Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Verzekering en Overschrijving

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Istria
Freak


Geregistreerd op: 26-10-2007
Berichten: 124
Woonplaats: Purmerend

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr, 2008 11:33    Onderwerp: Verzekering en Overschrijving Reageer met quote

Hey ik heb een vraagje, kan het nergens vinden op google.

Situatie:
Auto is verzekerd.
Auto wordt verkocht.
Auto is overgeschreven.
Verzekering word maandag pas afgezegd.

Vraag:
Is de auto NU verzekerd?


Volgens RDW.nl wel, maar ik weet niet hoe recent die informatie is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Juno
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 183
Woonplaats: Staphorst

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr, 2008 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Hou er rekening mee dat je verzekering in moet gaan vanaf het moment dat het kenteken op je naam staat, zelfs al heb je de auto dan nog niet in je bezit omdat je hem bijv. pas een paar dagen later bij de garage ophaalt. Regel dus eerst je verzekering voordat je je het kenteken laat overschrijven op het postkantoor. Zoek van te voren uit waar je je auto wilt verzekeren en regel een voorlopige dekking.



De verzekering wordt afgesloten op het kenteken en op je naam, als de eigenaar en de verzekerde verschillen is de kans klein dat een verzekering uitkeerd.
_________________
Xedos 6 KLZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr, 2008 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Auto is gewoon verzekerd tot maandag als je dit met de vorige eigenaar hebt afgesproken
Een verzekering word niet op persoon afgesloten maar op de auto
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Juno
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 183
Woonplaats: Staphorst

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr, 2008 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het er in elk geval geen risico mee willen lopen voor die paar dagen. Voor veel verzekeringen geld het vrijwaringsbewijs als bewijs voor de beeïndiging van de verzekering. Dus als er wat gebeurd, heb je groot kans dat de verzekeringsmaatschappij daar op terug valt. Ondanks alle afspraken die jij met de vorige eigenaar gemaakt hebt.
Tevens ken jij de voorwaarden van de verzekering van de tegenpartij niet, dus weet jij niet wat allemaal uitgesloten is.

Het afsluiten of overschrijven van een verzekering kost je geen moeite, en een paar dagen extra kost je bijna niks, dus waarom dat risico lopen ?
_________________
Xedos 6 KLZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Istria
Freak


Geregistreerd op: 26-10-2007
Berichten: 124
Woonplaats: Purmerend

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr, 2008 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

Het zit namelijk zo, ik wil vanavond naar een parkeerplaats toe rijden (200m van mijn huis) om daar rustig mijn audio installatie aan te sluiten. Maar helaas komen er op die parkeerplaats 's avonds vaak mensen in blauw op bezoek. Dus leek het me wel handig te weten of ik bang voor ze moet zijn of niet. Wink


EDIT: Had niet verwacht dat die civic zo pittig zou zijn. Confused
Hij trok een vriend van me eruit, hij reed een Mercedes 300CE 3.0 Automaat.
Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Digna
Freak


Geregistreerd op: 13-2-2008
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 28 Apr, 2008 0:22    Onderwerp: Reageer met quote

Of je bang voor blauwe personen moet zijn ligt er maar net aan:
Hoe lang heb je de auto nu precies in je bezit? Als de politie je gaat controleren vragen ze 1. jou als persoon op, 2. je auto op, 3. de apk vervaldatum op en 4. de verzekeringsgegevens.
Bij 1 of 2 dagen dat de auto van jou is wordt zelden moeilijk gedaan. Ze weten dat je 200m verderop woont en als je verder ook niet met de auto echt gaat rijden nog (lange stukken op openbare weg), heb je vast geen probleem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Istria
Freak


Geregistreerd op: 26-10-2007
Berichten: 124
Woonplaats: Purmerend

BerichtGeplaatst: Ma 28 Apr, 2008 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

De auto is vandaag 2 dagen in mijn bezit. Rijbewijs maakt niet zoveel uit denk ik.
"Hij stond hier al, mijn vader heeft hem hiernaartoe gebracht zodat ik eraan kon werken"
Maar verzekering is dus niet zo heel erg. Goed om te horen. Very Happy

Gisteren twee 12" Kickers ingebouwd. Me like Very Happy
Zo ff paar gewone speakers kopen want die standaard-crap is echt te bagger voor woorden. Shocked
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Digna
Freak


Geregistreerd op: 13-2-2008
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 28 Apr, 2008 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Maar heb je hem nu wel verzekerd?? Als je te lang wacht kan de politie moeilijk gaan doen. Je auto mag dan niet op openbare grond staan. Volgens mij kun je prima een verzekering afsluiten op de auto, ook al eindigt de verzekering van de vorige eigenaar een paar dagen later.
Beter dubbel dan helemaal niet verzekerd; want als er nu iemand met parkeren tegenaan knalt heb je alsnog een probleem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Istria
Freak


Geregistreerd op: 26-10-2007
Berichten: 124
Woonplaats: Purmerend

BerichtGeplaatst: Ma 28 Apr, 2008 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kon hem niet verzekerd voor maandag (vandaag). Auto ouder dan 15jaar blabla.
En vandaag ging het ook een beetje rommelig. Dus morgenochtend ga ik hem verzekeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group