Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 10:16 Onderwerp: |
|
|
stofjes heb ik idd wel wat last van.. niet veel, maar alle stofjes zijn eruit te polijsten... |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 10:26 Onderwerp: |
|
|
Hoezo ben je voor een ZE gegaan dan ?
Ik begreep altijd dat de DE beter was voor een turbo dan een ZE .
Effe offtopic .
Keek laats nog effe naar de grotebeurt .
Maar je lachte als een boer met kies pijn .
Gelukkig is daar nu niks meer van te ze nu .
Maar merk je een hoop verschil met de ZE ? _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 12:34 Onderwerp: |
|
|
Voordeel ZE- grotere kleppen, nadeel hogere compressie. Tenzij je aan de laatste iets doet. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 14:51 Onderwerp: |
|
|
en agressivere nokkenassen als je een longneck hebt |
|
Naar boven |
|
|
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 15:33 Onderwerp: |
|
|
en als je op een DE nou ZE cylinderkoppen gooit heb je dan ook nog hoog compressie?? _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 15:58 Onderwerp: |
|
|
Waar je precies op uit komt weet ik niet, dan moet je uitliteren.
De compressie zal wel wat hoger uitkomen.
De hoog compr ZE nokkenassen zijn weer minder geschikt voor turbo, de DE nokkenassen geven weer minder lift.
Wat de beste combo is moet je uitrekenen. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 17:51 Onderwerp: |
|
|
ik ben nog het een en ander van plan met een ander motorblok.
ik heb er 1 gekocht en zit te denken aan een compressor.
dus nu ben ik druk info aant verzamelen over het hoe en wat, en wat ik beter niet en beter wel kan doen.
ik hoorde ook iets over je krukas tandwiel 1 tand verzetten ofzo maar daar snap ik nog niet helemaal. _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 18:39 Onderwerp: |
|
|
Nou, de krukas heeft geen tandwiel dus daar zou ik nog maar eens naar vragen _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 19:48 Onderwerp: |
|
|
kijk dat snapte ik al niet
maar voor dat ik met dat projectje bezig ga ga ik me eerst maar is heel erg goed verdiepen in de motortechniek en alles wat erbij komt kijken.
en niet te vergeten hulp vragen via 't forum _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 11 Jan, 2009 21:30 Onderwerp: |
|
|
Ik zit soms wel eens te neuzen op het mx-3 forum .
En daar is iemand die een compressor op zijn klze heeft gebouwd .
Misschien dat hij je al heel veel info kan geven .
Maar denk dat er ook wel genoeg kennis hier op het forum is hoor . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
paulus Freak
Geregistreerd op: 22-4-2008 Berichten: 178 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Ma 12 Jan, 2009 18:32 Onderwerp: |
|
|
rhino bedoelt de nokkenas poeli's op tijd zetten en de krukas 1 tandje voor uit om geen koplift te krijgen. dat heeft een ander maatje van ons met een crx turbo. dan lever je iets vermogen in en hij loopt niet mooi stationair meer.maar dat is met sterkere kopbouten ook weer te verhelpen. _________________ op weg naar een eaton...... |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 12 Jan, 2009 18:37 Onderwerp: |
|
|
Dan kan je beter verstelbare riemwielen opscharrelen lijkt me
Die gast op het MX3 forum heeft de boel verkocht. Dat maakt het de 2e die het niet goed aan de loop krijgt. Veel vergissen zich er in, het is allemaal niet zo makkelijk _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 12 Jan, 2009 18:39 Onderwerp: |
|
|
Stelletje topic vervuilers _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Laatst aangepast door Hoacs op Ma 12 Jan, 2009 18:48, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 12 Jan, 2009 18:43 Onderwerp: |
|
|
Maak anders een project topic Paulus _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Robii San Freak
Geregistreerd op: 11-1-2005 Berichten: 829
|
|
Naar boven |
|
|
|