Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Kl-de chip toch aan te passen..
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Do 01 Feb, 2007 22:07    Onderwerp: Kl-de chip toch aan te passen.. Reageer met quote

Aangezien ik een andere inlaatspruitstuk erop hebt, klopt ie officieel niet met de waarden van de klde chip. Dus zijn we bezig geweest de chip te ontcijferen.
We hadden verleden week de chip data opgeslagen op de laptop. Nu heeft merlin de eerst dingen leesbaar gemaakt zolas hoeveel lucht en benzine er in gaat bij bepaald aantal toeren. Zal dit weekend als ik er kom even fotos van het beeldscherm maken. We hebben dus een back-up van de klde chip achteruit gezet. Maar merlin zegt dat er nog wel meer uit de chip te halen valt.
Ik hou jullie op de hoogte...!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Do 01 Feb, 2007 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk, er is zeker meer uit de chip te halen.
Je komt dan wel in het gebied dat een chip niet meer geschikt is voor vrijwel alle set-ups.
Je gaat dan tunen per motor en dat kost meer tijd (op een rollenbank met goede uitlaatgasmeetapparatuur, elke set up weer overnieuw).
Hoe weet je nu welk toerental je hebben moet Robby, voor je VRIS?
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Do 01 Feb, 2007 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

heb ergens die getallen wel staan.. moet ik even weer opzoeken. En idd dat steeds op de rollerbank lijkt me super maar ook onbetaalbaar. want elke keer betaal je weer 100e
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
fr3d
Freak


Geregistreerd op: 29-10-2004
Berichten: 1463

BerichtGeplaatst: Vr 02 Feb, 2007 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

die gegevens van de chip heb ik ook ergens staan Smile
Succes iig
_________________
tja geen mazda meer ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 02 Feb, 2007 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, dat bedoel ik te zeggen Wink die getallen staan nergens omdat het niet bekend is. Je hebt een ZE spruitstuk maar de rest is origineel DE.
Je hebt dus of ZE getallen óf DE getallen. Maar beide zullen niet optimaal zijn.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Vr 02 Feb, 2007 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

is er geen tussenweg? maar de vris is toch vacuum geregeld, en dus niet met de chip te regelen?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Vr 02 Feb, 2007 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

texx schreef:
is er geen tussenweg? maar de vris is toch vacuum geregeld, en dus niet met de chip te regelen?

Het VRIS systeem is vacuum-bekrachtigd. Er zitten klepjes in de vacuum leidingen die bepalen of een klepmotor vacuum krijgt of niet. Die klepjes worden weer aangestuurd door de ECU.

En er is een middenweg in de chip te zetten, alleen hoe weet je waar die moet komen te staan? ->
Door meerdere runs te maken met verschillende tijden op een dynobank.
Wanneer de VRIS-tijden veranderen verandert ook de vullingsgraad van de motor. Wat daar op zijn beurt ook bij hoort zijn aangepaste fuelmappings en ontstekingstijdstippen.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ghost Rider
Freak


Geregistreerd op: 11-6-2005
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: Za 03 Feb, 2007 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft de mx trouwens wel een toeren begrenzer ? bij me maat zijn eclipse zat die bij 7500rpm, maar ik kan hem doortrappen tot over de 8000rpm. Verder ben ik maar niet gegaan want ik schrok dr van dat hij al al over de 8000 ging. Confused
_________________
Ultimate goal ACHIEVED!
http://www.cardomain.com/ride/2317955
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Zo 04 Feb, 2007 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

normaal volgens de boeken dacht ik voor de klde 7000rpm en de klze en millenia 7500rpm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Zo 04 Feb, 2007 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

en met de fullsizechip 8500 Smile
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Zo 04 Feb, 2007 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

bij mij gaat ie ook verder dan die 7500rpm, maar heb ook even twee fototjes geschoten
Dit is mij klde chip een beetje leesbaar gemaakt. Je ziet hier ook dat bij 3000 er te veel benzine in komt en de manifold press tehoog is. stap 1 is nu ook te zorgen dat alle lijnen die je ziet op de tweede foto in een mooie beweging om hoog gaan. Want ook bij stationair zit in dip. Der onderste lijn zakt ineens en komt weer omhoog. Na dit allemaal afgesteld te hebben gaan we net als je in fullsize z'n topic staat een sensor in mn uitlaat maken die je op een laptop aansluit zodat je tijdens rijden kunt zien hoe alles op dat moment is.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 04 Feb, 2007 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Je ziet hier ook dat bij 3000 er te veel benzine in komt en de manifold press tehoog is. stap 1 is nu ook te zorgen dat alle lijnen die je ziet op de tweede foto in een mooie beweging om hoog gaan. Want ook bij stationair zit in dip.

Maar goed dat de programmeur van jouw chip dit niet leest want je zegt eigenlijk dat hij niet goed bij z'n verstand is.
Hoe kom je aan al die wijsheid joh?
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Ma 05 Feb, 2007 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

dat zeg ik idd, daarom doen mensen chip tuning..
En anders zal de ontwerper van de bodyline van de auto ook wel boos zijn op mij Wink

Maar ik doe dit samen met een jongen die dit voor zn werk doet. Hij bouwt ook turbos etc in, waar hij dan chips voor maakt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 05 Feb, 2007 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
dat zeg ik idd, daarom doen mensen chip tuning..


Maar ik weet niet anders dat dat jij dus al een "snelle" chip hebt en dat je het daar over hebt.
Dus je zegt dat je eigen chip prut is.
Terwijl je in het begin dat je jouw mx6 had 200pk claimde door die chip.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Di 06 Feb, 2007 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

het klopt dat er een Dip hoort te zitten bij 3250 Toeren daar gaat VRIS2 open staan en 4250 klapt die weer dicht Die dip blijf je zien Robbie.
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group