Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BP31 mx-3 project
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 21 Feb, 2008 22:10    Onderwerp: BP31 mx-3 project Reageer met quote

Zo zal eens effe wat neer zetten hier over een project die ik samen met me zwager ga doen .

De bedoeling is om een 1.8i GT blok in een mx-3 te bouwen .
Aangezien het oude blok (1.6i) het heeft begeven bij 394.000 km werd het tijd om maar eens een ander blok er in te lepelen .
Dit blok is blijven lopen tot het einde .
En kan nog steeds lopen als het moet .
Alleen moeten we hem aan trekken met de mx-6 en moet dan nog uitkijken dat de banden niet beginnen te slippen zo zwaar loopt het blok nu . Very Happy

Maar goed .
Nu moesten we dus een donor auto hebben .
En dat is vrij lastig .
Om dat het toch al vrij oude auto's zijn waar deze blokken in liggen heb je vaak dat ze aardig wat km hebben gelopen .
Nu hebben we al heel wat atvertenties gemaild en gebeld maar zonder suc6.
Tot dat er een oud lid van mijn club vertelde dat hij ze auto weg deed .
Bleek dat hij 1 jaar geleden er ook een GT blok in had laten bouwen met 188.000 km .
Dus gister maar eens effe wezen kijken naar de auto en besloten om hem te kopen voor 500 euro .
Nu blijkt er dus geen gt in te zitten maar een bp31 van een 323F grsi uit belgie .
De nederlandse GT heeft 131 pk en de bp31 heeft er 140 .
Om dat er geen kat en lamdasonde op zit .
Plus dat deze grsi ook nog eens is getunde .
Andere nokassen vliegwiel injectie inlaat spruitstuk enzo .
We weten nog niet hoeveel pk deze heeft maar hij kan de mx-6 aardig bij houden . Twisted Evil
Dus denk dat hij zo rond de 155 a 160 pk heeft .

De bedoeling is om deze auto helemaal te strippen en na dat wij de onderdelen er afhebben gehaald die wij zelf nodig hebben hem dan in onderdelen te verkopen .

We hebben een opslag waar 4 auto's in kunnen dus hebben zat sleutel ruimte en de tijd er voor .
Enkel het probleem is dat ik in Utrecht woon en de auto's staan in beuningen dus effe er heen rijden na werk tijd doe je ook niet zo maar .

De mx-3 is nu geschost en heeft al vanaf april geen apk meer .
Dus we gaan de auto eerst helemaal motorische opknappen en de auto optische ook .
Dus mx-3 is nu goud kleurig maar de lak is niet zo best meer voorbumper beschadigd enzo .

Een zeer uitdagende project voor mij .

Zal effe wat foto's neer zetten van de mx-3 en de 323F GT/GRSI

De 323F







De MX-3



Waneer we gaan beginnen is nog niet zeker .
Maar als we er aan beginnen zal ik hier op het forum foto's neer zetten en tekst en zo

Zo ziet het blok eruit .

_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb, 2008 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom eigelijk niet gekozen om meteen een 2.5KLDE/ZE erin te lepelen?
Of gaat dat niet lukken als eerst in de mx-3 een 4cyl lag?
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
marcel v6
Freak


Geregistreerd op: 23-6-2007
Berichten: 136

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb, 2008 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

Er rijd hier in Nederland al een 1.6 MX-3 rond die is omgebouwd naar 2,5L KLZE.
Dus in feite kan het Very Happy
_________________
2,5L V6 KLZE Curved Neck
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 22 Feb, 2008 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Zo speciaal is een klze in een mx-3 niet meer .
Plus dat het mij nooit gaat lukken om een swap naar een v6 te doen .

In nederland rijden er nog niet veel rond met een BP blok .
Denk een stuk of 2 a 3 op het mx-3 forum . (kan best meer zijn hoor)

Plus dat het dan heel veel geld gaat kosten om naar een klze tegaan .
Denk dat je zo rond de 2 a 3000 euro zit met alles .

Nu zijn we klaar voor rond de 500 euro .
En we kunnen nog veel verkopen van de auto .
Want wordt al helemaal gek gemaild door het 323F forum.
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel v6
Freak


Geregistreerd op: 23-6-2007
Berichten: 136

BerichtGeplaatst: Zo 24 Feb, 2008 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Veel verkopen van die 323f hahahaha
Die auto is van Screamers geweest dus dik afgetrapt!
Ik kon deze F al langer dan vandaag maargoed ik hoop dat je nog goede onderdelen kunt verkopen van de F.
_________________
2,5L V6 KLZE Curved Neck
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 03 Apr, 2008 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Zo weer effe een update .

Het blok is er nu uit .

Gelijk maar de DB riem spanrollen waterpomp v-snaar en mulitieriem vervangen .
Koppeling komt later .

Blok is helemaal schoon gemaakt en de kleppen deksel is ook mooi rood gespoten .

De bedoeling is om hem 12 april in te bouwen .
Zijn met 3 man dus moet wel lukken in een dag.
Zal zoveel mogelijk foto's maken tijdens de swap .
De mx-3 staat ook al in de loods en voorberijd voor de swap .
Alles vloeistoffe zij eruit die niet meer nodig zijn en ecu kabelboom enz ... zijn er ook uit .

