Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
elko ja of nee

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Caraudio
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lunatic
Freak


Geregistreerd op: 11-11-2002
Berichten: 54
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Ma 10 Mrt, 2003 23:57    Onderwerp: elko ja of nee Reageer met quote

Heb een setje geluidsmateriaal aangeschaft 2 versterkers 1500 watts en 2 subs 1000 watts per stuk en een compo setje en 2 speakers achter.
Het probleem dat zich nu vormt. Ik zelf denk dat ik een elko aan moet schaffen omdat voor de sub versteker 500 watts een maat van me denkt dat er een plasma accu aan te pas moet komen om de bass strak door de hele auto heen te laten dreunen. Daar ben ik niet zo'n voorstander van omdat deze weer achter in de auto liggen met nog een dikke + en - draad door heel m'n auto heen.
Heeft iemand hier nog nuttige tips voor me hoe ik dit het beste op kan lossen met een ondersteunend verhaal zodat ik dit ook aan m'n maten voor kan leggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 1335
Woonplaats: Den Haag, Nederland

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet daar niet zoveel van, maar als ik jou was zou ik eens je licht gaan opsteken op het forum van showyoursound.nl


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl


We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik jou was zou ik mijn auto verkopen en een goede installatie voor in huis kopen Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
lunatic
Freak


Geregistreerd op: 11-11-2002
Berichten: 54
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm niet echt veel positieve en nuttige reacties hiero.
By the way Ferdie je denkt toch niet dat iemand z'n mx-6 gaat verkopen. Tenzij je er een rx-7 voor in de plaats kan kopen. Die zijn zeker nog een trapje vetter dan een mx-6, maar met deze kom ik ook goed uit de voeten.

greetz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sander
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 2117

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Een elko zou ik niet doen, een condensator wel. Smile
Als je geen condensator gebruikt bij zulke vermogens knipperen je lampen en interieurverlichting mee met de bass.
Een standaard elektronisch circuit van een auto is te zwak om de pieken en dalen van een audioinstallatie met een gemiddeld vermogen vlak te trekken.
Een tweede accu zou ik zeker wel overwegen als ik jou was.
_________________
Mazda6 Sportbreak 2.0 CiTD 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Freak


Geregistreerd op: 14-6-2002
Berichten: 1335
Woonplaats: Den Haag, Nederland

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond mijn reactie wél positief en zinvol ...


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl


We've got everything you need - Satisfaction guaranteed !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry lunatic, was beetje melig van me. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van (elektriciteit wel, caraudio niet) maar gezien het ladend vermogen van een dynamo en het aantal Ah van de standaard accu zou ik toch sterk gaan denken aan een aparte accu voor die handel, staat zo lullig als je een paar minuten aan het "boomen" bent en vervolgens de auto niet meer wil starten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Tony van Berkum
Freak


Geregistreerd op: 11-11-2002
Berichten: 223
Woonplaats: Den Helder

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals zovelen doen dan "de motor laten lopen".
_________________
mx6fan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Ferdi
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2002
Berichten: 1338
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2003 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ja en dan dat mooie v6 geluid vernachelen met zo'n boomnummer zeker Crying or Very sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Atlantis
Freak


Geregistreerd op: 6-7-2003
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Zo 06 Jul, 2003 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hehe...tot nu toe nog niemand een duidelijk antwoord horen geven op de vraag. Dus zal ik het maar ff doen.

Aangezien je 2 1500 watt amps hebt zou ik persoonlijk 2 yellow-top accu (gel-type) erin leggen. Eentje voor (in de orginele accu-plaats) en eentje in de koffer. Dit is ter voorkoming van spannings-verschillen.

Je zou het ook met 1 gel-accu kunnen doen gewoon in de orginele accu plaats. Wel een dikke draad naar achter (+-pool) ( minimaal 35mm2). vervolgens de -pool lekker aan het chassis (gordelpunten doen het ook goed) maken. (niet vergeten ook de massa het frame naar de accu te vervangen.

Naast het voordeel dat je stereo het tien keer beter zal gaan doen zal je auto ook veel beter starten. Een dergelijke accu heeft gewoon veel meer voordelen. Je hebt ook Bleu-top accu's en red-top met ieder zijn eigen kenmerken, maar yellow-top zal voor jou het beste uitkomen. (zijn natuurlijk meer type-accu's die hetzelfde vermogen leveren, ik noem alleen de meest gangbare)

Een condensator mag op dergelijke vermogens trouwens ook wel. liever 2 , beide 1F.

Moet maar eens op showyoursound.nl verder kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Caraudio Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group