Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
building a J-spec mx6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 34, 35, 36  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 04 Aug, 2009 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer een paketje ontvangen .

De motor loopt weer met de nieuwe onsteking .

Nu is het wachten op de remblokken en dan kan de auto voor de apk .

Mx-3 project bijna klaar .


Nu is het nog wachten op de drijfstang lagers en dan kunnen we beginnen aan de mx-6 .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Di 04 Aug, 2009 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Weet niet hoelang het duurt met die lagers maar anders kan ik je wel een setje toesturen
Kan je in ieder geval weer aan de slag, krijg ik die andere later wel weer terug
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 06 Aug, 2009 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zo weer even een update .

Eindelijk kan ik aan de motor beginnen .

Willem was zo aardig om zijn eigen onderdelen naar mij toe te sturen zodat ik eindelijk aan de motor kan beginnen .

Super bedankt willem .


Vanavond ga ik al een begin maken met het onderblok .
Vanmiddag nog even vloeibare pakking halen en dan kunnen we beginnen .

Foto's volgen nog .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 09 Aug, 2009 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Zo weer een update .

De moter is klaar en zit al in de auto .

Film van de swap .

http://www.youtube.com/watch?v=U7uWOfaiKk0

De ZE ging er een stuk makkelijker in als de DE .
Bij de mx-3 zit de achterste motersteun een stuk lastiger .

Toen was het eindelijk zover .
De klze werd voor het eerst gestart . Laughing Laughing Laughing Laughing

http://www.youtube.com/watch?v=bpCpqLB4hBc


Toen de 2de poging .
Die ging gelukkig wel goed . Very Happy
De moter tikte wel een tijdje .
Na een kleine 30 min laten draaien was het weg .
Eerst heb ik de moter een 45 min laten draaien .

http://www.youtube.com/watch?v=cU20Rq-67Bg

Na het afstellen van de ontsteking en de tps sensor liep de motor als een zonnetje .

http://www.youtube.com/watch?v=vAJCN8_1Fk4

Voor de rest is de moter helemaal klaar .
Het enige wat ik nog moet doen is de cai .
De bocht die gekocht heb is niet helemaal goed .
Die moet een stuk korter worden waar door ik de rechte buis erop kan zetten en de lucht filter een stuk naar beneden kan zetten .
Nu zit die gelijk achter de fen en werkt het cai eigenlijk nog niet echt waar voor bij bedoeld is .

Voorlopig moet ik nog even rustig rijden .
Eerst alles goed in rijden en dan beetje bij beetje iets harder er mee gaan rijden .

Het is dus een hoog compressie ZE met een longneck intake en met kl01 nokkenassen .
Xs-power headers
JE-50 lmm
KL31 ecu (Met een Fullsize ZE chip )
K8 versnellingsbak
K8 vliegwiel
CAI

En dan na 4 lange dagen werken is dit het resultaat .




Voor alle fotos effe link aan klikken .

http://www.mijnalbum.nl/Album=RNOZRC3U
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm


Laatst aangepast door Mazdarati op Do 22 Okt, 2009 20:14, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 09 Aug, 2009 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit en lekker doorgewerkt aan die kant
Maar lekker rustig aan doen de komende tijd kan ie lekker een beetje indraaien
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 10 Aug, 2009 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker bezig geweest hoor. Ben benieuwd als ik je een keer tegenkom op de strip Wink

Succes met inrijden.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 10 Aug, 2009 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit Smile
Wat heb je eigenlijk gekoppeld aan de slang tussen pcv en spruitstuk. Een dikke slang loopt ergens naar beneden vanaf de splitsing.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 10 Aug, 2009 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is de vacuum slang van het gasklep huis .

Normaal zit deze op de spruitstuk van de DE maar de ZE heeft deze aansluiting niet .
Had het effe op gezocht op mx-6.com .
Moet alleen nog even wat betere slangen halen .
Het is even tijdelijk tot dat ik andere slangen heb .

Hoacs voorlopig zal dat nog niet gebeuren .
Ik rij tussen de 7500 a 10.000 per jaar dus voorlopig zal het nog wel even duren .

Vandaag ook nog even onnodig naar beuningen geweest .
Moest gewoon even een stuk rijden . Very Happy

Gelijk even de ecu uit gelezen toen ik daar was .

