Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 26 Jul, 2015 21:51 Onderwerp: |
|
|
Spoor en trekstangen vervangen, stibilisatorstang had ik al maar nu met andere endlinks.
Polyurethaanbussen aan de voorzijde.
Shortshiftkit overgenomen van Dennis (Mazdaratie)
_________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 29 Jul, 2015 17:53 Onderwerp: |
|
|
Binnenkort een neiuwe update.
Heb van de week een powersteering delete adapter besteld.
Deze adapter komt achter de watorpomppulley te zitten waardoor hij in 1 lijn komt met de pulley's van de dynamo.
Komt dan 1 langere riem op te liggen en de stuurbekrachtiging vervalt.
Weer de nodige onderdelen uitbouwen.
Zal me benieuwen hoe zwaar het gaat sturen.... _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Marky Mark Freak
Geregistreerd op: 8-11-2003 Berichten: 965 Woonplaats: Renkum
|
Geplaatst: Wo 29 Jul, 2015 17:57 Onderwerp: |
|
|
Wordt het te zwaar kun je altijd nog een abbo bij basic fit nemen _________________ Life is a gift, and a gift can be a life.
Wel dwars, maar zeker niet lazy!!! |
|
Naar boven |
|
|
Vincent h Freak
Geregistreerd op: 7-5-2015 Berichten: 33 Woonplaats: Arnhem
|
Geplaatst: Do 30 Jul, 2015 6:08 Onderwerp: |
|
|
Ziet er netjes uit een ik hoop dat het meevalt zonder je stuurbekrachtiging. _________________ ____________________
Mx 6 2.5I 24V 4WS 1992
Honda NSR 50cc |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Do 30 Jul, 2015 8:19 Onderwerp: |
|
|
Vincent h schreef: | Ziet er netjes uit een ik hoop dat het meevalt zonder je stuurbekrachtiging. |
Zo lang je rijdt, valt dat best mee, maar als je stil staat.... _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 30 Jul, 2015 17:30 Onderwerp: |
|
|
marcel21674 schreef: | Vincent h schreef: | Ziet er netjes uit een ik hoop dat het meevalt zonder je stuurbekrachtiging. |
Zo lang je rijdt, valt dat best mee, maar als je stil staat.... |
Ze hebben mij vroeger altijd geleerd dat je rijdend moet sturen ...... maar kom dan ook uit een tijd dat stuurbekrachtiging nog lang niet op iedere auto zat _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Vr 31 Jul, 2015 10:20 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | marcel21674 schreef: | Vincent h schreef: | Ziet er netjes uit een ik hoop dat het meevalt zonder je stuurbekrachtiging. |
Zo lang je rijdt, valt dat best mee, maar als je stil staat.... |
Ze hebben mij vroeger altijd geleerd dat je rijdend moet sturen ...... maar kom dan ook uit een tijd dat stuurbekrachtiging nog lang niet op iedere auto zat |
Je hebt helemaal gelijk, maar ook jij weet vast wel dat dat toch niet altijd gaat en dat je soms toch vrijwel stilstaand moet sturen.
Maar je het overigens helemaal gelijk, want het is een aanslag op je stuurkogels, stilstaand sturen (met of zonder stuurbekrachtiging). _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Laatst aangepast door marcel21674 op Za 01 Aug, 2015 7:30, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 01 Aug, 2015 1:03 Onderwerp: |
|
|
Vandaag trouwens eindelijk de spiegels vervangen.
Met de laatste rit gaan glijen en de vangrail geraakt.
R888 en veullll water gaan niet echt goed samen.
Vandaag de panelen eraf gehaald en het hele zooitje omgesoldeerd.
Nu is de rechter spiegel ook meteen verwarmd (was de andere niet).
Zal morgen effe wat foto's plaatsen.
Nu op naar de apk + uitlijnen en we kunnen tijdens de vakantie mooi nog effe naar Adenau
_________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Za 01 Aug, 2015 7:36 Onderwerp: |
|
|
Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, wat heb je aan je uitlijning van je wielen gedaan? Staan die volgens fabrieksspecificaties of heb je een eigen afstelling? En dan ben ik vooral geïnteresseerd in de achterwielen. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 02 Aug, 2015 15:00 Onderwerp: |
|
|
marcel21674 schreef: | Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, wat heb je aan je uitlijning van je wielen gedaan? Staan die volgens fabrieksspecificaties of heb je een eigen afstelling? En dan ben ik vooral geïnteresseerd in de achterwielen. |
Vooralsnog gewoon de fabrieksafstelling, zowel voor als achter.
Zou ik puur alleen op het circuit rijden dan zou ik waarschijnlijk op wat meer camber gaan rijden, maar rij ook redelijk wat op de openbare weg..
Maar hij moet nog uitgelijnd worden _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Laatst aangepast door rob.showa op Zo 02 Aug, 2015 15:09, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Zo 02 Aug, 2015 15:04 Onderwerp: |
|
|
En nog een paar foto's
Pookknop gemonteerd op de shortshifter.
Extra metertjes op de plek van het klokkie, Air/Fuel ratio en koelvloeistoftemp.
Moeten nog wel aangesloten worden...
_________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Zo 02 Aug, 2015 19:02 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | marcel21674 schreef: | Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, wat heb je aan je uitlijning van je wielen gedaan? Staan die volgens fabrieksspecificaties of heb je een eigen afstelling? En dan ben ik vooral geïnteresseerd in de achterwielen. |
Vooralsnog gewoon de fabrieksafstelling, zowel voor als achter.
Zou ik puur alleen op het circuit rijden dan zou ik waarschijnlijk op wat meer camber gaan rijden, maar rij ook redelijk wat op de openbare weg..
Maar hij moet nog uitgelijnd worden |
Zou een licht uitspoor, de achterzijde van de auto niet verbeteren qua wegligging. Mijn gedachte erachter, bij licht uitspoor, trekken de wielen de kont naar het asfalt en gaan iets slepen waardoor de stabiliteit van de auto verbeterd. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 06 Aug, 2015 11:04 Onderwerp: |
|
|
Ik ben eerlijk gezegd wel blij met de orginele wegligging.
Heb in het verleden nog geen onverwachtte dingen meegemaakt en heb er toch al aardig wat gekke dingen mee uitgevoerd
Gisteren weggeweest voor de APK en er is weer werk aan de winkel.
Ondanks dat de nokkenassen nu helemaal op tijd staan ontkom ik er niet aan om toch de Kat er nu onder te zetten.
CO schommelde tussen 0.7 en 0.8
Verder gaat het meeste werk zitten in het vervangen van de remleidingen thv de achterwielen.
Er zat aardig wat overmatige roest , voldoende om hem niet goed te keuren.
Binnenkort dus de tank er onderuit en de leidingen vervangen.
Vanmiddag wel nog even weg voor het uitlijnen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 20 Aug, 2015 11:32 Onderwerp: |
|
|
Gisteren de Powersteering Delete Spacer van KL motorsports geplaatst en daarna de juiste riem gezocht.
Riem is de Gates 4PK970 geworden.
Hoe het rijdt moet ik jullie nog even schuldig blijven... _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|