Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bastiaanp
Freak


Geregistreerd op: 10-6-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Schagerbrug

BerichtGeplaatst: Ma 23 Feb, 2009 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi hoor die alu platen.
En ook die lampen zijn erg netjes Laughing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Ma 23 Feb, 2009 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

die deuren zijn wel heel erg netjes!

wat betreft de uitlaat, een vlakke plaat is ook weer ietsjes minder staal dan een rez. wiel bak..
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 25 Feb, 2009 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de veerpootbruggen gemonteerd.
De voorste zat er vrij snel op maar de achterste..........
Ondanks dat de auto leeg is kan je daar nog steeds kl*te bij.
Gelukkig kan je zonder hoedenplank wel met een dopsleutel bij 2 van de 3 bouten maar de 3de (te dicht bij de ruit) moet toch gewoon met een ringsleutel.
Tevens moet je in de meest iritante houdingen gaan staan, zitten, hurken en liggen om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Maar hij zit.
Binnenkort wat foto's.
Er zit trouwens wel weinig speling tussen de bar en het blok, en volgens mij net zo weinig tussen de bar en de klep.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Do 26 Feb, 2009 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Rob,

nog even een tipje achteraf, als je in de kofferbak gaat liggen krijg je geen kramp Wink

en idd voor gaat allemaal net.. ik heb de strud er een keer iets scheef gedraaid opgehad, dan raakt ie de motor al..

heb je al getest of je verschil voeld? of is ze nog geschorst?
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
werner
Freak


Geregistreerd op: 24-10-2005
Berichten: 227
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Do 26 Feb, 2009 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

begint een serieus apparaat te worden rob nu aalleen nog ff naar de 650 pk kan je mikken op 7.26 Twisted Evil Twisted Evil Very Happy Very Happy
_________________
Too fast to flash me
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 26 Feb, 2009 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Werner, zo extreem hoeft voor mij niet hoor.
Het moet vooral goed rijdbaar zijn op een circuit.

Frank: alles zit er netjes in maar heb er nog niet mee gereden.
Dat liggen in de kofferbak is trouwens geen optie, pas ik amper in maar verder heb ik vrijwel ieder standje gehad.
Vanavond om 17.30 uur is ze de belasting in gegaan en per 2-3 zit ze ook in de verzekering.
Eerst maandag weg voor de apk en nog wat andere dingetjes en dan komt de 22ste de eerste beproeving.
Vanavond de din-plaat geplaatst met daarin de schakelaar van de claxon en de 12V-aansluiting voor de navigatie.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 02 Mrt, 2009 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weg voor de apk en wat extra dingetjes waaronder het plaatsen van de jap.style demper.
Deze zit er inmiddels onder en buiten het feit dat het goed staat komt er ook nog eens een vreselijk mooie muziek uit, en dat met silencer.
Ik hoop alleen onder de 95dB te blijven anders kom ik de ring niet op.
Verder waren er wel een paar puntjes.
Zo zat de CO-waarde op 0.7, wat natuurlijk veroorzaakt wordt door het niet hebben van een kat maar heeft misschien ook wel wat te maken met het langdurig niet hebben gereden.
Een 2de punt was een gescheurde draagarmrubber rechts voor.
Daar komen nu dus polyurethaanbussen voor in de plek, duurt alleen even voordat ze binnen zijn.
Verder zijn we nog even beziggeweest met brainstormen wat er allemaal nog meer aangepast kan worden.
Er zit dus nog veel meer in de pen, maar niet alles tegelijk.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 03 Mrt, 2009 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Welke demper is dat , die carbon demper ?

Dat is een hele mooie demper .

Dus je hebt maar 2 puntjes .

Netjes .

suc6
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 03 Mrt, 2009 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Het was inderdaad die carbon demper, er zat alleen 1 gaatje in van de klem die er omheen zat. Wink
Dat is nu verholpen.
Het carbon heb ik er af gesloopt, uitlaat doormidden gezaagd en er een nieuw stuk rvs pijp in gezet en weer vastgepopt.
Hij is nu wat slanker doordat de rvs pijp in de eindkappen zit terwijl het carbon er buiten omheen zat.
Het geluid met silencer is echt super.
Bij de garage stonden ze er ook van te kijken.
De meeste sportdempers hebben een lage, diepe toon en deze zit ergens rond de midden - hoge tonen.
Hij vergeleek het met de sound van een racemotor.

Sebas trouwens nog bedankt voor de link.
Er is inmiddels een complete set polyurethaan bussen besteld (wel meteen rondom). Wink
Ik kon alleen geen wijs worden uit de motorsteunen.
Als ik in de auto kijk zie ik er 1 links, 1 rechts en heel moeilijk 1 achter.
3 in totaal dus.
Maar als ik op hun site kijk zie ik er maar 2.
Iemand?
www.fordprobestore.co.uk
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 03 Mrt, 2009 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

De steunen die je vervangen wilt zijn de voorste (tussen bak en radiateur) en de achterste, tussen bak en schutbord.
Die aan de zijkanten dragen het gewicht van de motor, die aan de voor en achterkant dempen de kanteling van de motor bij optrekken en afremmen op de motor.
De achterste is een dikke klus, het liefste te combineren met uitbouw van de motor. De voorste druk je er zo tussen.

Bij zulke harde steunen als door probestore worden aangeboden zijn de gevolgen veel meer herrie in de auto en en een blok dat wel heel strak hangt.
Vullen met rubber zou je al heel wat uit maken, en voordeel daarvan is dat het nauwelijks meer lawaai geeft. Mijn ervaring is dat gietrubber goede resultaten geeft.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 04 Mrt, 2009 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zouden dit dus de goed steunen moeten zijn?

Over geluid maak ik me niet echt veel zorgen, heb ik inmiddels meer dan genoeg in de auto.
Je hoort echt alles en ik zit er zelfs aan te denken om standaard met helm te gaan rijden.
Sowieso op het circuit maar anders met een potje. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 04 Mrt, 2009 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn ze ja, de onderste komt voor.
Het maffe is dat de langsligger waar de voorste steun aan vast komt helemaal in rubbers hangt. Die krijgen ineens veel meer voor de kiezen. Daar zou je evt ook hard kunststof ringen tussen kunnen zetten.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Wo 04 Mrt, 2009 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er ook nylon ringen tussen, bij gebrek aan rubber. (sebas had geconstateerd dat de rubbers op waren)

het is zelfts prima te doen zonder brug, alleen met regen wordt je wel heeel erg vies.

wat ik had:

inserts in de steun voor, en een orginele achtersteun.
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mrt, 2009 6:38    Onderwerp: Reageer met quote

Met nog 1 week voor de boeg voor de GROTE CLUB MEETING wordt het wel heel erg spannend.
De bestelling van de ophangbussen is nog steeds niet binnen.
Levertijd 1-3 dagen binnen de UK en volgens Sebas 4-5 dagen.
De teller staat nu op 8 werkdagen en is stil tikking.
Komen doe ik sowieso, dan maar met de oude bussen. Wink
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 16 Mrt, 2009 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

De bussen zijn er nog steeds niet.
3-3-09 besteld en 6-3-09 verstuurd.
Het is nu 16-3-09
APK zit er al weer op en de sapjes zijn allemaal vervangen.
Tevens de andere uitlaat erop.
Nu effe afwachten wanner ze nu komen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 4 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group