Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Complete make over voor mij mx6, de rode is er niet meer
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

stofjes heb ik idd wel wat last van.. niet veel, maar alle stofjes zijn eruit te polijsten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoezo ben je voor een ZE gegaan dan ?

Ik begreep altijd dat de DE beter was voor een turbo dan een ZE .

Effe offtopic .
Keek laats nog effe naar de grotebeurt .
Maar je lachte als een boer met kies pijn .
Gelukkig is daar nu niks meer van te ze nu .


Maar merk je een hoop verschil met de ZE ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Voordeel ZE- grotere kleppen, nadeel hogere compressie. Tenzij je aan de laatste iets doet.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Whitefinish
Freak


Geregistreerd op: 3-4-2007
Berichten: 250
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

en agressivere nokkenassen als je een longneck hebt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

en als je op een DE nou ZE cylinderkoppen gooit heb je dan ook nog hoog compressie??
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Waar je precies op uit komt weet ik niet, dan moet je uitliteren.
De compressie zal wel wat hoger uitkomen.
De hoog compr ZE nokkenassen zijn weer minder geschikt voor turbo, de DE nokkenassen geven weer minder lift.
Wat de beste combo is moet je uitrekenen.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben nog het een en ander van plan met een ander motorblok.
ik heb er 1 gekocht en zit te denken aan een compressor.
dus nu ben ik druk info aant verzamelen over het hoe en wat, en wat ik beter niet en beter wel kan doen.
ik hoorde ook iets over je krukas tandwiel 1 tand verzetten ofzo maar daar snap ik nog niet helemaal. Question
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, de krukas heeft geen tandwiel dus daar zou ik nog maar eens naar vragen Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

kijk dat snapte ik al niet Razz
maar voor dat ik met dat projectje bezig ga ga ik me eerst maar is heel erg goed verdiepen in de motortechniek en alles wat erbij komt kijken.
en niet te vergeten hulp vragen via 't forum Razz
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit soms wel eens te neuzen op het mx-3 forum .
En daar is iemand die een compressor op zijn klze heeft gebouwd .
Misschien dat hij je al heel veel info kan geven .

Maar denk dat er ook wel genoeg kennis hier op het forum is hoor .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
paulus
Freak


Geregistreerd op: 22-4-2008
Berichten: 178
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Ma 12 Jan, 2009 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

rhino bedoelt de nokkenas poeli's op tijd zetten en de krukas 1 tandje voor uit om geen koplift te krijgen. dat heeft een ander maatje van ons met een crx turbo. dan lever je iets vermogen in en hij loopt niet mooi stationair meer.maar dat is met sterkere kopbouten ook weer te verhelpen.
_________________
op weg naar een eaton......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 12 Jan, 2009 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dan kan je beter verstelbare riemwielen opscharrelen lijkt me Confused

Die gast op het MX3 forum heeft de boel verkocht. Dat maakt het de 2e die het niet goed aan de loop krijgt. Veel vergissen zich er in, het is allemaal niet zo makkelijk Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 12 Jan, 2009 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Stelletje topic vervuilers Laughing
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.


Laatst aangepast door Hoacs op Ma 12 Jan, 2009 18:48, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 12 Jan, 2009 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Maak anders een project topic Paulus Smile
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Ma 12 Jan, 2009 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hoacs schreef:
Stelletje topic vervuilers Laughing


hahah.. maakt niet uit hoor...


heb nog wel een filmpje van hoe het nu klinkt...

http://www.youtube.com/watch?v=Ms--pI4ckIY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group