Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
chiptuning
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
miro
Freak


Geregistreerd op: 9-12-2008
Berichten: 70
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo 15 Nov, 2009 8:54    Onderwerp: chiptuning Reageer met quote

Hoi alemal, ik heb een vragje, op marktplaats heb ik een anbieder gevonden, firma WORLD CHIPTUNING, heeft iemand ervaring met deze firma? ik heb een V6 mx6 en ik wil het graag laten chippen, hoeveel pk zijn bereikbaar?
_________________
mx6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Zo 15 Nov, 2009 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

als je het goed wil doen zou ik zeggen dat je naar fullsize toe moet gaan.
ik heb zelf nog geen chip van hem maar die gaat er zeker in komen.
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Zo 15 Nov, 2009 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een hele goeie Firma heb ik gehoord
Als het een beetje meezit + 20 of 25 pk,s
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Zo 15 Nov, 2009 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Poeh, das niet mis Willem. Ben daar wel benieuwd naar of ze dat echt halen Smile
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
miro
Freak


Geregistreerd op: 9-12-2008
Berichten: 70
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ooh, ik dacht dat het zo 30% meer moet kunnen. Mischien met een goede filter en uitlaat zonder catalysator kom ik wel op 35pk, kan dat?
_________________
mx6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk, maar dat kan ik misschien beter aan Fullsize overlaten, dat 20-25 pk mogelijk moet zijn met chip, Cold-airintake en spagettiespruitstuk.
De 30% waar vaak over gepraat wordt is volgens mij alleen haalbaar met de turbodiesels.
Atmosferische motoren zoals die van ons zullen het kleinste rendement hebben.
Die van mij is ook gechipt met de chip van Fullsize en je merkt het echt.
De auto wordt sneller, trekt verder door en rijdt super en dat nog steeds zonder verdere aanpassingen (alleen een K&N inlegfilter).
Het zal me dus benieuwen hoe dat volgend jaar wordt als er de KLZE (standaard 200pk) in ligt, gecombineerd met de CAI en de ingetapede rvs-headers.
Ik kan bijna niet wachten tot het zover is. Evil or Very Mad
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Verschil tussen een gechipte klde met uitlaat en headers en cai ten opzichte van een klze is niet heel erg bijzonder hoor. Vond zelf dat mijn klde ook behoorlijk hard liep, alleen bovenin presteert de klze wel beter doordat ie het wat langer volhoudt in de toeren.

Koppel is nagenoeg hetzelfde gebleven heb ik het idee maar ik ga binnenkort een dynobank op om eens te kijken hoeveel pk er nu echt is ipv. de kroegpk's Wink

Fullsize chip is inderdaad goed te merken en zeker een aanrader.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Verschil tussen een gechipte klde met uitlaat en headers en cai ten opzichte van een klze is niet heel erg bijzonder hoor.

Dat durf ik zo niet te zeggen.
Maar ik heb alleen ervaring met een gechipte KLDE met inlegfilter en standaard uitlaat en ga naar de gechipte KLZE met Ram-air luchtinlaat en getapede RVS-headers.
Ik neem aan dat er dan wel aardig wat verschil in zal zitten.
Mijn oude versie reed 235 volgens de navigatie en dat is nog met vrij zware wielen (scheelde toen ik overging ook ongeveer -10km op de teller.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet zeggen dat ik heelll wat verschil merk met de ZE .

DE was met headers en catback . (Geen chip)
ZE is nu met headers catback en ZE chip van fullsize .

Rij nu nog met de kl01 nokkenassen maar merk het verschil wel heel erg .

Binnen kort komen de kl31 nokkenassen er in (Liggen al thuis) en dan kijken wat dat voor verschil het gaat geven .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

In de headers zit een groot verschil, als je de orginele gezien heb dan weet je genoeg Laughing
Headers was bij mij erg goed te merken in ieder geval, maar dit wat met de klde. Bij mij kwam de klze erin maar toen was alles eromheen al aangepast, dus chip intake headers uitlaat dus de klde liep al lekker zeg maar.

Topsnelheid ging ik met de klde in duitsland 240 op de teller en met klze ook, alleen was ik er wat eerder met de klze zeg maar. Ook klinkt de klze erg lekker hoog in de toeren nog wel beter als de klde Cool

Blijf je met de orginele uitlaat rijden dan of ga je deze ook nog vervangen?
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
Ik moet zeggen dat ik heelll wat verschil merk met de ZE .

DE was met headers en catback . (Geen chip)
ZE is nu met headers catback en ZE chip van fullsize .

Rij nu nog met de kl01 nokkenassen maar merk het verschil wel heel erg .

Binnen kort komen de kl31 nokkenassen er in (Liggen al thuis) en dan kijken wat dat voor verschil het gaat geven .


Vergeet niet dat je ook met een mx3 bak rijdt, dit maakte bij mij een behoorlijk verschil.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ja oke maar ik had ook wat minder gedaan aan de moter .
Had alleen de headers en cat gedaan en voor de rest was bij stock .
Heb nu al heel wat anders ook .

Moter , chip , mx3 bak , cai , bougies , bougie kabel enzo
Al met al scheelt het dan wel een hoop ja . Denk zo 35 pk
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Terr-E
Freak


Geregistreerd op: 2-9-2008
Berichten: 8
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Wo 18 Nov, 2009 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil ook nog eens een Fullsize chipje. Petje van de ProbeClub was er erg over te spreken. Cool
Maar eerst m'n nieuwe IM en CAI.
_________________
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
17" OZ rims, Boschmann audio.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
lllccckkk
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 22 Jan, 2010 9:31    Onderwerp: HVWYDpGcJXyWKaY Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht

buy namebrand tramadol mdp tramadol ldlrx doxycycline =-)))

Laatst aangepast door lllccckkk op Wo 16 Feb, 2011 3:11, in totaal 47 keer bewerkt
Naar boven
The Linkin-Parker
Freak


Geregistreerd op: 5-10-2008
Berichten: 231
Woonplaats: Horn

BerichtGeplaatst: Vr 22 Jan, 2010 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

ik laat deze week mijn sportuitlaat eronder zetten met spruitstuk en cold air intake.
wilde daarna ook zo snel mogelijk een chip erin.
en als ik dat zo hoor.
wil ik het ook door fullsize laten doen.
weet iemand hoeveel hij daar voor graagt.
_________________
een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group