Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX-6 ringtool "under construction"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 69, 70, 71  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 01 Jul, 2011 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

Scheepsteer is er zeker goed voor Wink
Het beschermt een boot tenslotte ook tegen water.
Ik meet even de bumper op maar heb zelf ook al een vermoeden dat het het niet gaat worden, jammer.
Hier moeten/mogen verder alleen de trekstangen vervangen worden, de andere zijn nog goed.
Bij de trekstangen zijn hoofdzakelijk de rubbers slecht.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 01 Jul, 2011 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem even nagemeten en de hoogte is net zoveel als bij de huidige bumper.
MAAR.......de orginele loopt naar achter/ binnen terwijl de buddyclub juist naar voren komt en dat scheelt toch gauw 15cm.
Gisteren ben ik zonder problemen van de brug gekomen en dat zou wel eens een probleem met de buddyclub kunnen worden, net zoals bij drempels, inritten en noem maar op.
Het blijft dus gewoon de orginele.

Nog iemand interresse in een buddyclub bumper.
Gratis af te halen maar er zit wel werk aan!!!!!!!!!
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul, 2011 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Goeiedag Marcel,

Quote:
Beste aanpak, kit uitkrabben, schuren, roestomvormer toeppassen, primer, afkitten met strijkkit, gronden, aflakken.

welk middel bedoel je met roestomvormer?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul, 2011 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Deze spullen heb ik gister nog effe gehaald . (rechtse blikje)

Een roest omvormer kan je halen bv bij een boten werf .
Je haalt de losse roest deeltjes losen dan smeer je dat spul erop .
Je hoeft dan niks te schuren omdat het een reactie veroorzaakt waardoor de roest weer hard wordt en niet verder gaat rotten .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul, 2011 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Deze spullen heb ik gister nog effe gehaald . (rechtse blikje)



Een roest omvormer kan je halen bv bij een boten werf .
Je haalt de losse roest deeltjes losen dan smeer je dat spul erop .
Je hoeft dan niks te schuren omdat het een reactie veroorzaakt waardoor de roest weer hard wordt en niet verder gaat rotten .

De linker bus kan je gewoon halen bij halfords .
Deze kan je gebruiken om de binnenkant van je balken te tectyleren .
De middelste is scheepsteer .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul, 2011 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

Een bus blanke ML heb ik hier nog staan en was sowieso de bedoeling bij de sideskirts maar dan moeten eerst de voor en achterzijde dichtgelast zijn. Laughing
Scheepsteer stond nog op een schap in de schuur.
Voor de rest moet ik even in de buurt gaan shoppen (roestomvormer en de kit).
Voor de roestomvormer had ik al een en ander op internet gevonden maar ik verwacht dat ze het bij de doehetzelf-zaak en anders de automaterialenhandel wel hebben.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul, 2011 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Goeiedag Marcel,

Quote:
Beste aanpak, kit uitkrabben, schuren, roestomvormer toeppassen, primer, afkitten met strijkkit, gronden, aflakken.

welk middel bedoel je met roestomvormer?


Je hebt diverse soorten. Fertan, novorox, owatrol.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
martine
Freak


Geregistreerd op: 17-2-2003
Berichten: 198
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jul, 2011 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

En welke is het beste?
Want wanneer je eenmaal de roest hebt verwijdert wil je het NOOIT meer terug zien!

Groetjes M&M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jul, 2011 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.youtube.com/watch?v=uMbWLuZbU4A
Hier nog 1 met wat extra uitleg.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
martine
Freak


Geregistreerd op: 17-2-2003
Berichten: 198
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Di 05 Jul, 2011 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

Brunox die kende ik nog niet, maar wat vinden jullie hier van dan?

Zelf lees ik veel goede verhalen over rx 5, rx 7 en rx 10..

Groetjes M&M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 06 Jul, 2011 7:02    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat het allemaal niet veel uitmaakt, welk merk je gebruikt. Draait allemaal om ongeveer hetzelfde principe. Belangrijker is de voorbereiding en de afwerking.

Door geroeste plekken behandelen heeft zowiezo geen zin meer, verder moet je echt proberen om zoveel mogelijk roest te verwijderen van de plek die je wil behandelen. Je moet het op z'n minst terug brengen naar oppervlakkige roest en putjes goet uit borstelen. beste gaat dat met een nieuwe staalborstel op een boormachine en dan af en doe de draairichting veranderen, zodat je de staalharen niet platdrukt.
Verder goed de gebruiksaanwijzing lezen, deze verschillen nog al eens per merk.

Owatrol is overigens geen roestomzetter dacht ik, maar een produkt gebaseerd op lijnolie, wat echt in de roest trekt en het daarmee afsluit van zuurstof.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 13 Jul, 2011 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gisteren een potje Noverox gekocht om de veerschotels mee te behandelen.
Verder net even de 2 donor-koppen van de zolder gehaald waar uiteindelijk de kleppen, klepveren en schotels van hergebruikt gaan worden.
Wel even een vraagje aan Dennis betreffende de uitlaatkleppen.
Op de uitlaatkleppen van de DE staat K5 terwijl op de kleppen van de ZE-L1 staat.
Zijn ze verder wel identiek?

Hier alvast een plaatje voorafgaand aan de werkzaamheden.


Deze zijn dus afkomstig uit mijn 2de KLDE blok dat er eind 2009 uit is gehaald.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 13 Jul, 2011 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zo ver ik weet zijn ze identiek .

Ik zal anders eens effe in de schuur kijken naar mijn koppen .
Heb ook nog een setje klde en klze liggen .

Eens kijken wat daar op staat .

Maar zo ver ik weet gebruiken ze alle bij de 30mm uitlaat en 33mm inlaat .

Maar op de site van mark staan 2 soorten uitlaat kleppen .
1 voor de klde en 1 voor de klze .

Weet alleen niet het verschil hier van .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 13 Jul, 2011 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heb net effe zitten kijken .

Maar idd de klde hebben de k5 uitlaatkleppen en de kl31 koppen de L1 kleppen .

Inlaat kleppen zijn wel het zelfde .

Ik weet dat ze gewoon passen in de kl31 kopppen maar er zal ergens verschil moeten zitten in de kleppen .
Aangezien ze alle bij een ander nummer hebben .

Zal eens effe neuzen op mx6.com of daar iets op staat .

Maar dan kom je natuurlijk een setje te kort voor een kop of niet ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 13 Jul, 2011 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heb niks kunnen vinden .
Het enige wat ik vind aan info zijn klde koppen met de L1 uitlaat kleppen .
Kan nergens iets vinden over de k5 kleppen .

Maar het een vraag neer gezet of hun misschien iets meer ervan weten .

Mocht je een setje nodig hebben moet je maar een gil geven .
Dan zal ik ze eruit halen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 69, 70, 71  Volgende
Pagina 50 van 71

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group