) ook een mx6 met een 3.0 V6 te rijden.
verder zijn er een aantal gasten actief die FE3 motoren aan het turbo-en zijn. (FE3= 2.0i 16v zoals in de 626 GT 87-92)
ik hou persoonlijk wel van dat soort praktijken.
(ben zelf op dit moment mijn auto aan het ombouwen naar injectie, en dat vind ik al heel wat)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

En zonder die lelijke achterpsoiler erop joh!! Ziet er echt veeeeel strakker uit. Help me ff herinneren als ik de mijne over laat spuiten dat ik hem er ook aflaat!! Trouwens de plaats van die einddemper....dat gaat niet werken bij mij. Ik heb namelijk de kat helemaal open, de temperaturen die dan direct na de katbehuizing de demper ingekast worden zijn veeeeeel te hoog voor dat demping materiaal met als gevaar dat ik de demper van binnen leegbrand. Ik heb ondertussen ook weer een nieuw idee. Ik bedacht me dat ik ook een lange rvs pijp kan nemen (ca 1.40) en deze over dwars onder de auto kan monteren, maak er twee uitlopen aan die aan de afgezaagde pijpjes van de originele demper gemaakt kunnen worden en vervolgens kan ik aan de rvs pijp gewoon de uiteinden lassen die ik wil!! Ik prefereer zelf 4 keer rond boven 2 grote ovalen, vindt ik net weer iets te sjonnie. Vier keer rond met een diameter van 60mm lijkt me wel voldoende. Vraag me alleen af of ik het uitlaat traject op deze manier niet teveel beperking geef of moet ik de diameter van die RVS pijp gewoon groot houden, iets van 60mm of zo? Ideeen, ik wordt er gek van, iemand nog tips??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Een MX-6 zonder achterspoiler is vrij kaal hoor.
Dat het mooi lijkt bij die Fin komt door de kleur van zijn auto en omdat ie de MX-6 verlaagd heeft.
Dat ideetje van jou klinkt wel aardig.
Wordt het tenminste ook niet zo duuuur.
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

Man, ik loop over van de ideeen, alleen niet van tijd jammer genoeg, maar ik ga schoonpapa toch heel errug lief aankijken om het gedaan te krijgen maar moet eerst ff de pijp van de brommer (lees opgevoerde suzuki gsx750f, 114pk krukas) omhoog leggen en dan is mr mx aan de beurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2002 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Heb jij ook dat je in de winter met schijtweer buiten altijd overloopt van de meest fantastische ideeën, en als het dan vervolgens zomer wordt je geen een idee uitvoert?
Daar heb ik namelijk weer last van. Smile
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group