En hij gaf 5 fout meldingen .

02 Crank Position Sensor 2 (NE 2 Signal).

Deze heb ik door gemeten en was dus kapot .
Heb er nog 1 liggen en die is wel goed .

10 Intake Air Temp. Sensor (Air Flow Sensor).

Weet niet zeker of deze kapot is .
Ook deze heb ik door gemeten en de waardes waren goed .
Hebben gister ook nog even gesleuteld aan de cai en waren vergeten de stekker aan te sluiten bij het starten .
Dus denk dat het daar aan ligt .

12 Throttle Position Sensor.

Ook geen probleem .
Daar heb ik er nog 2 van liggen .

28 EGR Vacuum Solenoid Valve.
29 EGR Vent Solenoid Valve.

En das ook geen probleem .
Deze zit er niet op dus kan geen kwaat lijkt mij .
Hij geeft alleen elke keer de fout code aan als ik de ecu wil uit lezen .

Voor de rest loopt en rijd de moter super .
Vandaag ook even stiekem de 4500 rpm aan getikt .
Moet zeggen dat de auto dan lekker trekt .

Ook ploft de uitlaat meer als bij de DE .
Als ik bij de 3 a 3500 rpm over schakel ploft hij .
Bij de DE was dat niet zo .
Alleen bij de 6000 rpm .

Vandaag de ecu nog even gereset .
Morgen de andere onderdelen erop zetten en dan moet het weer goed zijn .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 11 Aug, 2009 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

Zo net weer even aan de auto gesleuteld .

Crank Position Sensor vervangen .
Tps voor de zekeheid door gemeten .
Hij gaf aan dat hij wel goed was maar heb hem toch voor de zekerheid vervangen .

Daar na een stukje gereden en de ecu uit gelezen .
Hij gaf geen fout code's meer aan op de egr klep na .

Ik ben weer happy !!!!!!!!! Very Happy

Zal vandaag nog even een filmpje maken .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Di 11 Aug, 2009 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een hele stomme vraag Razz

Maar waarom moet je hem zolang inrijden? want blok is niet nieuw toch wel een hoop onderdelen erop...

Alles moet toch die warmte aankunnen?
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 11 Aug, 2009 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan de warmte wel aan .

Maar er zit een nieuwe krusas in en een nieuwe drijfstang met zuiger .

Ook heb ik alle lagers vervangen . (Drijfstang en krukas lagers)

Ook heb ik de klep seals vervangen .

De lagers moeten ook in gereden worden net als de nieuwe zuiger en krukas .

En beter 1000 km rustig rijden dan 100 km hard rijden en dan weer op nieuw beginnen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 11 Aug, 2009 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Op onderstaande foto zie je hoe het aangesloten moet worden. Zoals het bij jou zit krijg je een flinke interne valse lucht stroom.

Dus het slangetje van de pcv klep moet direct naar het spruitstuk. Voor de aansluiting van je gasklep kan je of de DE leidingen gebruiken of (wat makkelijker is) de slang die op de foto een stukje parallel loopt aan de pcv slang doorknippen en daar een drie-weg aansluiting tussen zetten. Dan werkt het pcv-systeem naar behoren en moet je ws je stationair opnieuw afstellen.


_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Oop
Freak


Geregistreerd op: 5-1-2009
Berichten: 23
Woonplaats: Monster

BerichtGeplaatst: Di 11 Aug, 2009 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Heeee handige foto (hierboven)!
Geldt die aansluiting ook voor de curved-neck?
_________________
Mazda 323f BA 2.5l V6 KLZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 11 Aug, 2009 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt er maar net aan hoe jij je carterventilatie hebt opgebouwd Smile
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 11 Aug, 2009 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Maar hoe ik het nu heb aan gesloten is volgens het mx-6.com forum

http://www.mx6.com/forums/2g-faq-performance/77781-klze-intake-manifold-im-installation-guide.html


Maar als ik het zo laat gaat dat dan ten koste van het vermogen ?

Maar als ik het goed begrijp moet hij dus op de slang die tussen de 2 kleppendeksels zit.
Deze zit dus ook op de dikke slang aangesloton tussen de lmm en de TB.
(De slang met rode omcirkel)


_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 34, 35, 36  Volgende
Pagina 4 van 36

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group