Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
building a J-spec mx6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 12 Jul, 2012 7:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dubbel post.
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm


Laatst aangepast door Mazdarati op Do 12 Jul, 2012 19:04, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 12 Jul, 2012 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het plekje zit net achter de trailingarm .

Op de foto zie je de lasnaad van de uitlaat pijp .
Nou net op dat stukje zat bij mij een verrot stukje .
Daar zit normaal een klein gaatje in waar het vocht/water uit kan lopen .
Deze zitten bij mij aan beide kanten verstopt waar door het water er niet uit kon .


Maar ik ga voor de zekerheid eens kijken of er aan de binnen kant niks zit .
Water moet toch ergens vandaan komen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 12 Jul, 2012 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag nog wat tijd over .
Dus heb ik de oil catch tank er maar in gezet .



De slangen zijn even tijdelijk .
Wilde eerst de tank aan de voorkant hebben bij de radiateur maar kon hem nergens aan monteren .

Ook gelijk maar even een foto genomen van de kleppendeksel .
Mooi rood is niet lelijk .


En een totaal foto .

_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 09 Aug, 2012 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zo we zijn al weer effe iets verder .

Vorige week was het dan zo ver .
De bak heeft de geest gegeven !!!!

De mx3 is ook gesloopt en naar de sloop gegaan .
Dus ik had nog een goeie mx6 bak (Mijn oude bak) met een kleine 210.000 op de teller van de mx3 liggen .
Deze hebben we zaterdag vervangen en de mx6 rijd weer super .
Toch is het wel effe anders rijden met een mx6 bak omdat de versnelling toch net effe wat langer zijn .

Ook zit ik nog steeds op me remus te wachten die ik al 3 weken geleden gekocht heb .
Helaas hebben we nog steeds van die mensen die spullen verkopen maar nooit op sturen .
Gelukkig heb ik een schoonzusje die bij de politie werkt dus een adres krijgen van deze persoon is niet moeilijk .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2012 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Zo weer effe een update .

Vorige week was het weer raak .
Weer een dynamo die het begon te begeven .
Bij het stoplicht ruikte ik soms wel eens een raar luchtje maar kon het niet echt plaatsen .(Heb wel eens vaker stinkende auto's voor je)
Ook begon de motor meer herrie te maken dus toen een maal thuis zag ik wat het probleem was .
De dynamo maakte een raar geluid en hij werdt erg warm en stonk erg raar .

Dus de dynamo eraf gehaald en uit elkaar gehaald .



Foto van het lager zegt genoeg .



Nu was het effe de maten op nemen en een lager bestellen via ebay .

Dynamo voor de rest ook uitelkaar gehaald om te kijken of de borstels ook vervangen moesten worden maar deze kunnen nog wel even een ton mee .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jorn
Freak


Geregistreerd op: 10-2-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2012 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

dus voor een dynamo revisie kunnen we bij jou terecht? Laughing
_________________
MX-6 2.0i 16V '95
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2012 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Haha nou misschien wel in de toekomst .
Als ik de prijzen zie van de bedrijven dan kan ik daar aardig tegen concurreren denk ik .

Maar ik ben al de hele dag aan het zoeken voor de juiste onderdelen .
Dit type dynamo hoort normaal op een rx7 maar werkt ook goed in de mx6 .
Alleen de onderdelen vraag voor deze dynamo is lang niet zo veel dan die van de k serie blokken dus het vinden van info is wat moeilijker .
Dus ik moest het spul los halen en dan opmeten en dan zo bestellen .
Ik heb alleen nog geen regulator kunnen vinden voor dit type .

Dus mocht je dynamo het begeven en je wil er 1 met meer amp dan moet je voor een 100 of 110 amp gaan van de rx7 .
Is plug and play .
Er zijn ook aangepaste dynamo's te krijgen met 140 tot 200 amp .

Hoe dat zit weet ik nog niet maar ga me wel een beetje verdiepen in de dynamo's .
Wie weet Wink
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jorn
Freak


Geregistreerd op: 10-2-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2012 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
Haha nou misschien wel in de toekomst .
Als ik de prijzen zie van de bedrijven dan kan ik daar aardig tegen concurreren denk ik .

Maar ik ben al de hele dag aan het zoeken voor de juiste onderdelen .
Dit type dynamo hoort normaal op een rx7 maar werkt ook goed in de mx6 .
Alleen de onderdelen vraag voor deze dynamo is lang niet zo veel dan die van de k serie blokken dus het vinden van info is wat moeilijker .
Dus ik moest het spul los halen en dan opmeten en dan zo bestellen .
Ik heb alleen nog geen regulator kunnen vinden voor dit type .

