Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Kilometerheffing, zien jullie kansen?
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JDx
Freak


Geregistreerd op: 4-10-2007
Berichten: 249
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 15:28    Onderwerp: Kilometerheffing, zien jullie kansen? Reageer met quote

16 november 2009 | Tekst: Roy Kleijwegt

Vanaf 2012 wordt de kilometerheffing stapsgewijs ingevoerd. Daarvoor krijgt iedereen een kastje van de overheid in zijn auto. Ook zijn er verkeersdeelnemers die de dans ontspringen.

Voor de invoering van de kilometerheffing worden acht miljoen auto’s en een half miljoen bestelauto’s voorzien van een registratiekastje dat bijhoudt hoeveel kilometers er worden gemaakt. Een private dienstverlener ontvangt die gegevens en het eindbedrag komt terecht bij het CJIB. Aan het einde van de maand volgt de rekening voor de autobezitter.

Omdat niet alle kastjes in één keer kunnen worden aangebracht, worden auto’s willekeurig aangewezen om een kastje te laten inbouwen. Dit gaat op basis van de eerste twee cijfers van het kenteken. Zodra het systeem actief is, wordt het kenteken geschrapt voor het betalen van motorrijtuigenbelasting. De kosten voor de inbouw van het kastje zijn voor de eerste keer voor rekening van de overheid.

Motoren betalen geen kilometerprijs omdat de inbouw van een kastje te lastig is. Motorrijtuigenbelasting blijft voor hen wel verplicht. Klassiekerbezitters zijn compleet vrijgesteld van kilometerheffing. Wel is onlangs de oldtimergrens getrokken bij bouwjaren tot 1987. In de loop der jaren zullen die auto’s dus steeds schaarser worden.

De kilometerprijs wordt variabel; op verschillende tijdstippen en plaatsen gelden andere tarieven. Het basistarief dat voor auto’s wordt berekend hangt af van de brandstof en de CO2-uitstoot. Diesels zonder roetfilter betalen bijvoorbeeld een boete van 2,5 cent per kilometer. De overheid zegt dat het gemiddelde basistarief in 2012 ligt op drie cent per kilometer; in 2018 groeit dat tot 6,7 cent. Kilometers gereden in het buitenland tellen niet mee, mensen met een auto op buitenlands kenteken die langer dan vier weken per jaar in Nederland wonen, moeten wel gaan betalen.

Bron: Autoweek.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JDx
Freak


Geregistreerd op: 4-10-2007
Berichten: 249
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht eerst mooi, straks gratis in je MX-6 rijden, maar dat gaat dus nooit gebeuren.

Verder vind ik het idee van een kastje in je auto laten bouwen maar een eng idee. Ten eerste, waar komt dat ding en ten tweede is het natuurlijk altijd bekend waar je bent!

Toch zie ik ergens wel kansen, het zal namelijk wel voordeliger worden om een diesel voor woon/werk verkeer te nemen en bijvoorbeeld een MX-6 voor erbij. Want je betaald geen vast bedrag, alleen wat je rijdt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Vindt het allemaal klote .

Van mijn wagen blijven ze af . Evil or Very Mad

Die k*t overheid wil alles van je weten en wat je doet .

Aan de ene kant is het wel eerlijker voor mensen zo als mij .

Ik rij nog geen 4000 km per jaar (Als het niet minder is)maar betaal even veel als iemand die 100.000 rijd per jaar .

Ik denk dat het beter is als ze het in de benzine verrekenen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

In de benzine verwerken zal niet lukken aangezien dat men dan in de grensstreek weer massaal in het buitenland gaat tanken.
Ik heb er geen problemen mee want dan wordt het ritje woon-werken gewoon wat langer. Wink
Tevens heb ik het geluk dat ik over het algemeen niet in de spits hoeft te rijden door mijn ploegendienst.
Men laat dus langzaamaan de motorvoertuigenbelasting varen en gaan dan over op de kilometerheffing.
Ik met mijn diesel en 20.000km/j kom uit op 6.7ct/km om op hetzelfde bedrag als nu uit te komen.
Met de mazda, die hoofdzakelijk voor de fun is, kom ik uit op ongeveer 5-6000km/j dus daar zal het uiteindelijk ook niet zo'n vaart gaan lopen.
Voor mijn werkgelegenheid is het een opsteker aangezien de chip/registratiekastje bij ons gebouwd gaan worden (NXP-Nijmegen).
Ik ben er niet trots op want ik had er liever niks mee te maken gehad maar in deze tijden is werk wel handig.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
André
Freak


Geregistreerd op: 14-2-2007
Berichten: 255
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kastje wordt de eerste keer gratis ingebouwd....

Uiteindelijk betaal je dat natuurlijk zelf, alsmede alle kosten die hangen aan de adminstatieve afhandelingen en kasten langs nagenoeg alle wegen.

Zo'n maatregel voeren ze echt niet in omdat ze minder inkomsten willen hebben, of zin hebben in een enorme overheidsuitgave.

Wel zullen degene die heel weinig rijden er wat beter op worden en zal er (eindelijk) verschil komen tussen degene die veel of weinig rijden.

De auto is en blijft ook in de toekomst een enorme melkkoe !!
_________________
Mazda MX-6 2.5i 24V & Mazda 6 CITD & Kawasaki ZZR-1100/KR1S/KL250/Z750.
Speed is all you need !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

En toch vraag ik me af hoe ze dat gaan doen met de co2 .

