Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Motorblok + montage?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JDx
Freak


Geregistreerd op: 4-10-2007
Berichten: 249
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 10:28    Onderwerp: Motorblok + montage? Reageer met quote

Mijn auto liep dus vanmorgen (zo goed als) niet meer, loopt waarschijnlijk op 3 cilinders of iets dergelijks, hij staat nu bij een garage in Assen (waar ik werk momenteel), wordt dus met de bus een paar dagen…dikke zooi, werk hier net, meteen te laat en alles.

Maar goed, de kans is dus groot dat de reparatie duurder zal zijn dan de auto zelf. Heeft iemand nog een goed motorblok liggen en kan iemand dit ook inbouwen? Zo ja, wat zou dit alles bij elkaar kosten?

Ik heb na 5 maanden thuis zitten net weer 2 weken werk, dus ik heb nog geen 30 euro op mn rekening staan, weet nog niet eens hoe ik de kosten ga betalen vanmiddag of morgen van het nakijken van de auto, dus al te veel mag het niet kosten (zal wel lief moeten kijken naar pa en ma).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tim
Freak


Geregistreerd op: 19-4-2008
Berichten: 408
Woonplaats: Badhoevedorp

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is behoorlijk balen man! En het leek nog redelijk goed te gaan... Ik denk dat je voor een motorswap het beste bij Fullsize kan zijn...

Sterkte ermee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JDx
Freak


Geregistreerd op: 4-10-2007
Berichten: 249
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ja het liefst verkocht ik de auto en kocht een diesel, maar ik heb daar gewoon geen geld voor. Sterker nog, ik heb bijna geen geld. Werk hier voor het minimumloon en krijg maar 12 cent km-vergoeding.

Het leek idd goed te gaan, auto reed meestal heerlijk, en ik moet er niet aan denken om elke ochtend en avond zo'n eind te rijden in een klein auto'tje met een 1.2 motor ofzo.

Ik hoop dat ik op 1 of andere manier toch een tijd vooruit kan met deze auto, desnoods met nieuw/ander motorblok totdat ik geld heb voor een fatsoenlijke diesel. Want heb ook net zo'n 600 euro uitgegeven aan een nieuwe uitlaat, kleine beurt, winterbanden en ruitenwissers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
en ik moet er niet aan denken om elke ochtend en avond zo'n eind te rijden in een klein auto'tje met een 1.2 motor ofzo.

Valt anders best mee.
Ik rij hier ook wel eens met de auto van de vrouw (Suzuk Alto 0.7 3 cylinder uit 1985).
En wat de reiskostenvergoeding betreft.....ik krijg maar 10.75ct/km.
En aangezien ik in ploegendienst werk heb ik ook geen mogelijkheid om met het OV te gaan (niet dat ik dat zou willen).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
André
Freak


Geregistreerd op: 14-2-2007
Berichten: 255
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is balen man !

Is het toevallig niet de ontsteking?
Dat is een teer punt bij de MX6.

Succes met het oplossen van deze trubbels.
_________________
Mazda MX-6 2.5i 24V & Mazda 6 CITD & Kawasaki ZZR-1100/KR1S/KL250/Z750.
Speed is all you need !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
JDx
Freak


Geregistreerd op: 4-10-2007
Berichten: 249
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe kan ik erachter komen of het de ontsteking is, en wat is daar aan te doen? Als ze dat vinden bij de garage, wat zou het dan kosten?

Ik hoop dat ze snel bellen, zit hier een beetje zenuwachtig te doen de hele dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik jou was zou ik eens een afspraak maken met Fullsize.
Als hij het niet kan vinden dan weet ik het ook niet meer.
Fullsize zit ook in het noorden van het land dus je hoeft er ook niet giga ver voor te rijden.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group