Dus mocht je dynamo het begeven en je wil er 1 met meer amp dan moet je voor een 100 of 110 amp gaan van de rx7 .
Is plug and play .
Er zijn ook aangepaste dynamo's te krijgen met 140 tot 200 amp .

Hoe dat zit weet ik nog niet maar ga me wel een beetje verdiepen in de dynamo's .
Wie weet Wink


Nou het scheelt in dat geval dat in een 2 liter heb. Daar is over het algwmeen wat meer voor te krijgen. Maar evengoed handige info!
_________________
MX-6 2.0i 16V '95
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Ma 24 Sep, 2012 7:04    Onderwerp: Reageer met quote

Windingen ook doorgemeten? Beetje zonde van de onderdelen als er een sluiting inzit, want dan kun je hem wel wegflikkeren.

Die van mij was in principe nog helemaal ok, alleen jammer dat door roestschade een sluiting was ontstaan bij het weekijzer pakket waar de windingen inliggen.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 24 Sep, 2012 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Eerlijk gezegt heb ik niks door gemeten omdat de dynamo nog goed werkte kwa voltage .
Ik heb alleen de regulator bekeken of de koolborstels nog goed waren .

Enige wat vervangen moet worden is het lager denk ik en dan kan die weer in de auto .
Lager kost 6,53 inc verzend kosten dus mocht het niet werken dan kan ik altijd nog een ruil dynamo kopen .

Dynamo is denk ik ook nog niet eens zo heel erg oud omdat je de borg gaatjes van de koolborstels nog kan zien . (Weinig slijtage)
Ook de regulator is nog redelijk schoon net als de diodes .
Misschien is die al eens in het verleden gereviseerd want oud is die zeker niet .
Alleen op het lager lijkt een soort van roest te zitten .

We zien het wel .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Di 25 Sep, 2012 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Apart dat een RX7 dynamo ook past! Dit is een goede upgrade.
Is dit geen probleem voor de accu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2012 4:19    Onderwerp: Reageer met quote

louray schreef:
Apart dat een RX7 dynamo ook past! Dit is een goede upgrade.
Is dit geen probleem voor de accu?


Nee hoor, want de accu + verbruikers bepalen de stroom opname van de dynamo, deze heeft het alleen maar makkelijker als hij zwaarder uitgevoerd word.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2012 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Maar je kunt de accu toch overbelasten waardoor deze uitzet?
Want als de dynamo te sterk is, laadt deze teveel voor een standaard accu.
Of ben ik nou gek?

Niet dat dit van toepassing is in dit geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2012 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

louray schreef:
Maar je kunt de accu toch overbelasten waardoor deze uitzet?
Want als de dynamo te sterk is, laadt deze teveel voor een standaard accu.
Of ben ik nou gek?

Niet dat dit van toepassing is in dit geval.


Je kan een accu idd. over belasten door bv. meer stroom te vragen dat dat hij kan leveren. Je kan hem idd. bij laden ook overbelasten, maar dan is de spanningsregelaar defect van je dynamo, waardoor de accu met een veel te hoge spanning geladen word bv. 25V ipv 14V. Je krijgt dan een ophoping van waterstofgas in combinatie met serieuze warmte ontwikkeling. In het gunstigste geval kookt hij over (dat merk je wel aan de zwavelgeur) en in het ergste geval explodeerd hij.

Als je een goede dynamo hebt en een goede accu, kun je de accu nooit overbelasten door een "te" zware dynamo te plaatsen. De accu bepaald de stroom opname van de dynamo, niet andersom. Dit kun je bv. goed zien bij een accu lader, als de accu leeg is, zal hij makkelijk 15A trekken van de lader, naarmate de accu geladen word zal de stroom opname minder worden.

Het omgekeerde kan dus wel, een te zware accu plaatsen voor de dynamo. Dan trekt de accu meer stroom van de dynamo dan waar deze voor berekend is waardoor je de dynamo overbelast.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2012 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Die van de rx7 past er gewoon op zonder aan passingen .
De normale dynamo's van de rx7 zijn 100 of 110 amp .

Er zijn mensen die met een 110 amp van een xedos9 rijden alleen moet je hier wel het een en ander aan passen .

Dus wil je meer vermogen dan moet je voor een rx7 dynamo gaan .
Ik denk dat 110 ook wel meer dan genoeg is omdat een 90 amp al zijn werk perfect kan doen in de mx6 .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Pagina 32 van 36

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group