Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Rekensom voor de benzine .

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mei, 2008 18:20    Onderwerp: Rekensom voor de benzine . Reageer met quote

Een minuutje om eens over na te denken....
Een stukje geschiedenis...

In 2000 kostte 1 dollar 1,20 euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 dollar.
Een simpel rekensommetje leert dat 1 vat 72 euro kostte, en aan de pomp betaalde we 82 Eurocent voor 1 liter diesel.

8 jaar later... maart 2008...
1 dollar kost nog maar 65 eurocenten en 1 vat ruwe olie kost 110 dollar.
Omgerekend kost 1 vat ruwe olie dan 70,10 euro, en aan de pomp betalen we 1,35 voor 1 liter diesel.......

Uitgaande van bovenstaande feiten heb ik maar 1 vraag:
Als een vat ruwe olie nu goedkoper is als in 2000, waarom betalen wij dan ineens bijna de helft meer voor een liter aan de pomp ?

Dit stinkt, en behoorlijk ook !



Dit heb ik van het 323F forum .

We worden dus gewoon genaait !!!!!!!!!!!!!!!!
En hard ook .
Evil or Very Mad
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mei, 2008 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

nou kijk die kost van een vat olie dat kan me barste
het geen is dat het maken van euro95 bij BP in de europort maar 45cent kost. en dat is met de winst van de pomp bediende en transport van BP naar het tank station en de winst en de koste voor het maken van BP.

dus doen wij een som...

1.55 voor een liter Euro95 min de 45cent wat het eingelijk kost EX BTW... is 1.10 euro Belasting de snelle rekennaar rekent ook ff de 19% BTW uit... en dan kommen de kosten op 0.5355 euro cent Per lieter dus... dat vat ollie kan me dus echt mijn reet roeste want die benzine daar zit dus gewoon 300% belasting op dat is INSANE en laten we het niet hebben over de BPM want dat is godverdome 45% van het aankoop bedrag van een auto...

maar ach we doen het voor een beter milieu he met 16miljoen mensen een wereld verbeteren waar 6.1Miljard mensen wij zijn verdomen 0.26% van de wereld bevolking

in de VS wonen 250Miljoen mensen en ze gebruiken perdag 20miljoen vaten in de eu wonen 380miljoen mensen in de eu gebruiken we 11Miljoen vaten perdag... dus...
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mei, 2008 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

jasper schreef:
nou kijk die kost van een vat olie dat kan me barste
het geen is dat het maken van euro95 bij BP in de europort maar 45cent kost. en dat is met de winst van de pomp bediende en transport van BP naar het tank station en de winst en de koste voor het maken van BP.

dus doen wij een som...

1.55 voor een liter Euro95 min de 45cent wat het eingelijk kost EX BTW... is 1.10 euro Belasting de snelle rekennaar rekent ook ff de 19% BTW uit... en dan kommen de kosten op 0.5355 euro cent Per lieter dus... dat vat ollie kan me dus echt mijn reet roeste want die benzine daar zit dus gewoon 300% belasting op dat is INSANE en laten we het niet hebben over de BPM want dat is godverdome 45% van het aankoop bedrag van een auto...

maar ach we doen het voor een beter milieu he met 16miljoen mensen een wereld verbeteren waar 6.1Miljard mensen wij zijn verdomen 0.26% van de wereld bevolking

in de VS wonen 250Miljoen mensen en ze gebruiken perdag 20miljoen vaten in de eu wonen 380miljoen mensen in de eu gebruiken we 11Miljoen vaten perdag... dus...
'

True!
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mei, 2008 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

de prijs die wij in nederland betalen voor brandstof bestaat uit de kosten voor het product en accijnzen, die verhoudingen zijn erg uit een getrokken door de regering de verhouding is dat de kosten voor het product 30% bedragen en de accijnzen 70%.

dus bij iedere tank beurt tankt de overheid voor 70% met jou mee!!!!!!

als je 't mij vraagt is dat veel te veel!!!!!
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 10 Mei, 2008 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Het is lullig maar je kan er maar 1 ding tegen doen.......NIET MEER TANKEN.
Als Nederland dit 1 week vol zou houden dan gaan ze in den Haag falliet.
Jammer genoeg dat je daar niemand toe krijg om te gaan doen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Di 13 Mei, 2008 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

en als de pomp bediendes nou eens zouden gaan staken voor meer geld Wink
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group