Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
building a J-spec mx6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 34, 35, 36  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 13 Jul, 2009 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit (vooral die rode kleppendeksels) Wink
Heb je die nog met speciale lak gespoten?
Die van mij zijn/worden ook rood geworden en zijn met 2 comp. lak gespoten ivm de betere hechting.
Van te voren zijn ze geglaspareld.
Dat interieur ziet er trouwens ook netjes uit.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 14 Jul, 2009 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Het is speciale lak voor kleppendeksels .

Deze spuit je er op en laat je het 2 uur uit harden .
Daar na effe 1 uur in de oven en klaar is het .
De lak hebben we later gespoten en is hitte bestendig tot 500 graden .

Gister en vandaag hebben we de klep seals vervangen .
Moet zeggen dat het een klote klus is maar het is gelukt .

Foto's














De 3de klep van links is te zien dat er een nieuwe klep seal op zit .
Deze zijn groen van kleur voor de intake en bruin van kleur voor de uitlaat klep .



Alles bij elkaar zijn we 2 uur per kop bezig geweest .
Al met al is het een klote klus maar heb er geen spijt van want de oude klep seals waren aardig slecht geworden .

Hoe ik het gedaan heb is het zelfde als in het filmpje .

http://www.youtube.com/watch?v=2G5v8i0DnBI
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tijntje
Freak


Geregistreerd op: 21-2-2009
Berichten: 123
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr 17 Jul, 2009 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

wel netjes bezig

ik had op me werk een krantje gehad voor gereedschap Razz

word nog even sparen zeg

voor wat ik wil hebben bijna 2000 euro aan gereedschap en 1000 euro voor een kast :p

maarja hoop dat ik veel ga krijgen Wink en ms een kleinere danwel andere kast laten kopen

hoop dat ik binnenkort een ruimte heb zodat ik ook dingen kan gaan beginnen Razz en dan als eerste een camera kopen zodat ik ook foto kan maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 18 Jul, 2009 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Goed gereedschap is het halve werk .

Maar als ik speciaal gereedschap nodig heb dan leen ik dat vaak gewoon effe bij een maat van me .
Het meeste gerdeedschap heb ik zelf .

Soms moet je wel eens creatief zijn met dingen .
Zoals in het filmpje .
Bij normale kleplifters heb je er niks aan om aan de k serie motoren te werken en dan moet je dus effe googlen .

En ruimte heb ik ook niet .
Ik doe alles in me schuur en op straat . Very Happy

Maar zo gereedschap kast wil ik ook nog wel eens kopen met de tijd .

Zoals met de klepseals .
Ik heb het gedaan met het gereedschap wat je ziet op de eerste foto .

Ook scheeld het dat me vader vroeger rally´s heeft gereden en zijn eigen auto´s bouwde .
Dus die heeft soms ook nog wel eens tips .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tijntje
Freak


Geregistreerd op: 21-2-2009
Berichten: 123
Woonplaats: rotterdam

BerichtGeplaatst: Za 18 Jul, 2009 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

als ik het hier op straat doe en laat me gereedschap staan ben ik het kwijt denk ik Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 23 Jul, 2009 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Zo weer even een update .

Van de week begonnen met het los halen van de stekkers .



Bij de mx-6 heb ik er voor gekozen om de hele kabelboom eruit te halen .
Aangezien ik de ZE nog moet opbouwen heb ik gelijk de mogelijkheid om de kabelboom al op de motor te zetten .
Dan kan ik de motor er zo in hangen en hoeft alleen de kabelboom nog door het schutbord .




Ook kwam ik er achter dat de hoes van de homokineet aan de bakzijde kapot was .
Dus gelijk een mooie gelegenheid om die te vervangen .


De mx-3 is ook al helemaal klaar .


Bij de mx-3 laat ik wel de kabelboom zitten .




Alleen zit de homokineet nog op de bak bij de mx-3 .
Deze kreeg ik niet zo makkelijk los .
Maar dat komt wel als de motor eruit is .
Dan heb je toch wel wat meer ruimte .



Morgen ochtend (Vrijdag) gaan de motors eruit en kan ik beginnen met de koppeling te vervangen en de onderdelen van de k8 op de Kl motor te zetten .
De koppeling die nu in de KL bak zit wil ik weer zelf gaan gebruiken .
Dit is geen racekoppeling maar wel net is beter als een oem koppeling .

Ook gaan we gelijk grootonderhoud plegen aan de DE .
Nieuwe olie , olie filter , benzine filter , koppeling , versnellingsbak olie ,
V-snaar + multie riem , enzo

Foto's volgen nog
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jul, 2009 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vrijdag de motors eruit gehaald en de onderdelen over gezet .


