Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 17 Mei, 2011 20:01 Onderwerp: |
|
|
Dat zou mooi zijn.
Wat is slim.
De huidige laten reviseren of gewoon de benodigde onderdelen bij probestore bestellen en ze zelf vervangen? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Di 17 Mei, 2011 20:05 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij kan je zelf alle onderdelen bestellen via probestore .
Maar als je het kan oplossen met een heimodule dan zou ik dat doen .
De kans is minder kleine dat de heimodule kapot gaat dan het vervangende onderdeel .
Het blijft een gevoelig onderdeel die toch wel vaak kapot gaat .
Zeg maar wat je wil rob .
Haal je hem op of moet ik hem verzenden ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 18 Mei, 2011 1:17 Onderwerp: |
|
|
Dennis, bedankt voor je aanbod maar Willem was je al voor.
Had toch al een slang voor me in een doos zitten en heeft er meteen een stroomverdeler bijgedaan.
Hopelijk donderdag al binnen.
Morgen sowieso de distributie afbouwen (kappen en pully's er weer op) en natuurlijk nog wat testen.
Heb de Haynes manual meegenomen naar m'n werk zodat ik even wat huiswerk kon doen voor morgenmiddag. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Wo 18 Mei, 2011 18:02 Onderwerp: |
|
|
Vanmiddag weer even beziggeweest met het monteren van de distributiekap, de pully's en de geleiders.
Starten doet hij echter nog steeds niet.
De motor draaid wel rond maar geen pruttel hoorbaar.
Hopelijk is morgen de stroomverdeler binnen en doet hij het ook.
Ik begin er zo langzaamaan een beetje de sch*t van te krijgen dat hij niks wilt doen.
IK WIL RIJDEN!!!!!!!!!!! _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Wo 18 Mei, 2011 22:45 Onderwerp: |
|
|
Kan me het gevoel een beetje voorstellen
Staat hier ook nog 1tje voor de deur zonder blok _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 19 Mei, 2011 6:15 Onderwerp: |
|
|
Ik zit al rustig te wachten op de postbode
(oh nee, ben net thuis vanuit de nachtdienst en moet nodig naar bed, maar eerst mijn pilsje opdrinken )
Hopelijk is het alleen de stroomverdeler, we shall see. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 19 Mei, 2011 18:22 Onderwerp: |
|
|
Ik zit nog steeds te wachten op de postbode _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 20 Mei, 2011 19:46 Onderwerp: |
|
|
En nog steeds
Zijn vanmiddag langsgeweest toen ik natuurlijk niet thuis was.
Nu komen ze morgen tussen 08.30 en 13.00 uur weer langs.
Hopelijk zijn ze vroeg. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 21 Mei, 2011 10:31 Onderwerp: |
|
|
En nog effe wachten
Waar blijven ze als je ze nodig hebt. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 21 Mei, 2011 16:45 Onderwerp: |
|
|
Vanmiddag om 12.30 stond hij eindelijk voor de deur.
Hierna naar de garage en eerst de koelslang vervangen en daarna de stroomverdeler eens bekeken.
Eerst die van Willem en daarna die van mij.
Bij die van mij waren de contactpunten bijna niet te vinden, zoveel aangroei, bij die van Willem viel dit reuze mee, effe een schuurpapiertje er overheen en hierna gemonteerd.
Starten.........ho maar, net zoveel als mijn oude.......ook niks.
Nog een en ander verdraaid maar wat we ook deden, het lijkt niks te helpen.
Aangezien de jongens weg moesten ben ik hierna onverrichter zaken weer naar huis gesukkeld.
Wel heb ik thuis even de oude van mij gemeten op A en C en daar meet hij gewoon weerstand.
Is hij op nog meer punten door te meten?
Ik heb de contactpunten opgeschuurd (alle aanslag er vanaf gehaald) en tevens de voorzijde van de rotor even schoongemaakt.
Hierna alles nog eens behandeld met contactreiniger.
Heeft iemand toevallig nog een tip?
Distributieriem staat op tijd en we ruiken volop benzine. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Za 21 Mei, 2011 20:47 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me toch het verstandigste dat je die van Dennis even probeert.
Heb al gezegd dat ik niet 100proc. ben van die ontsteking _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 21 Mei, 2011 21:34 Onderwerp: |
|
|
OK, dan nemen we even contact op met Dennis. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 23 Mei, 2011 18:03 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de gereinigde stroomverdeler weer geprobeert en toch een paar plofjes maar niet aan willen slaan.
Bougies verwijderd en deze waren zeiknat, brandstof krijgt hij dus genoeg.
Distributie gecontroleerd en die staat echt op tijd.
Bougies gecontroleerd ofdat deze vonken en ook dat doet hij.
Als laatste ding toch maar de compressie gemeten.
Cylinder 2 compressie einddruk 6bar
Cylinder 4 idemdito
Dan maar 1 van de achterste bank meten.
Hier kwam de naald echter helemaal niet van de plek = 0
Met het eraflopen van de distributie heeft hij blijkbaar toch wat kleppen geraakt.
Morgen gaat de auto uit de belasting en verzekering en als ik er weer wat tijd en zin in heb gaan we de koppen er maar weer vanaf schroeven om te kijken hoe groot de schade is.
Bij deze kan ik dus 100% zeggen dat de KLZE geen vrijloopblok is. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
martine Freak
Geregistreerd op: 17-2-2003 Berichten: 198 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Ma 23 Mei, 2011 18:58 Onderwerp: |
|
|
HHMM dat is balen zeg
1 klein plus puntje, je weet nu in elk geval wat het probleem is! #@@#!@
Veel succes met de weder opbouw!
Groetjes M&M |
|
Naar boven |
|
|
|