Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 68, 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jul, 2015 21:51    Onderwerp: Reageer met quote



Spoor en trekstangen vervangen, stibilisatorstang had ik al maar nu met andere endlinks.




Polyurethaanbussen aan de voorzijde.


Shortshiftkit overgenomen van Dennis (Mazdaratie)



_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jul, 2015 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit Rob
Daar ga je zeker profijt van hebben op het circuit
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 29 Jul, 2015 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Binnenkort een neiuwe update.
Heb van de week een powersteering delete adapter besteld.
Deze adapter komt achter de watorpomppulley te zitten waardoor hij in 1 lijn komt met de pulley's van de dynamo.
Komt dan 1 langere riem op te liggen en de stuurbekrachtiging vervalt.
Weer de nodige onderdelen uitbouwen.
Zal me benieuwen hoe zwaar het gaat sturen....
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Marky Mark
Freak


Geregistreerd op: 8-11-2003
Berichten: 965
Woonplaats: Renkum

BerichtGeplaatst: Wo 29 Jul, 2015 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt het te zwaar kun je altijd nog een abbo bij basic fit nemen
_________________
Life is a gift, and a gift can be a life.

Wel dwars, maar zeker niet lazy!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Vincent h
Freak


Geregistreerd op: 7-5-2015
Berichten: 33
Woonplaats: Arnhem

BerichtGeplaatst: Do 30 Jul, 2015 6:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er netjes uit een ik hoop dat het meevalt zonder je stuurbekrachtiging.
_________________
____________________
Mx 6 2.5I 24V 4WS 1992
Honda NSR 50cc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Do 30 Jul, 2015 8:19    Onderwerp: Reageer met quote

Vincent h schreef:
Ziet er netjes uit een ik hoop dat het meevalt zonder je stuurbekrachtiging.

Zo lang je rijdt, valt dat best mee, maar als je stil staat....
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 30 Jul, 2015 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

marcel21674 schreef:
Vincent h schreef:
Ziet er netjes uit een ik hoop dat het meevalt zonder je stuurbekrachtiging.

Zo lang je rijdt, valt dat best mee, maar als je stil staat....

Ze hebben mij vroeger altijd geleerd dat je rijdend moet sturen ...... maar kom dan ook uit een tijd dat stuurbekrachtiging nog lang niet op iedere auto zat Laughing Laughing
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Vr 31 Jul, 2015 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
marcel21674 schreef:
Vincent h schreef:
Ziet er netjes uit een ik hoop dat het meevalt zonder je stuurbekrachtiging.

Zo lang je rijdt, valt dat best mee, maar als je stil staat....

Ze hebben mij vroeger altijd geleerd dat je rijdend moet sturen ...... maar kom dan ook uit een tijd dat stuurbekrachtiging nog lang niet op iedere auto zat Laughing Laughing


Je hebt helemaal gelijk, maar ook jij weet vast wel dat dat toch niet altijd gaat en dat je soms toch vrijwel stilstaand moet sturen. Mr. Green
Maar je het overigens helemaal gelijk, want het is een aanslag op je stuurkogels, stilstaand sturen (met of zonder stuurbekrachtiging).
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen


Laatst aangepast door marcel21674 op Za 01 Aug, 2015 7:30, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 01 Aug, 2015 1:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag trouwens eindelijk de spiegels vervangen.
Met de laatste rit gaan glijen en de vangrail geraakt.
R888 en veullll water gaan niet echt goed samen.
Vandaag de panelen eraf gehaald en het hele zooitje omgesoldeerd.
Nu is de rechter spiegel ook meteen verwarmd (was de andere niet).
Zal morgen effe wat foto's plaatsen.
Nu op naar de apk + uitlijnen en we kunnen tijdens de vakantie mooi nog effe naar Adenau
Twisted Evil
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Za 01 Aug, 2015 7:36    Onderwerp: Reageer met quote

Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, wat heb je aan je uitlijning van je wielen gedaan? Staan die volgens fabrieksspecificaties of heb je een eigen afstelling? En dan ben ik vooral ge´nteresseerd in de achterwielen.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 02 Aug, 2015 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

marcel21674 schreef:
Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, wat heb je aan je uitlijning van je wielen gedaan? Staan die volgens fabrieksspecificaties of heb je een eigen afstelling? En dan ben ik vooral ge´nteresseerd in de achterwielen.

Vooralsnog gewoon de fabrieksafstelling, zowel voor als achter.
Zou ik puur alleen op het circuit rijden dan zou ik waarschijnlijk op wat meer camber gaan rijden, maar rij ook redelijk wat op de openbare weg..
Maar hij moet nog uitgelijnd worden Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR


Laatst aangepast door rob.showa op Zo 02 Aug, 2015 15:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 02 Aug, 2015 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

En nog een paar foto's







Pookknop gemonteerd op de shortshifter.


Extra metertjes op de plek van het klokkie, Air/Fuel ratio en koelvloeistoftemp.
Moeten nog wel aangesloten worden...

_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Zo 02 Aug, 2015 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
marcel21674 schreef:
Waar ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar ben, wat heb je aan je uitlijning van je wielen gedaan? Staan die volgens fabrieksspecificaties of heb je een eigen afstelling? En dan ben ik vooral ge´nteresseerd in de achterwielen.

Vooralsnog gewoon de fabrieksafstelling, zowel voor als achter.
Zou ik puur alleen op het circuit rijden dan zou ik waarschijnlijk op wat meer camber gaan rijden, maar rij ook redelijk wat op de openbare weg..
Maar hij moet nog uitgelijnd worden Wink


Zou een licht uitspoor, de achterzijde van de auto niet verbeteren qua wegligging. Mijn gedachte erachter, bij licht uitspoor, trekken de wielen de kont naar het asfalt en gaan iets slepen waardoor de stabiliteit van de auto verbeterd.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 06 Aug, 2015 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben eerlijk gezegd wel blij met de orginele wegligging.
Heb in het verleden nog geen onverwachtte dingen meegemaakt en heb er toch al aardig wat gekke dingen mee uitgevoerd Twisted Evil

Gisteren weggeweest voor de APK en er is weer werk aan de winkel.
Ondanks dat de nokkenassen nu helemaal op tijd staan ontkom ik er niet aan om toch de Kat er nu onder te zetten.
CO schommelde tussen 0.7 en 0.8
Verder gaat het meeste werk zitten in het vervangen van de remleidingen thv de achterwielen.
Er zat aardig wat overmatige roest , voldoende om hem niet goed te keuren.
Binnenkort dus de tank er onderuit en de leidingen vervangen.

Vanmiddag wel nog even weg voor het uitlijnen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 20 Aug, 2015 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren de Powersteering Delete Spacer van KL motorsports geplaatst en daarna de juiste riem gezocht.
Riem is de Gates 4PK970 geworden.
Hoe het rijdt moet ik jullie nog even schuldig blijven...
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 68, 69, 70, 71  Volgende
Pagina 69 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group