Ook wilde we het vliegwiel van de K8 motor over zetten op de KLDE .
Kwammen we erachter dat er een race koppeling in zat van exedy .
Dus die ook maar gelijk over gezet op de KLDE .
De nieuwe koppeling laten we nog even liggen die kan altijd nog wel vervangen worden .

Zaterdag dan eindelijk de motor swap .







Kwam er achter dat de mx-3 toch heel wat minder ruimte heeft bij het schudbord .


Zaterdag avond zat de moter erin en was alles aan gesloten .




Zondag ochtend weer vroeg ons bed uit .
Eerst even de mx-6 weer terug op de wielen gezet .
Aangezien we de kriken weer nodig hadden voor de uitlaat lijn .



Daar na eerst de voorbumper in de eerste laag gezet .



Daar na hebben we de flens van de cat aangepast zo dat hioj op de nieuwe rvs headers kon .
Deze zitten normaal gedraait bij de mx-3 en de flens van de mx6 zijn recht .



En dan is dit het resultaat .




Alleen is het nu nog wachten op de ecu's .
Als het goed is komen die van de week weer binnen en dan kunnen we het allemaal gaan testen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jul, 2009 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er weer goed uit aan die kant
En het mooiste vind nog wel HET WERKEN OP STRAAT Laughing
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Haha daar hoor ik iedereen over . Very Happy

Maar ik ben opgegroeid in deze buurt als klein straat schofofie dus iedereen kent mij en de buren doen niet moeilijk .

Maar heb nog geen problemen gehad gelukkig .
Ook heb ik een oud kleed onder de auto's liggen voor olie en dat soort dingen .
Zo lang de straat schoon blijft is het geen probleem.
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

top goed bezig man , beide wagens zullen wel lekker vlot zijn straks Twisted Evil
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is wel de bedoeling .

Met de KLDE had ik al 175 pk zonder er iets aangedaan te hebben .
Nu hebben we er rvs headers op zitten en een gechipte ecu .
De cat zit er nog even tussen omdat de auto ook nog gekeurt moet worden .
Maar daar na gaat deze er wel weer onder van daan .
Ik ga zelf een cat vervanger maken omdat deze niet te verkrijgen zijn voor de mx-3 met mx-6 headers .

Ik weet nog niet hoeveel pk het zal zijn maar ik denk zo +- rond de 185 pk .

De ZE zal zo rond de 200 a 205 zijn denk ik .
Is een hoog compressie ZE met een long neck intake en met kl01 nokkenassen .
Rvs headers en een k8 ecu die om gechipt wordt na een kl31/36 ecu .

De mx-6 zal een stuk sneller zijn maar de top een stuk minder .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm


Laatst aangepast door Mazdarati op Do 22 Okt, 2009 20:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is een link met alle foto's van de motor swap van de mx-3 .

http://www.mijnalbum.nl/Album=JGIFJPOO
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kort altijd de middenpijp in om de kat passend te krijgen, je kan dan makkelijk wisselen tussen kat en katvervanger.
Of bedoel jij dat ook?
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Nee ik heb het iets anders gedaan .

Ik heb de flens van de kat los geslepen en er recht opgelast . (Aan de spruitstuk kant)
Daar na heb ik de middendemper een kleine 10 a 15 cm ingekort .

Alleen past er nu geen normale kat vervanger onder .

Maar ik ga er zelf een maken .
2 flensen en een stukje pijp is genoeg .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 02 Aug, 2009 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Donderdag was het dan eindelijk zo ver .

De ecu's waren binnen dus konden we eindelijk de mx-3 testen .

Eerste start .

http://www.youtube.com/watch?v=PC9k2LnwDvI

tweede poging .

http://www.youtube.com/watch?v=6c0pPzauu7M

Motor wilde niet echt lekker lopen .
Als de motor liep hoorde je een hard sis .
Dus effe de motor na gekeken en bleek het rubbertje tussen de intake en de injector gescheurt te zijn .
Deze vervangen en toen liep de motor goed .

Gelijk alles gevuld en afgesteld .

http://www.youtube.com/watch?v=LSQ0lCS-oVs


Daarna na een kleine 30 min rijden viel de motor uit . Evil or Very Mad

Dus auto terug naar huis gesleept en bleek de ontsteking kapot te zijn .

Nu rijden we nog even op de onsteking van de mx-6 .
Dus een nieuwe onsteking besteld bij willem en als het mee zit is die van de week binnen .

Nieuwe filmpjes volgen nog .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 34, 35, 36  Volgende
Pagina 3 van 36

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group