Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Het hek is van de dam... mx6 gaat weg.
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Ma 19 Nov, 2007 22:48    Onderwerp: Het hek is van de dam... mx6 gaat weg. Reageer met quote

Tja, moet ik nog meer zeggen Confused ...
Hij gaat dus weg. Binnenkort is het autosallon in Brussel en dan ga ik me een nieuwe Mazda kopen. Ik loop nog een beetje te twijfelen welke juist. Maar het blijft wel Mazda Very Happy. Het zal de 2 1.5 sport worden ofwel een 3, maar type ligt nog niet vast (hangt af van de promo's).
Langs de ene kant vind ik het wel spijtig vanwege al het werk dat erin is gekropen, maar ik heb er een beetje genoeg van. Hij is nu rond de 15 jaar en de kosten stapelen zich wat op. Nieuwe distributie, waterpomp, riemspanners, gereviseerd stuurhuis,.... Allee ja, het is allemaal al gebeurd, maar er zijn nog wat problemen met de ophanging en ik heb er geen zin meer in. Achteraf zijn de kosten stom geweest, maja, nooit gedacht dat ze zich zo snel gingen opstapelen. De motor is nochtans toppie hoewel ie al 230000km heeft. Maja, zoals de meeste weten is ie niet ongevalvrij (vorige eigenaar) en dat begin je toch te zien/voelen.
Voor de rest valt er nie veel te zeggen. Ik zal z'n karakter wel missen denk ik...
Moest er intresse zijn, de garage wil hem van me overnemen en ik doe hem ook nie weg voor de andere in aantocht is. Langs de andere kant kan ik er geen twee stallen. Dus hij gaat op korte termijn aangeboden worden, diegene die hem dan wil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Ma 19 Nov, 2007 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Flink verschil zeg een Mazda 2 of een MX6, maar ga je dan voor de nieuwe 2 of het oude model?
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Di 20 Nov, 2007 8:09    Onderwerp: Reageer met quote

3 is aanteraden over de 2 Omdat die gewoon beter op de weg licht de 2 is toch iets te licht en niet zo lux ingericht vind ik. zelfs het instap model van de 3 is luxer dan de durdere 2. of kijk in duitsland voor een 2de hands 6 of RX8 ongeveer zelfde koste als een nieuwe 2 of 3
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Di 20 Nov, 2007 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Het nieuwe model van de 2 hé, die oude is juist een koekendoos Laughing
Tja, ik heb de optie lijst van de 2 1.5sport eens naast die van het instapmodel van de 3 gelegd... De twee is een pak beter voorzien van oren en poten vind ik. Dat kan natuurlijk nog gaan verschillen als het sallon er is.
En testritten komen er ook aan. Kzal ze dan alletwee wel eens op de rooster gooien. De 2 is dan ook nog eens uitgerust met 16" velgjes die ik wel mooi vindt en de verlaging wordt direct meebesteld.
Tja, tweedehands... M'n garagist heeft nog een 6 TSI staan (alles behalve gps en leder) voor 14000 €, maar ik zou toch liever gewoon eens een nieuwe willen en het moet allemaal een beetje betaalbaar blijven. De omnium voor de 2 valt ook nog mee 1200€, terwijl dat voor een tweedehands 6 (met iet of wat motor) of Rx8 me even duur zou komen zonder omnium, de taksen moet ik wel nog eens gaan vergelijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Wo 21 Nov, 2007 7:51    Onderwerp: Reageer met quote

ja hier in NL betaal gewoon ff 30% extra over de catalogus warden van een auto dus als de waarde 17000 is dan gaat daar 19% BTW over heen en dan nog eens ff 30%BPM want een ja... een auto kopen DAT IS BIZONDER :S en voor ons is invoeren zeg maar ook een Helsedaad voor de staat dus daar moet je gewoon over je 2de hands auto gewoon ook lekker nog ff een BPM over betalen auto uit 2004 is tussen de 5% en 7% lappen van de Nieuw waarde :S

