Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
building a J-spec mx6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 34, 35, 36  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za 29 Jun, 2013 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi dat ie weer goed gekeurd is Very Happy

Kan de standaard koppeling het vermogen wel aan Cool
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 29 Jun, 2013 15:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop het wel .

Zal nu rond de 210 a 215 pk zijn nu .
Dat zal een stock koppeling toch wel moeten aan kunnen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za 29 Jun, 2013 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ja als die nieuw is zal het wel goed gaan lijkt me.

Meestal zijn het de oude stock koppeling die wat gaan slippen.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 13 Jul, 2013 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Onder tussen de stuurbekrachtigingspomp gereviseerd .
Het lager in de pomp heeft zijn beste tijd gehad dus toen maar een revisie set besteld en de pomp gereviseerd .




Het spul uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en voorzien van een mooi kleurtje .



En de pomp weer in elkaar gezet .



Nu is het alleen nog wachten op de onderdelen van de probestore .
Heb 2 nieuwe V-snaren gekocht voor een originele krukaspoulie en een nieuw lager voor het vliegwiel .
Zodra dat binnen is kunnen we de koppeling vervangen en krukaspoulie en stuurbekrachtigingspomp .

En dan moet de mx6 weer even klaar zijn hoop ik .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Whitefinish
Freak


Geregistreerd op: 3-4-2007
Berichten: 250
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za 13 Jul, 2013 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Goed bezig Dennis !

Let wel even op met dat wieletje van de stuurbekrachtigingspomp (waar de mesjes inzitten).
Zowel de mesjes moeten in de goede richting zitten als het hele wiel in de behuizing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 14 Jul, 2013 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Idd dat wieletje met mesjes moet je wel in de gaten houden .
Aan de ene kant zijn ze vlak en aan de andere kant zijn ze rond afgewerkt .

Maar de pomp zit er weer in en de motor is weer lekker stil nu .
Nu nog wachten op de probestore en dan kunnen we die ook in de vakantie doen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 24 Jul, 2013 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vandaag was het weer iets minder warm dan de afgelopen dagen .
Dus vandaag de koppeling maar gewisseld .

Foto's


Dit is gewoon een stage 1 koppeling van exedy dus die moet het extra vermogen van een klze makkelijk kunnen hebben bij normaal gebruik .

Ook had ik de bij horende druklager van het setje .


Aangezien het allemaal los lag heb ik het spul maar eens gewogen .
Gripeforce/fidanza vliegwiel (4,3 kilo)


En de stock K8 vliegwiel . (7,8 kilo)


En nog een foto van het gripeforce/fidanza vliegwiel .


Heb ook nog een KL vliegwiel liggen en zal deze morgen eens wegen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 03 Aug, 2013 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag maar weer eens wat aan de auto gedaan .

Het werd eens tijd dat de bodem eens gedaan werd .

Helaas wel wat puntjes gevonden die gerepareerd moeten worden .
Ben begonnen links achter .

Hier zat een aardig stukje wat verrot was .
Gelukkig is het alleen aan de wielkast zijde en niet helemaal door .
Hier moet dus een nieuw stukje in gelast worden .
Ik heb het gelijk behandeld met een speciaal goedje wat het roest proces stopt/vertraagt en isoleert .
Daarna gelijk de rest van de carrosserie behandeld met tectyl ml.



Ook hier zat aardig wat roest maar gelukkig alleen oppervlakkig en de oude tectyl laag was los gebladerd .
Dus toen alles netjes weg geborsteld met de staalborstel en netjes in de tectyl gezet .


Helaas kwam ik steeds meer tegen en vreesde het ergste .
Op de foto lijkt het heel erg verrot maar het is meer oppervlakkige roest .
Na het weg schuren van het roest viel het wel mee .
Natuurlijk ook hier weer alles behandeld met het goedje en weer in de tectyl gezet.


En nog meer roest . Crying or Very sad
Ook hier zit een klein verrot stukje.


En toen de rechts achter . Confused
Maar na het schoon maken van de wielkast en de tectyl ml kon ik rechts achter eigenlijk niks vinden .
Alleen een lichte roest waas over de balken .
Dit schoon gemaakt en weer lekker dik in de tectyl gezet .
Het gekke is dat het alleen links achter is wat erg slecht was .
De rest van de auto ziet er nog perfect uit .

Voor de rest de auto ook voor zien van een nieuwe tectyl laag en de rest van de carrosserie ook behandeld met tectyl ML .

