Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 26 Mei, 2011 17:22 Onderwerp: |
|
|
Die van de ZE zijn korter als die van de klde .
Maar ze zijn ook slapper .
Links die van de klde en rechts die van de klze
Die van de ZE kunnen gaan zweven bij de 6500 toeren .
Elke keer dat de veer zweeft dan krijgt de klepveerschotel een klap .
Op ten duur breekt de klepveerschotel met als gevolg een klep die in je cilinder valt .
Die van een klde gaan pas zweven rond de 8500 toeren .
Daar komen wij nooit met de ZE dus daar zit je dan wel save .
Die shim's die jij bedoelt bedoel je daar de ringen mee die tussen de veer en kop zit ?
Zoja dan moet je die laten zitten .
Het enige wat je nodig hebt zijn de veren en de schotels . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 26 Mei, 2011 21:49 Onderwerp: |
|
|
Die bedoelde ik ja.
Maar welke moet ik er dan onder zetten, die van de DE of van de ZE?
Zit er nog verschil tussen de veren en de schotels van de inlaat en de uitlaatzijde van de DE of zijn dit dezelfde veren? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 26 Mei, 2011 21:55 Onderwerp: |
|
|
Die van de ZE moet je laten zitten .
Voor zo ver ik weet zijn de veren het zelfde net als de schotels .
Dus het enige wat je over zet zijn de veren en de schotels en dan ben je er al . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 30 Mei, 2011 23:18 Onderwerp: |
|
|
Zondag even ope en neer gependeld naar Willem om wat onderdelen terug te brengen.
Willem nog bedankt voor het lenen van de velgjes en de stroomverdeler.
Aangezien de station nu toch leeg was meteen Willem van wat overbodige meuk af geholpen en een schade bumpertje ingeladen.
Als het wilt lukken dan komt er dus een andere neus voorop, maar er zit nog werk zat aan.
Ben er vandaag wel al af en toe mee bezig geweest, wat dremelen en opvullen, tevens een nieuw bevestigingspunt gemaakt, nu de andere kant nog.
Verder ook de D2-RS schroefset ingeladen waarvoor we uiteindelijk naar het hoge noorden af waren gereisd.
Nu even kijken of we hem er binnenkort onder krijgen.
Daarna komt de auto weer thuis te staan en kan het demonteren gaan beginnen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 23 Jun, 2011 22:18 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels in de schuur een werkbank gebouwd zodat we hier wat werk kunnen doen aan de kleppies.
Wel handig als je niet aan het aanrecht hoeft te gaan staan.
Nu de zooi eerst opruimen en dan kunnen we binnenkort ook aan de gang. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 27 Jun, 2011 1:43 Onderwerp: |
|
|
Effe een vraagje.
Weet iemand hoe diep de 2 goten links en rechts op het dak zijn als ik de strip er uit haal?
Aan de voorzijde bij de voorruit zit er roest onder en dat zal er toch onderuit moeten maar daarna zal het toch weer opgevuld moeten worden als het te diep is.
Verder zijn we er over uit dat de auto mat-zwart gaat worden met een hoogglans streep er overheen afgemaakt met rode spiegels en reclame. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Ma 27 Jun, 2011 15:55 Onderwerp: |
|
|
Zijn minstens een centimeter op het diepste punt
Maar ik kon ze er heel gemakkelijk uit halen, dus zal terugzetten met een goeie kit ook wel gaan _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 28 Jun, 2011 4:22 Onderwerp: |
|
|
thanks _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 30 Jun, 2011 18:29 Onderwerp: |
|
|
Vandaag eindelijk de tijd gehad om de schroefset onder de auto te zetten.
Wat een k*tklus, vooral de achterzijde, maar het is gelukt.
Ik heb hem om de ingestelde stand laten staan en eigenlijk vind ik die wel mooi al zal het rustigaan worden bij drempels.
Even zo als het was....
En zoals het nu is....
Tevens aan de achterzijde de reversed swaybar van King6fab gemonteerd.
Al valt hij niet echt op doordat hij zwart is.
Voor een vergelijking met mijn dagelijks vervoer.
Verder ook af en toe bezig met de voorbumper,
Momenteel ziet hij er niet uit.
Voor het toekomstige werk aan de koppen heb ik eerst maar een werkbank gemaakt, wel zo handig.
