Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ReneD Freak
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 503 Woonplaats: Aalten
|
Geplaatst: Di 24 Jul, 2007 18:26 Onderwerp: Motorblok |
|
|
Ik ga volgend jaar mij blok tunen.
Maar omdat de vorig eigenaar van mij auto op NOS heeft gereden een paar keer zoek ik een nieuwe blok der naast.
Het blok hoeft niet 100% te zijn word toch uit elkaar gehaald.
Het liefste een KLZE maar een KLDE zou ook goed zijn.
Wie iemand der nog een te kopen voor wienig?
Groeten Rene
@Willem ik kom langs het blok bij jouw bekijken! _________________ MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm
Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092 |
|
Naar boven |
|
|
Bluedevil Freak
Geregistreerd op: 2-2-2005 Berichten: 454 Woonplaats: Oosterwolde Fr
|
Geplaatst: Di 24 Jul, 2007 18:31 Onderwerp: |
|
|
heb nog wel een nog wel 2.5 v6 blok liggen in me oude auto.maar die moet er dan nog uitgesloopt worden enzo. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 24 Jul, 2007 20:58 Onderwerp: Re: Motorblok |
|
|
ReneD schreef: | Ik ga volgend jaar mij blok tunen.
Maar omdat de vorig eigenaar van mij auto op NOS heeft gereden een paar keer zoek ik een nieuwe blok der naast.
Groeten Rene |
Leg me nou eens uit wat je daarmee bedoelt Rene? Is daar iets mis mee met NOS?
Maar op jouw blok heeft wel een gas-installatie op gezeten, maar toch geen lachgas.....
En SKG doet dat tunen toch voor je? _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
ReneD Freak
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 503 Woonplaats: Aalten
|
Geplaatst: Wo 25 Jul, 2007 18:16 Onderwerp: Re: Motorblok |
|
|
Fullsize schreef: | ReneD schreef: | Ik ga volgend jaar mij blok tunen.
Maar omdat de vorig eigenaar van mij auto op NOS heeft gereden een paar keer zoek ik een nieuwe blok der naast.
Groeten Rene |
Leg me nou eens uit wat je daarmee bedoelt Rene? Is daar iets mis mee met NOS?
Maar op jouw blok heeft wel een gas-installatie op gezeten, maar toch geen lachgas.....
En SKG doet dat tunen toch voor je? |
Misschien is het wel een gas-installatie geweest maar de garage waar ik heb had gekocht zeiden dat ze een NOS- timer der af hadden gehaald dus.
En de laatste tijd verbruikt mij blok een hoop olie en doet raar naar even een stuk te hard te hebben gereden.
En inderdaad gaat een onderdeel van SKG mij blok dan onder handen nemen dan Supro Automotive Engineering waar de Punto ook is getuned.
Want ik heb de ruimte en de kenis der niet voor.
Groeten Rene _________________ MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm
Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092 |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Wo 25 Jul, 2007 19:29 Onderwerp: |
|
|
was een nos-timer... |
|
Naar boven |
|
|
ReneD Freak
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 503 Woonplaats: Aalten
|
Geplaatst: Zo 29 Jul, 2007 16:51 Onderwerp: |
|
|
Ik gok dat het een apparaat is die de tijd van de NOS ventiel geopent is regeld.
Is maar een gokje hoor.
Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.
Groeten Rene _________________ MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm
Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092 |
|
Naar boven |
|
|
marcel v6 Freak
Geregistreerd op: 23-6-2007 Berichten: 136
|
Geplaatst: Zo 29 Jul, 2007 18:55 Onderwerp: |
|
|
ReneD schreef: | Ik gok dat het een apparaat is die de tijd van de NOS ventiel geopent is regeld.
Is maar een gokje hoor.
Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.
Groeten Rene |
Ik ben het niet met je eens dat Nos slecht voor je blok is.
Kijk als jij het constant gebruikt dan is het wel schadelijk.
Maar met normaal gebruik kan je er een heel hoop plezier van hebben. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 29 Jul, 2007 19:09 Onderwerp: |
|
|
ReneD schreef: |
Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.
Groeten Rene |
Elke vorm van drukverhoging in je cylinders is dan net zo 'slecht' en 'gevaarlijk'. Mag ik dan aannemen dat je je blok dus niet meer laat tunen omdat het slecht is voor je blok? Vast niet, daar gaat SKG ook mee door.
Dus als je er geen verstand van hebt Rene (je zegt het zelf); hou dat soort uitspraken dan voor je a.u.b.! _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
ReneD Freak
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 503 Woonplaats: Aalten
|
Geplaatst: Do 02 Aug, 2007 21:07 Onderwerp: |
|
|
marcel v6 schreef: | ReneD schreef: | Ik gok dat het een apparaat is die de tijd van de NOS ventiel geopent is regeld.
Is maar een gokje hoor.
Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.
Groeten Rene |
Ik ben het niet met je eens dat Nos slecht voor je blok is.
Kijk als jij het constant gebruikt dan is het wel schadelijk.
Maar met normaal gebruik kan je er een heel hoop plezier van hebben. |
Oke dat wist ik niet.
Dat zeg ik ook heb me der verder ook niet in verdiept.
Ik wist alleen dat het schadelijk was uit eindelijk.
En ik weet het niet helemaal zeker maar op mij blok heeft het misschien gezetten.
En dat ik een hoop schade der aan nog steeds.
Want mij blok verbruikt aardig wat olie per maand.
En de koppels platen zijn op.
En nog wel andere rare dingen.
Groeten Rene _________________ MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm
Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092 |
|
Naar boven |
|
|
ReneD Freak
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 503 Woonplaats: Aalten
|
Geplaatst: Do 02 Aug, 2007 21:26 Onderwerp: |
|
|
Fullsize schreef: | ReneD schreef: |
Verdiep mij niet in NOS is maar gevaarlijk spul en slecht voor een blok.
Groeten Rene |
Elke vorm van drukverhoging in je cylinders is dan net zo 'slecht' en 'gevaarlijk'. Mag ik dan aannemen dat je je blok dus niet meer laat tunen omdat het slecht is voor je blok? Vast niet, daar gaat SKG ook mee door.
Dus als je er geen verstand van hebt Rene (je zegt het zelf); hou dat soort uitspraken dan voor je a.u.b.! |
Natuurlijk weet ik dat elke tuning aan het blok schade op brengt.
Zelfs al een openlucht filter kan dat doen.
Maar je kan niet zeggen dat NOS nog schader is daarvoor.
En een gas is gewoon veel schraler aan smering in een blok dan andere brandstoffen.
Want je kan me niet zeggen dat het ook goed is om in 1 keer 50 tot maar liefste 150 of misschien nog wel meer PK's der extra uit te persen in 1 keer uit je blok.
En heb best een paar filmpjes gezien waar ze NOS op een rollerbank test en in de cilinders spoten en dat het blok in 1 grote vuurbal op ging.
Maar ik heb der grote respect voor de jongens die het wel hebben.
En ik vind het heel gaaf om te zien.
En als het wel of niet op mij blok heeft gezetten. Want ik denk van personelijk wel. En ik zit met de schade aan mij blok.
En 1 van de ding is dus misschien door de NOS gekomen.
Groeten Rene
Ps der staan fouten in dit bericht. Maar jah dit is mij mening over dit.
En nu terug op het topic. _________________ MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm
Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092 |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Vr 03 Aug, 2007 7:40 Onderwerp: |
|
|
Quote: | En een gas is gewoon veel schraler aan smering in een blok dan andere brandstoffen. |
Er zit ook geen smering in benzine. Als je dat bedoelt met schraal iig.
Ik heb ook wel een paar filmpjes gezien dat een blok op werd geblazen met een turbo. Das ook geen mooi gezicht.
Als een flinke turbo in korte tijd op toeren komt dan heb je er ook zo 50 pk bij. Net als met lachgas.
Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen lachgas begrijpt en daarom wordt het afgedaan als een gevaarlijk iets. Erg jammer want het is een prima manier om meer pk's uit een blok te halen.
Wat voor elke manier van tuning geldt: Je brandstof/lucht verhouding moet goed zijn. Of het nou een SC, een turbo of lachgas betreft maakt daarin niet uit.
En Rene, dat je niet weet hoe het werkt geeft niet. Maar daarom hoeft het niet op de brandstapel. De middeleeuwen hebben we gehad. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Vr 03 Aug, 2007 14:05 Onderwerp: |
|
|
en vaak als ie ontploft in een vuurbal dan is het meestal dan menselijk fouten, zoals een tegrote inspuiting cq boost. of verkeerd aansluiten waardoor lachgas inspuit terwijl ie stationair loopt (sommigen weten wie ik bedoel) en gewoon om te zien of het blok stuk kan.. |
|
Naar boven |
|
|
Tiga Freak
Geregistreerd op: 18-7-2007 Berichten: 2 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Vr 03 Aug, 2007 22:33 Onderwerp: |
|
|
Ik ga me er even mee bemoeien hoor...als giegelgas gebruiker.
Ik vind rene nogal kort door de bocht gaan om te zeggen dat het olieverbruik enz. door lachgas zou komen.
Volgas gaan rijden met koude moter is veel schadelijker dan (goed) gebruik van NOS ooit zal zijn. Denk dan ook dat je daar de oorzaak moet gaan zoeken Rene en niet iets de schuld geven waar je niet eens zeker van weet of het wel op je auto heeft gezeten. _________________
If You Ever See Me Driving An Opel...SHOOT ME!! |
|
Naar boven |
|
|
|