maar ik zou de 1.4 Mazda3 afraden want die is echt te traag de 1.6 is echt een rots vaste wagen mijn pa heeft er eentje Nou die rijd super. wel de Hatchback ofcourse die is goedkoper en heeft meer ruimte :S

maar ja je moet maar kijken op de saloen er komt een Nieuwe 3 aan dus reken er op dat de koste van de 3 gaan zaken!
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Wo 21 Nov, 2007 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Raar hé, het goedkoopste instapmodel van de 3 is een diesel bij ons Rolling Eyes ...
Kost iets meer dan 15000€.
Maar meer wil ik niet geven, ben tenslotte maar 25 en een omnium voor de 2 1.5 sport kost me jaarlijks 1200€. Dan nog eens wegentaksen en inschrijvingstaks.
De 3 komt er dan ook alleen maar in als die echt een pak goedkoper wordt. Ik gok ook een beetje op de komst van de face-lift. Maarja, nen 2 met alles erop en eraan, of een 3 voor dezelfde prijs maar een pak minder opties. Ik weet het niet goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Za 24 Nov, 2007 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

je je kan je ook nog af vragen wat ga je dalijk terug krijgen voor een 2 en een 3....

ik zelf ben niet zo van de Hatchbacks want ja ach heb toch geen kindere en rij toch maar met max 2 of 3 mensen. en een Coupe rijd lekkerder. maar ja. misschien eens kijken naar een KIA Ceed Die zijn ook wel snel en oke. of een COLT CZ3 Turbotje ! maatje van mij rijd met de Niet turbo maar die gaat wel lekker hoor leder intrieur nou ja je moet maar kijken op de saloun. Wink zelf Nog steeds aan het Geld sparen voor die RX8 Wink
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Za 24 Nov, 2007 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal zowiezo mazda blijven... We zien wel wat het heeft. De rx8 (of 7) blijft natuurlijk een natte droom, maar onbetaalbaar kwestie van verzekeringen en taksen.
Gisteren ben ik achter de ascesoirelijst geweest van de 2 met de prijzen en ben dan eens aan het rekenen geslaan.
verlaging: 280€
witte pinkers: 40€
sport appereance pack: 900€ (andere bumpers, zijlijsten en esp)
alu pedalen: 110€
alu voetstoen: 80€
metallic lak: 325€
Dat komt op 1735€ plus de wagen (2 1.5 sport) 15490€ is 17225€ zonder kortingen. Van de garage mag ik zeker 7% korting rekenen. Dan wordt het 16020€, overnamen prijs van m'n mx6 (lachwekkend) 1500€. Dan wordt 14520€. Dus op zich is dat een mooi prijsje voor een wagentje dat makkelijk 10 jaar zal meegaan zonder noemenswaardige kosten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
marcel v6
Freak


Geregistreerd op: 23-6-2007
Berichten: 136

BerichtGeplaatst: Zo 25 Nov, 2007 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

1500 euro voor je MX6 maar Shocked
_________________
2,5L V6 KLZE Curved Neck
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Zo 25 Nov, 2007 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

marcel v6 schreef:
1500 euro voor je MX6 maar Shocked


tis al een oude auto ja , een mx6 , en met die km stand en de staat van de auto vind ik het niet slecht
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 25 Nov, 2007 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

heb je hem nog nooit gezien zeker Laughing
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 25 Nov, 2007 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kreeg een ruim jaar geleden ook maar €1500,- voor die van mij terug dus toen maar zonder inruil gedaan en de auto als hobbyproject in de oprit geparkeerd. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Zo 25 Nov, 2007 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, het uitzicht van de auto telt niet hé... integendeel, vanaf dat het iets of wat niet origineel meer is ga je erop achteruit. Dus in principe mag ik nog blij zijn dat ie hem wil overnemen voor die prijs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Ma 26 Nov, 2007 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat heb je met die belgen he
Neem anders eens contact op met Kevin (mx6 tuner)
Misschien dat die interresse heeft
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Ma 26 Nov, 2007 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

Kzal het hem eens vragen als ie online komt Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group