_________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Marky Mark Freak
Geregistreerd op: 8-11-2003 Berichten: 965 Woonplaats: Renkum
|
Geplaatst: Do 30 Jun, 2011 19:04 Onderwerp: |
|
|
He Rob,
je bent echt monsterlijk goed bezig. Ik volg je topic met veel plezier. Ik zag hem laatst ook staan toen ik ff naar de Bever moest voor mijn bussie.
Maar het zit je ook niet mee met al die leende met je blok. Hoop voor jou en de mx6 dat het nu de laatste keer is dat dat soort dingen gebeuren.
De mx6 is nu wel heel mooi laag, hop dat het niet te laag wordt voor je nieuwe bumper. Heb je dat al gecontroleerd??
Greetz Mark _________________ Life is a gift, and a gift can be a life.
Wel dwars, maar zeker niet lazy!!! |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 30 Jun, 2011 19:16 Onderwerp: |
|
|
Ha Mark,
Hij staat daar inderdaad mooi te kijk
Ik heb het nog niet bekeken maar dat gaat zeker gebeuren als hij thuis staat.
Even een paar stukjes opmeten en wordt het te laag dan blijft gewoon mijn oude bumper erop.
Ik begin wel een beetje bang te worden voor de achterzijde van de auto.
Er zit boven de veerschotel aardig wat roest en ook de balk linksachter zitten aardig wat blaren op. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Do 30 Jun, 2011 21:28 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Ha Mark,
Hij staat daar inderdaad mooi te kijk
Ik heb het nog niet bekeken maar dat gaat zeker gebeuren als hij thuis staat.
Even een paar stukjes opmeten en wordt het te laag dan blijft gewoon mijn oude bumper erop.
Ik begin wel een beetje bang te worden voor de achterzijde van de auto.
Er zit boven de veerschotel aardig wat roest en ook de balk linksachter zitten aardig wat blaren op. |
Als je dat nu al weet, kun je er beter wat aan doen, voordat je echt te laat bent. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Do 30 Jun, 2011 22:08 Onderwerp: |
|
|
Zit ik sowieso aan te denken.
Maar wat is de beste aanpak en waar wordt het door veroorzaakt?
Condens wat via de bovenkant de veerschotel in loopt of water dat via de wielen omhoog geslingerd wordt en zich zo nestelt?
Ik kwam er uiteindelijk vanmiddag achter dus ga nu kijken wat er aan gedaan kan worden.
Verder is het rubber van de trekstang een punt.
De spoorstangen zien er nog netjes uit, wat oppervlakkige roest maar dat is vrij simpel op te lossen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Vr 01 Jul, 2011 6:35 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Zit ik sowieso aan te denken.
Maar wat is de beste aanpak en waar wordt het door veroorzaakt?
Condens wat via de bovenkant de veerschotel in loopt of water dat via de wielen omhoog geslingerd wordt en zich zo nestelt?
Ik kwam er uiteindelijk vanmiddag achter dus ga nu kijken wat er aan gedaan kan worden.
Verder is het rubber van de trekstang een punt.
De spoorstangen zien er nog netjes uit, wat oppervlakkige roest maar dat is vrij simpel op te lossen. |
Roest boven de veerschotels, word veroorzaakt door uithardende kitnaden. daar kruipt vocht en vuil tussen, met roest als gevolg.
Overigens geen specifiek mx6 probleem. meeste modelen hebben hier last van, maar mag ook wel na 20 jaar in weer en wind. Hetzelfde geld voor de balken, die krijgen ook veel te verduren.
Beste aanpak, kit uitkrabben, schuren, roestomvormer toeppassen, primer, afkitten met strijkkit, gronden, aflakken. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 01 Jul, 2011 6:51 Onderwerp: |
|
|
Staat hem goed hoor rob .
Maar ik begrijp nu wat jij bedoelde in de pb over de reversed swaybar .
Zal hem eens vragen hoe dat dan zit bij jou .
Gister heb ik samen met willem ook nog wat dingen gezien aan de auto .
Ik ga binnen kort ook even op de brug en loop dan ook de hele auto even na .
Die ouwe van mij had het over scheepsteer .
Dat schijnt ook aardig goed te zijn tegen water .
Kreeg ook nog een tip van willem hoe je de binnenkant van de balken kan doen .
Maar ik denk dat de buddyclub bumper idd aan de lage kant is .
Suc6 _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
|