Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
MX6 chippen?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rick vd P.
Freak


Geregistreerd op: 15-2-2008
Berichten: 242
Woonplaats: Wilnis

BerichtGeplaatst: Za 24 Jan, 2009 18:53    Onderwerp: MX6 chippen? Reageer met quote

hee mensen ik heb nog ff een vraagje. ik heb dus de 4 cilinder, maar wil toch wel wat meer pit...ik d8 dus aan chippen en met normaal rijgedrag (A) zou die met chippen als het goed is ook zuiniger moeten gaan rijden aangezien hij dan de brandstof beter gebruikt.

maar...heeft het chippen veel zin en heeft iemand het al eens gedaan bij een 4 cilinder. ik weet dat er voor de v6 dus een chip is van fulsize d8 k, maar niet voor de 4 cil...

of hebben jullie nog andere suggesties voor meer pit?

ik heb er nu alleen nog een andere demper op maar dit is alleen voor het geluid:P en een open filter lijkt me niets want daardoor kan er allemaal troep in je motor komen heb k gehoord...

groeten rick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Robii San
Freak


Geregistreerd op: 11-1-2005
Berichten: 829

BerichtGeplaatst: Za 24 Jan, 2009 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

we hebben wel met succes een 4cil weten te chippen, zn naam is michel met een rode mx6.

moet je hem mailen of hij ook zuiniger is geworden, sneller oppakken etc wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
André
Freak


Geregistreerd op: 14-2-2007
Berichten: 255
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Za 24 Jan, 2009 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Een open filter is natuurlijk geen filter.

Hiermen bedoelt men een sportfilter zoals bijvoorbeeld K&N die levert of een race filter met andere aanzuigbuis.

Je kan ook de katalysator verwijderen en er een open demper van maken, let wel op dat voor de APK vanaf bouwjaar eind 1992 deze cat. verplicht is.
_________________
Mazda MX-6 2.5i 24V & Mazda 6 CITD & Kawasaki ZZR-1100/KR1S/KL250/Z750.
Speed is all you need !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Rick vd P.
Freak


Geregistreerd op: 15-2-2008
Berichten: 242
Woonplaats: Wilnis

BerichtGeplaatst: Zo 25 Jan, 2009 2:31    Onderwerp: Reageer met quote

dat bedoel ik met open filter:p maar kat zou ik wel kunnen doen, gwoon kat eraf en een stuk buis er tussen maken?? of niet?

en k had ook wat gelezen over de egr klep...wat is doet deze precies? zorgen dat onvolledig verbrande uitlaatgassen toch nog volledig verbrand worden toch? en is het handig om deze af te sluiten, want het lijkt me dat het dan ook alle kool enzo weer terug in het blok stuurt...?

en als het goed is om deze af te sluiten, hoe doe je dit?

verder nog tips?

groeten rick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Rick vd P.
Freak


Geregistreerd op: 15-2-2008
Berichten: 242
Woonplaats: Wilnis

BerichtGeplaatst: Zo 25 Jan, 2009 2:33    Onderwerp: Reageer met quote

oja nu ik toch een topic open heb... mijn kleppen tikken... wat kan ik hier tegen doen?

zou het helpen als ik de olie ververs en een nieuw oliefilter erin doe? er zit nu 10w40 in, is 5w30 beter?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Zo 25 Jan, 2009 3:16    Onderwerp: Reageer met quote

olie die voor geschreven wordt is volgens mij wel 5 w 30 maar dat kan misschien ook wel voor de v6 zijn dat weet ik niet.

nog ff een vraagje over de kat.
ik heb een mx6 van 92 is de kat dan wel verplicht bij keuring??
verder zal ik dit topic niet vervuilen Razz
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Zo 25 Jan, 2009 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik krijg mijn 92er v6 zonder problemen door de keuring zonder kat.

wel heb ik een op een kat lijkende demper op de plaats van de kat.

on topic,

wel eens aan een sport uitlaatspruitstuk gedacht?,

je kan natuurlijk ook je achterdemper vervangen voor een niet schotten exemplaar.

verder scheelt de kat ook wel iets.
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Rick vd P.
Freak


Geregistreerd op: 15-2-2008
Berichten: 242
Woonplaats: Wilnis

BerichtGeplaatst: Zo 25 Jan, 2009 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

k heb al een andere achterdemper, een ovale van laser Wink mijn auto is van 93, dus moet wel steeds de kat er weer op doen:s
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 25 Jan, 2009 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hier heb ik nog steeds de orginele uitlaat maar wel zonder Kat en de EGR-klep is onklaar gemaakt.
Hij is van '92 en redt de keuring met de hakken over de sloot.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rick vd P.
Freak


Geregistreerd op: 15-2-2008
Berichten: 242
Woonplaats: Wilnis

BerichtGeplaatst: Zo 25 Jan, 2009 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

merk je dat dan als je wat met de egr klep doet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Rick vd P.
Freak


Geregistreerd op: 15-2-2008
Berichten: 242
Woonplaats: Wilnis

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jan, 2009 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

k had michel ge emaild, maar krijg geen antwoord trug :S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
ReneD
Freak


Geregistreerd op: 21-9-2006
Berichten: 503
Woonplaats: Aalten

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jan, 2009 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Rick vd P. schreef:
k heb al een andere achterdemper, een ovale van laser Wink mijn auto is van 93, dus moet wel steeds de kat er weer op doen:s


Je kunt ook een rally plaatsen. Zijn wel duur. Maar dan kom je zeker de APK door. En dan samen met je uitlaat en andere spruitstuk krijg je wel leuk wat extra's.

Groeten René
_________________
MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm

Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jan, 2009 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
merk je dat dan als je wat met de egr klep doet?


Ik vind hem zelf veel directer op het gas geworden maar daar ging het mij eigenlijk niet om.
Ik heb een paar jaar geleden al een blok verloren doordat een klep bleef hangen door de vervuiling van de klepsteel.
Als je uitlaatgas opnieuw je verbrandingskamer inbrengt geeft dat meer koolaanslag op b.v. de kleppen / klepsteel.
En een nieuw blok is ook niet leuk.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rick vd P.
Freak


Geregistreerd op: 15-2-2008
Berichten: 242
Woonplaats: Wilnis

BerichtGeplaatst: Di 27 Jan, 2009 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

aa k heb mail terug van michel Very Happy en k heb meteen ff het bedrijf gemailt dat hij gaf...

mss is het dan wel handig om de egr klep af te sluiten...maar hoe? is daar al een topic van of niet?

een ander motorblok zit k nie op te wachten:p dat word een dure hobby haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 27 Jan, 2009 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Is wel een topic van maar betreft alleen de V6.
Het is het buisje dat van je uitlaat terug loopt naar de inlaat. Ergens in dat traject zit ook een klepje.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group