Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Let's talk Sub bass

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Caraudio
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul Jenner
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 1335
Woonplaats: Den Haag, Nederland

BerichtGeplaatst: Zo 01 Dec, 2002 22:58    Onderwerp: Let's talk Sub bass Reageer met quote

Hallo allemaal.

Het wordt toch eens tijd om eens aan serieus geluid in de auto te aan denken.
Mijn plan is om één of liever twee subwoofers te aan installeren met hun eigen versterker. De vraag is nu, waar laat je die dingen ?

Nou, de kofferbak lijkt mij de beste plaats en qua systeem zou ik willen kiezen voor woofers die geschikt zijn voor free air gebruik. Wat zijn nu de oplossingen:

Het mooiste lijkt mij om de woofers te monteren tegen de achterkanten van de acherstoelen, en zo zo door de kussens heen te laten blazen Smile Zijn die tenminste ook meteen stofvrij.

Heb ik net even van één van de twee achterstoelen het tapijt verwijderd. Blijkt daar helaas e.o.a. hardplasticken ding tussen te zitten. helaas vanavond geen gelegenheid meer om de zooi verder te bekijken. Heeft iemand die achterstoelen al eens uitelkaar gehad ? Ik ben benieuwd of dat hardplasticken ding eraf kan om te vervangen door een goede plaat MDF, waaruit ik dan een opening zou willen zagen om de woefers doorheen te laten "kijken".

Any input appreciated !

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl


We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rob van Kordenoordt
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 167

BerichtGeplaatst: Di 03 Dec, 2002 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Heb bij het vorige audio systeem in de MX 6 ook 1 subwoofer achter de achterbank gehad. Had deze echter op een MDF plaat direct achter de achterbank geplaatst, dus tussen mijn gastank en de achterbank. Had geen plastik platen uit de leuningen verwijderd en misschien was dit de reden, dat er een soort boem-bas ontstond. Dit wil ik niet meer en daarom heb ik nu gekozen voor twee subwoofers, uitblazend in de kofferruimte, geplaatst in een semi- gesloten kast met de gastank daarin. Vrij weinig kastvolume dus maar een soort transmission line naar de voorkant gericht, uitmondend achter de achterbankleuning. De kofferbak dient dus als tweede (of eerste ?) klankkast. Ben nog druk bezig met het inbouwen van de versterkers.
Visaton is een zeer goede keuze als het gaat om luidsprekers. Alvast succes met het uitwerken van de ideeen.
_________________
My black MX-6 is gettin' stronger every day
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Ma 09 Dec, 2002 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

TIP: gebruik dempingmateriaal in de MX-6!
Dat ben ik helaas vergeten. Sad
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Ma 09 Dec, 2002 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht al wat hoor ik toch voor een raar geluidje in die auto van een Sander, maar nu je het zegt...isolatiemateriaal vergeten Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Paul Jenner
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 1335
Woonplaats: Den Haag, Nederland

BerichtGeplaatst: Di 10 Dec, 2002 0:20    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt inderdaad een zelfklevende loodbitumen platen kopen die je aan de binnenkant van je deur kunt plakken.


paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl


We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Di 10 Dec, 2002 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Laat je alleen niet bedonderen als je dat spul in de caraudio zaak gaat kopen, want die goedkopere werken vaak net zo goed, en soms nog beter, dan die hele dure.
Vergeet ook niks tussen je achterbumper en de kentekenplaathouder te monteren... Wink
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dutch
Freak


Geregistreerd op: 18-6-2002
Berichten: 282

BerichtGeplaatst: Di 10 Dec, 2002 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Je kunt inderdaad een zelfklevende loodbitumen platen kopen die je aan de binnenkant van je deur kunt plakken.

inderdaad wereldspul, ik heb zogenoemde "antidreunplaten" in mijn auto geplakt (van MB) en ja dat kan je goed merken. vooral als je met een sportdemper rijd zoals ik en je word kierewiet van het geluid/gedreun in je auto dan heeft dit spul zeker zin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Caraudio Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group