Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Do 01 Feb, 2007 22:07 Onderwerp: Kl-de chip toch aan te passen.. |
|
|
Aangezien ik een andere inlaatspruitstuk erop hebt, klopt ie officieel niet met de waarden van de klde chip. Dus zijn we bezig geweest de chip te ontcijferen.
We hadden verleden week de chip data opgeslagen op de laptop. Nu heeft merlin de eerst dingen leesbaar gemaakt zolas hoeveel lucht en benzine er in gaat bij bepaald aantal toeren. Zal dit weekend als ik er kom even fotos van het beeldscherm maken. We hebben dus een back-up van de klde chip achteruit gezet. Maar merlin zegt dat er nog wel meer uit de chip te halen valt.
Ik hou jullie op de hoogte...! |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Do 01 Feb, 2007 22:24 Onderwerp: |
|
|
Tuurlijk, er is zeker meer uit de chip te halen.
Je komt dan wel in het gebied dat een chip niet meer geschikt is voor vrijwel alle set-ups.
Je gaat dan tunen per motor en dat kost meer tijd (op een rollenbank met goede uitlaatgasmeetapparatuur, elke set up weer overnieuw).
Hoe weet je nu welk toerental je hebben moet Robby, voor je VRIS? _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Do 01 Feb, 2007 22:42 Onderwerp: |
|
|
heb ergens die getallen wel staan.. moet ik even weer opzoeken. En idd dat steeds op de rollerbank lijkt me super maar ook onbetaalbaar. want elke keer betaal je weer 100e |
|
Naar boven |
|
|
fr3d Freak
Geregistreerd op: 29-10-2004 Berichten: 1463
|
Geplaatst: Vr 02 Feb, 2007 13:38 Onderwerp: |
|
|
die gegevens van de chip heb ik ook ergens staan
Succes iig _________________ tja geen mazda meer ... |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 02 Feb, 2007 13:40 Onderwerp: |
|
|
Nou, dat bedoel ik te zeggen die getallen staan nergens omdat het niet bekend is. Je hebt een ZE spruitstuk maar de rest is origineel DE.
Je hebt dus of ZE getallen óf DE getallen. Maar beide zullen niet optimaal zijn. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Vr 02 Feb, 2007 19:55 Onderwerp: |
|
|
is er geen tussenweg? maar de vris is toch vacuum geregeld, en dus niet met de chip te regelen? _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 02 Feb, 2007 20:54 Onderwerp: |
|
|
texx schreef: | is er geen tussenweg? maar de vris is toch vacuum geregeld, en dus niet met de chip te regelen? |
Het VRIS systeem is vacuum-bekrachtigd. Er zitten klepjes in de vacuum leidingen die bepalen of een klepmotor vacuum krijgt of niet. Die klepjes worden weer aangestuurd door de ECU.
En er is een middenweg in de chip te zetten, alleen hoe weet je waar die moet komen te staan? ->
Door meerdere runs te maken met verschillende tijden op een dynobank.
Wanneer de VRIS-tijden veranderen verandert ook de vullingsgraad van de motor. Wat daar op zijn beurt ook bij hoort zijn aangepaste fuelmappings en ontstekingstijdstippen. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Ghost Rider Freak
Geregistreerd op: 11-6-2005 Berichten: 145
|
Geplaatst: Za 03 Feb, 2007 19:31 Onderwerp: |
|
|
Heeft de mx trouwens wel een toeren begrenzer ? bij me maat zijn eclipse zat die bij 7500rpm, maar ik kan hem doortrappen tot over de 8000rpm. Verder ben ik maar niet gegaan want ik schrok dr van dat hij al al over de 8000 ging. _________________ Ultimate goal ACHIEVED!
http://www.cardomain.com/ride/2317955 |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Zo 04 Feb, 2007 11:26 Onderwerp: |
|
|
normaal volgens de boeken dacht ik voor de klde 7000rpm en de klze en millenia 7500rpm |
|
Naar boven |
|
|
texx Freak
Geregistreerd op: 18-11-2004 Berichten: 1802 Woonplaats: denhaag
|
Geplaatst: Zo 04 Feb, 2007 15:45 Onderwerp: |
|
|
en met de fullsizechip 8500 _________________ MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Zo 04 Feb, 2007 19:37 Onderwerp: |
|
|
bij mij gaat ie ook verder dan die 7500rpm, maar heb ook even twee fototjes geschoten
Dit is mij klde chip een beetje leesbaar gemaakt. Je ziet hier ook dat bij 3000 er te veel benzine in komt en de manifold press tehoog is. stap 1 is nu ook te zorgen dat alle lijnen die je ziet op de tweede foto in een mooie beweging om hoog gaan. Want ook bij stationair zit in dip. Der onderste lijn zakt ineens en komt weer omhoog. Na dit allemaal afgesteld te hebben gaan we net als je in fullsize z'n topic staat een sensor in mn uitlaat maken die je op een laptop aansluit zodat je tijdens rijden kunt zien hoe alles op dat moment is.
|
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 04 Feb, 2007 23:27 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Je ziet hier ook dat bij 3000 er te veel benzine in komt en de manifold press tehoog is. stap 1 is nu ook te zorgen dat alle lijnen die je ziet op de tweede foto in een mooie beweging om hoog gaan. Want ook bij stationair zit in dip. |
Maar goed dat de programmeur van jouw chip dit niet leest want je zegt eigenlijk dat hij niet goed bij z'n verstand is.
Hoe kom je aan al die wijsheid joh? _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Ma 05 Feb, 2007 8:38 Onderwerp: |
|
|
dat zeg ik idd, daarom doen mensen chip tuning..
En anders zal de ontwerper van de bodyline van de auto ook wel boos zijn op mij
Maar ik doe dit samen met een jongen die dit voor zn werk doet. Hij bouwt ook turbos etc in, waar hij dan chips voor maakt.. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 05 Feb, 2007 17:13 Onderwerp: |
|
|
Quote: | dat zeg ik idd, daarom doen mensen chip tuning.. |
Maar ik weet niet anders dat dat jij dus al een "snelle" chip hebt en dat je het daar over hebt.
Dus je zegt dat je eigen chip prut is.
Terwijl je in het begin dat je jouw mx6 had 200pk claimde door die chip. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
jasper Freak
Geregistreerd op: 28-12-2005 Berichten: 464 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
Geplaatst: Di 06 Feb, 2007 23:48 Onderwerp: |
|
|
het klopt dat er een Dip hoort te zitten bij 3250 Toeren daar gaat VRIS2 open staan en 4250 klapt die weer dicht Die dip blijf je zien Robbie. _________________ -Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped - |
|
Naar boven |
|
|
|