Hier dan de foto's








_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Do 03 Apr, 2008 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Succes!
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Do 03 Apr, 2008 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Nu niet voor het één of ander, maar ik heb wel wat ervaring met grsi, in die zin dat ik weet wat ze kunnen. M'n garagist gebruikt die blokken namelijk om te crossen (balkenreeks zeggen ze in België) omdat ze beresterk zijn (kunnen redelijk wat zand slikken Wink). Uit ervaring hebben we ondervonden dat de meeste van die blokken behoorlijk gaar zijn na een goei 130Kkm. Je zou het niet zeggen als je ermee rijdt, maar als je er een goed blok naast zet merk je duidelijk de verschillen in zowel vermogen als koppel. Moest je technisch voldoende kennis hebben zou ik je toch aanraden om het blok te reviseren (als je de financiele middelen ervoor hebt, want goedkoop is het niet echt).
Het is wel de moeite, die blokken zijn verdomd zeldzaam en we weten waarom. Momenteel hebben we voor het crossen nog één goed blok liggen (ong 80Kkm) maar de twee andere worden gereviseerd omdat we ze domweg niet vinden.
Just my 2 cents Wink

Haja, sorry dat ik eigenlijk zo laat reageer, maar ik moet deze topic ergens gemist hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2008 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Het blok is zekker niet gaar .
Hij kon de mx-6 aardig bij houden dus daar ben ik niet bang voor .

Heb blok zelf is identiek aan de nederlandse gt .
Heb verschil zit hem in de ecu , lambdasonde spruitstuk en kat .
Anders moet je eens op markplaats kijken .
Daar staan soms nog wel eens losse blokken te koop .

Voor de rest loopt het blok netjes ondangs de aanpassingen .
Het enige probleem wat we hebben is dat hij soms in een keer dood valt .
Dus daar moeten we nog effe naar kijken .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2008 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
Het blok is zekker niet gaar .
Hij kon de mx-6 aardig bij houden dus daar ben ik niet bang voor .

Heb blok zelf is identiek aan de nederlandse gt .
Heb verschil zit hem in de ecu , lambdasonde spruitstuk en kat .
Anders moet je eens op markplaats kijken .
Daar staan soms nog wel eens losse blokken te koop .

Voor de rest loopt het blok netjes ondangs de aanpassingen .
Het enige probleem wat we hebben is dat hij soms in een keer dood valt .
Dus daar moeten we nog effe naar kijken .


Vermogenbankje zal je hier uitsluitsel geven. Ik wou je gewoon even waarschuwen. Ik weet ondertussen al wat tegenslag is Rolling Eyes
Dood vallen hé? Ontsteking of ecu... kan moeilijk veel anders zijn. Maar ik gok het meest op de onsteking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2008 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Tips zijn nooit verkeert . Wink

Maar aan dit blok is al wat gesleuteld door de oude eigenaar .
Ecu is gechipt nokassen zijn geslepen enzo .
Maar als het blok erin zit dan gooien we hem op de dyno .
Dan kunnen we gelijk zien hoeveel pk die is .

Denk zelf ook dat het de onsteking is .
Want hij stotert niet .
Maar hij valt gewoon in een keer dood en dan loopt hij in een keer weer .

Moet hem eerst maar eens uitlezen via de led metoden.
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2008 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

voor 150-200e heb je alles extern.. dan heb je er nooit meer last van.. zeker als het een opgevoerd beestje is..

(ik heb het ook in de klde zitten Wink )
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2008 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Extern is idd het best... De klze is er ook gevoelig aan (de meeste hier hebben het al ondervonden). De jappen maken niet snel fouten in hun elektronica, maar rond die periode hebben ze wel wat steekjes laten vallen.
Je kan ook opteren om een ruilontsteking te kopen, die had ik het laatst op m'n mx6. Deze zijn dan aangepast aan grotere stroompieken (andere transistoren). Waar je ze exact moeten halen weet ik niet, kheb hem gekregen via m'n garagist, maar die is nogal zwijgszaam met dit soort info.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2008 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ontsteking is geen probleem bij de b serie blokken .
Die gaan niet zo snel kapot .
Heb zelf een f gehad met bijna 3 ton en liep als een zonnetje .
Die van me zwager (mx3gold) had er bijna 4 ton op zitten .
Alleen het blok begaf het en niet de onsteking . Very Happy

En heb thuis nog 2 onstekingen liggen van me oude blok .

Kan niet wachten om er aan te beginnen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kabouterventje
Freak


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 647
Woonplaats: Lochristi

BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2008 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Goh, reservestukken genoeg dan.
Onsteking blijft toch een heikel punt bij Mazda als ik er zo m'n ervaring naast leg. Meestal ging het vaak om de "sportievere" wagens. Het gtr model van de 2 mx5 had ook af en toe z'n nukken op de ontsteking. Maar de oorzaak kon uiteenlopend zijn, van een kapotte ballast tot een slechte ecu.
Khoop dat je je projectje tot een goed einde brengt, want een bommetje zal het zowiezo worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group