Niet iedere mx-6 heeft de zelfde uitstoot .

Gaan ze dit per auto meten of pakken ze de fabrieks opgave ?

Ik zeg nu eigenlijk wel heel stoer dat ze niet aan me auto komen .

Maar wat die grote bazen willen gebeurt toch wel .

Als je het niet doet dan krijg je gewoon een dikke vette prent iedere maand .

Dit is weer echt zo typische graai manier om de schatkist te vullen .


Maar het is ook wat andre zegt .
Autorijden is een echte melk koe .

De mensen moeten toch wel naar hun werk en zullen het nog steeds blijven doen met de auto .

Zolang de trein niet sneller of goedkoper wordt zal dit altijd zo blijven .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flying Dragon
Freak


Geregistreerd op: 6-10-2008
Berichten: 129

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

als het even kan blijf ik het tot het eind aanvechten, wil geen kastje in mijn auto. gaat niemand een klote aan wie, wat waar mijn auto is.
(desondanks werk ik waar ze dergelijke systemen maken Laughing )
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
texx
Freak


Geregistreerd op: 18-11-2004
Berichten: 1802
Woonplaats: denhaag

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

staat er in de grondwet niets iets over "prive. bescherming"? of vergeten we dat nu even voor het gemak..

als het zo is wat ik gister op TV zag krijg ik dus een enorme "tom-tom"achtig iets midden in mijn zichtveld..
en dat is weer in strijd met de APK regelementen..

ik rijdt zelf ong. 20.000PJ in nederland, verdeeld over 2 auto`s dus ik zal er wel iets voordeliger uit komen.. maar aangezien een van de 2 een "slurp-auto" is volgens de groenen, zal er wel weer een mooie extra belasting op geheven worden.

terwijl ik op de zelfde auto gewoon netjes een groene umwelt (duitse milieu sticker) heb zitten.. humm..

eigelijk komt het er op neer dat we gewoon weer heerlijk genaaid gaan worden met z`n allen..

dan maar een mooie swiss-plaat erop..
_________________
MB C32 AMG. 3.2 V6 Kompressor 2002, 355HP/460TQ Top: 299KM/U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
JDx
Freak


Geregistreerd op: 4-10-2007
Berichten: 249
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Ma 16 Nov, 2009 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

De mensen waarvan ik dit huis heb gekocht zijn verhuisd naar Duitsland, voor het geld van deze woning hebben ze daar een vrijstaande woning. En het is nog geen 15km rijden van hier.

Soms denk ik daar ook wel eens over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Excimer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 6-6-2005
Berichten: 671

BerichtGeplaatst: Di 17 Nov, 2009 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

.... jaha. En er komt nog iets meer bij de provinciale opcenten. Die lopen nu geld mis. Die gaan ze dubbel en dwars terugzoeken door het verhogen van bestaande belastingen en het bedenken van nieuwe.
IK ben het even kwijt, maar wat betaald de V6 aan de belastingdienst? Is dat € 500,= p/j
_________________
I've gone the French way.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 17 Nov, 2009 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

12 x €45,- = €540,-
En ja, de provincie loopt inderdaad geld mis die ze geheid weer ergens anders op zullen gaan halen.
Ben ook altijd al TEGEN rekeningrijden geweest.
Heb in 1994 al een keer in Den Haag gestaan samen met 25.000 motorrijders.
Tot op de dag van vandaag heb ik echter nog niet een auto-bond/vereniging dat zien doen.
25.000 motorrijders betekende toendertijd 1 op de 5 die er ook waren.
Laten we dat ook eens doen met de auto's.
Er zal een statement in Den Haag getoond moeten worden anders begrijpen ze het daar niet.
Het is dan wel een VOLKsvertegenwoordiging maar ze hebben nog weinig met HET VOLK te maken.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GVR111
Freak


Geregistreerd op: 30-10-2009
Berichten: 178
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di 17 Nov, 2009 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Mochten jullie gaan dan ga ik mee Twisted Evil Ik maak mezelf nog veel meer zorgen over als je dadelijk een keer te hard rijd, komt er dan gelijk een bekeuring uit je kastje rollen Question Question Vanmorgen stond hier in de krant al dat er idd een andere belasting voor in de plaats komt Rolling Eyes Kun je echt op wachten Confused

Grtz

Gert-Jan
_________________
MX6.......het is een virus!! It takes two!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Excimer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 6-6-2005
Berichten: 671

BerichtGeplaatst: Di 17 Nov, 2009 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

We kunnen als club een meet houden midden op de A12 bij Den Haag. FF een dagje uit en de boel in het honderd laten lopen.
_________________
I've gone the French way.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JDx
Freak


Geregistreerd op: 4-10-2007
Berichten: 249
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Di 17 Nov, 2009 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Geniaal plan, laten we het ook posten op andere forums: MX3, Celica, Etc...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 17 Nov, 2009 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk vind ik dat we inderdaad wat moeten gaan doen.
Maar op welke manier kunnen we op zo kort mogelijke tijd een hoop automobilisten mobiliseren?
Ik zal eens contact opnemen met de MAG die hebben destijds de rit georganiseerd (incl politiebegeleiding).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group