Effe foto van links voor .
Natuurlijk wel het spatscherm eruit gehaald zodat ik er goed bij kon.
Wel moet ik een paar nieuwe plastic dopjes regelen omdat deze er niet meer heel uit wilde .


Nu alleen nog even die 2 puntje lassen en dan kan de onderkant er weer een aantal jaren tegen aan .

Zit te denken om dit zelf te gaan doen alleen moet ik dan een andere lasapparaat kopen .
Heb nu een tig apparaat maar dat is niet echt geschikt om plaatwerk mee te lassen .
Zag op internet wat goedkope mig/mag apparaten staan dus daar eens effe naar kijken of het iets is of niet .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Za 03 Aug, 2013 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Als je dat leuk/mooi werk vindt om te doen dan heb ik er ook nog wel wat voor over om die punten bij mijn MX-6 aan te laten pakken. Heb je zo je apparaat eruit Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 03 Aug, 2013 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Kunnen altijd even kijken tegen die tijd .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 03 Aug, 2013 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Die eerste foto komt me bekend voor, heb het zelf aan beide zijden.
Aangezien bij mij de bekleding overal weg is kan ik het dus vrij makkelijk vanaf de andere kant controleren.
Bij mij loopt het verder in de dorpel.
Haal de bekleding maar eens weg naast de achterbank en steek je hand naar beneden.
Bij mij is de onderrand een heel stuk aangetast.
Lijkt wel een koker in een koker.
Condenswater lijkt hier niet weg te kunnen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Zo 04 Aug, 2013 1:13    Onderwerp: Reageer met quote

Is/was bij jou, niets rot achter de platic binnenkuip van de voorwielen? Ik heb bij mijn mx nergens serieuze roest behalve op die plek. Vorig jaar heb ik de passagierszijde al aangepakt, zodra ik terug ben van vakantie, wil ik de bestuurderszijde gaan doen. Heb inmiddels een heel klein gaatje bij mijn zekeringenbak
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 04 Aug, 2013 6:59    Onderwerp: Reageer met quote

Nee op die plekken heb ik eigenlijk niks zitten .
Alleen zoals over al eigenlijk hier en daar een kleine roest waas over het metaal .
Maar voor de rest is de auto eigenlijk roest vrij op links achter na dan .

@ Rob
Vandaag ga ik de binnen kant ook behandelen met tectyl ML dus dan haal ik toch de achterbank en stoelen eruit zodat ik onder het tapijt kan komen .
De panelen moeten er dan ook af en dan kunnen we dat ook gelijk bekijken .
Denk alleen (hoop) dat er weinig zit omdat toen ik het interieur ging vervangen hier al na gekeken had en toen niks kon zien .
Maar dat is al weer 2 jaar geleden dus er kan een hoop gebeuren .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 04 Aug, 2013 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Nou vandaag dus de binnen kant gedaan .

Eerst de voorstoelen eruit gehaald en de achterbank zodat ik het tapijt kan op tillen .



Eigenlijk niks kunnen zien voor de rest kwa gekke dingen .
Enige puntje is dat er wat roest tussen de las/kit naad zat .
Dit heb is met een schroevendraaier een beetje open gevrikt zodat ik het kon behandelen .


Ook heb ik vandaag een hobby tig las apparaat besteld .
Eens kijken of dat een beetje werkt en gaat lukken .
Morgen even een metalen plaat halen van 0,8 mm zodat we van de week weer kunnen knutselen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 06 Aug, 2013 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag kwam het lasapparaat binnen .
Dus gelijk effe wat plaat materiaal gehaald en wat extra tectyl rommel .

Moet zeggen dat het best wel mee viel kwa werk .
Tis alleen erg lastig lassen op je rug .

Hier het verrotte stukje eruit geslepen .


Toen het plaatje gemaakt wat er over heen komt .


Toch moet ik nog wel wat extra gereedschap kopen .
Een zinkschaar is wel handig bij het op maat maken van de pas stukken .

Maar in de heet van de strijd ben ik vergeten foto's te maken van mijn wereld las werk . Laughing

Heb wel een foto van het eind resultaat .


Lekker dik in de tectyl gezet en de binnen kant weer voor zien van een laagje Tectyl ML .

Morgen het andere stuk bij het wielkast .
Zal een stuk makkelijker te lassen zijn aangezien ik dit zittend kan doen op de grond .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 34, 35, 36  Volgende
Pagina 35 van 36

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group