Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Xedos aangereden...........
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Juno
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 183
Woonplaats: Staphorst

BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008 16:44    Onderwerp: Xedos aangereden........... Reageer met quote

Wilde ik vanmiddag even snel boodschappen doen, kom ik terug bij mijn auto, staan er allemaal mensen omheen te kijken en zie ik naast de mijne 2 auto's tegen elkaar aan staan. Denk nog; Gelukkig die is net voor die van mij langs geschoten............. Niet dus, links voor bestuurderskant.
Het was een oudere vrouw die vol op het gaspedaal trapte ipv op de rem, toen ze tegenover mij wilde inparkeren Evil or Very Mad In totaal heeft ze 3 auto's geramd........ die moeten ze het rijbewijs direct intrekken Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Koplamp en knipperlicht helemaal weg, zijscherm, motorkap, grill in de kreukels en de radiators van de airco en koelwater naar achter gedrukt, maar nog wel heel..............

Pfffffff, heb ik weer. Het is wel niet mijn schuld, maar de onderdelen van een xedos zijn nieuw zo loeiduur dat een auto al snel total loss is, en de auto is mij toch wel iets meer waard dan de dagwaarde.

Maar ben nu dus op zoek naar linker zijscherm, motorkap, linker koplamp en knipperlicht unit, grill en misschien ook een voorbumper. Dus als iemand nog wat weet te liggen, liefst ook nog in donker blauw Laughing

gr. Roel


_________________
Xedos 6 KLZE


Laatst aangepast door Juno op Za 17 Mei, 2008 21:36, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bluedevil
Freak


Geregistreerd op: 2-2-2005
Berichten: 454
Woonplaats: Oosterwolde Fr

BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

zo dat is echt madeliefje.maar dat word denk auto sloperijen bellen voor die onderdelen.
maar mooi k*t dat het je nog niet eens je eigenschuld enzo is maar in ieder geval sterkte en hopelijk word hij niet totaal loss verklaard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Autosloperij jagersma in Grootegast
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

misschien autosloop van deijne
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Juno
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 183
Woonplaats: Staphorst

BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Willem, was de naam van die autosloop kwijt..........maar ik zal jagersma is bellen, daar heb ik mijn airco radiateur toen ook gevonden en die hadden er 2 staan, maar veel onderdelen waren er toen al af, en dat is een jaar geleden.

Maar zal maandag is vragen wat ze allemaal nog hebben.
_________________
Xedos 6 KLZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pretender
Freak


Geregistreerd op: 2-10-2006
Berichten: 274
Woonplaats: Westerhoven

BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Pfff, daar word je ook goed ziek van zeg..
Maar als het goed is krijg je nu wel alles vergoed toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Juno
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 183
Woonplaats: Staphorst

BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Als het goed is krijg ik alles vergoed ja...... Maar de onderdelen voor de xedos zijn schrikbarend duur. Wilde vorig jaar de airco radiateur vervangen, dat koste € 900,= euro bij de dealer...... dat hebben we dus maar niet gedaan Shocked En er met veel pijn en moeite 1 kunnen vinden op de sloop.

Maar als ik alle onderdelen optel, en het herstel van de schade dan zit je al snel boven de dagwaarde van een Xedos uit 1996, maar ik hoop dat we er goed uitspringen. 1 ding is zeker hij wordt gemaakt, daarvoor rijd ie toch veel te lekker. En dat merk je pas echt als je in een vervangende auto rijd Very Happy
_________________
Xedos 6 KLZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=42071976&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&ambitCountry=DE&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=ONLY_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1
Misschien is dit wat voor je
Hoeft ook niet op naam
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mei, 2008 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

Goh, dat spijt me voor je Roel. Het is wat met die oudjes.
Gelukkig getuigen genoeg.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Juno
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 183
Woonplaats: Staphorst

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mei, 2008 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ja gelukkig is er geen schuldvraag, er is een compleet politierapport opgemaakt, er stonden 3 auto's geparkeerd en 1 is erop in gereden.
de laatste auto wordt iets lastiger, die is indirekt geraakt, dus de 2e auto is tegen de derde auto aangedrukt.

Maar we komen er vast wel uit, de garage waar ie nu staat weet wat ik allemaal aan de auto heb gedaan en ik kan altijd makkelijk wat met hem regelen. Als ik is wat heb, kan ik ook altijd in de avonduren op de brug en daar rekend hij dan ook niets voor.
Een goede verstandhouding met je garage is dus altijd belangrijk Very Happy

Waarschijnlijk ga ik dus zelf alle onderdelen bij elkaar scharelen en zoveel mogelijk zelf doen, dan springen we er vast nog wel goed uit.
Maar het feit blijft dat een auto er nooit beter op wordt.
_________________
Xedos 6 KLZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MissLeo
Freak


Geregistreerd op: 27-6-2007
Berichten: 65

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2008 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is dit rot zeg!! Idd, rijbewijs van de dame meteen intrekken. Veel succes met de reparatie van je auto.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2008 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is even slecht om te horen gaat weer hoop tijd kosten. Oudere mensen en auto's gaat toch vaak niet goed dat blijkt maar weer is. Echt rot voor je dat het jouw moet overkomen in ieder geval succes met de reparaties.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2008 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zal je altijd zien he .
Jij bent zuinig op je auto en een ander rijd hem effe in puin voor je .

Klote man veel suc6 met het herstelen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
André
Freak


Geregistreerd op: 14-2-2007
Berichten: 255
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2008 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Da's balen !!

Veel succes met de reparatie.
_________________
Mazda MX-6 2.5i 24V & Mazda 6 CITD & Kawasaki ZZR-1100/KR1S/KL250/Z750.
Speed is all you need !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Juno
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 183
Woonplaats: Staphorst

BerichtGeplaatst: Di 20 Mei, 2008 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

Vanmorgen de schade expert gehad, ziet er niet best uit, werkelijk alles werkt tegen.
De dagwaarde van een Xedos uit 1996 is niet echt veel, zal rond de € 3.000 liggen.
De voor bumper is ook gescheurd, de onderdelen alleen al kosten een vermogen, en dan nog de arbeid en het spuiten.

Als hij economisch total loss is en ik wil de auto houden, dan krijg ik de dagwaarde minus de restwaarde
En doordat de onderdelen duur zijn, is dus de waarde van een schade auto ook hoog. De meeste op internet vragen er tussen de 1500 en 2000 euro voor.

Als ik de auto dus hou dan krijg ik waarschijnlijk maar een schijntje terug en het schijnt ook nog zo te zijn dat van de huurauto 75% vergoed wordt,
omdat je in de tussentijd niet met je eigen auto rijd. Nou ja....... Evil or Very Mad
alle kosten gaan gewoon door (verzekering, belasting) en de afschrijving is echt veel minder dan 25% van de huurprijs per week.

Maandag krijg ik een schade rapport, maar heb er geen goed gevoel over Sad
_________________
Xedos 6 KLZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group