Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
rvs header + downpipe
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jeroen83
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 10:47    Onderwerp: rvs header + downpipe Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht

van het weekend heb ik even de versnellingsbak olie ververst.

en toen zag ik dat de downpipe een beetje aan het roesten is, dus binnen een half jaar is deze wel aan vervanging toe.
Nu zag ik op ebay een rvs spruitstuk met de bijhorende downpipe voor $ 109,-

Stel dat ik deze plaats en ik hou gewoon de originele demper met cat, krijg ik dan meer geluid (wat ik niet wil) of blijft dit gelijk en kan dit problemen gaan geven?
het gaat om deze
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-MX6-93-97-2-5L-V6-Stainless-Header-Downpipe-M2_W0QQitemZ380171976674QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item588403ffe2

Groet
Naar boven
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 12:27    Onderwerp: downpipe Reageer met quote

heb jij n turbo op je mazda zitten?anders heb je ook geen downpipe nodig;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jeroen83
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 12:29    Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht

ja ok,

ik bedoel dan meer, het stuk uitlaat na de spruitstukken.

Groet
Naar boven
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 12:32    Onderwerp: re Reageer met quote

ik zou niet weten of je in geluid omhoog gaat,,maar als je voor meer vermogen gaat zou je is namoeten denken over rvs uitlaat helemaal en zeker dan met powerfilter..dan ga je in pks aanzienlijk omhoog volgens n tuningszaak hier zelfs met 10 a 15 pk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jeroen83
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht

nou ik heb een k&n filter en er komt van de week een chip in van fullsize.

Ik wil niet meer geluid, ik vind het geluid van de v6 in samenhang met het filter perfect en zeker in toeren.

Het gaat niet om de pk's of geluid, ik vind het wel handig dat de headers en pijpen van rvs zijn heb je minder snel last van roest etc

bij mij gaat het erom of het kan met een standaard demper.
Naar boven
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 12:38    Onderwerp: re Reageer met quote

zal vast en zeker goed gaan qua druk enz..maar kijk eerst van te voren ff of de diameter van de fles op jou kat dezelfde gaten overheen komen met t spruitstuk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jeroen83
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 12:39    Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht

ja precies.

maar er staat bij dat het voor een 2.5 ,mx6 gaat dus dan zou het goed moeten zijn

Groet
Naar boven
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt wel he het past zo op de v6. Het geluid is iets anders maar niet extreem.(als je verder alles hetzelfde laat)
Wat die pk's betreft zou ik niet te veel waarde aan hechten want dat is echt geen 10 of 15pk.
Maar denk er wel aan de verzendkosten die er staan zijn voor Amerika.
Hier naartoe betaal je aanzienlijk meer
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jeroen83
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht

ok,

ja dat is zeker een punt om rekening mee te houden.
Ik laat alles gewoon origineel, maar het was maar een idee omdat de pijp die er nu opzit toch aan het roesten is.

eerst wil ik even een catvervangen halen, mijn auto is van 92 dus het zou moeten kunnen en dat scheelt wel iets.

Dus als iemand nog iets heeft liggen, dan hou ik me aanbevolen.
Emiel had vorig jaar een mooi pijpje voor me gelast, maar ik begreep dat hij zijn mx6 had verkocht.

Groet
Naar boven
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Het eerste punt waar de standaard uitlaat stuk gaat is meestal het flexibele stuk. Roest zegt niet zoveel bij de collectors, ik heb ze nog nooit lek gezien op het flexibele stuk na.
De RVS headers passen goed, het kan zijn dat je wat bout gaten aan moet passen. De pasvorm is vrijwel altijd gelijk (heb er een stuk of 15 geplaatst, MX6, MX3 en Probe's)
Houd, zoals Willem zeg rekening met de transportkosten. Ook zal de Douane zijn deel eisen en je moet er nog 19%BTW overheen betalen.
Een gebruikte is dan snel goedkoper Smile
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
André
Freak


Geregistreerd op: 14-2-2007
Berichten: 255
Woonplaats: Alkmaar

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een speciale RVS flens zoekt, dan kan ik deze wel laten watersnijden in een dikte van een 8 mm.

Of wellicht heeft Full Size er nog een aantal "over"

2 flenzen met een stuk buis ertussen gaat ook nog wel lukken !
_________________
Mazda MX-6 2.5i 24V & Mazda 6 CITD & Kawasaki ZZR-1100/KR1S/KL250/Z750.
Speed is all you need !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
jeroen83
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht

ok,

ja ik ben wel opzoek naar een catvervanger en of dit nou een buis is met twee flensen maakt inprincipe niet veel uit als die cat er maar tussenuit is, en de dikte van de buis maar goed is.

De uitlaat laat ik even voor wat die is, hij is toch nog niet rot en is ook niet lek.

Groet
Naar boven
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 21:50    Onderwerp: re Reageer met quote

e-bay.de heb ik ze zien staan voor weinig!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 21:55    Onderwerp: re Reageer met quote

hier de link



http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-MX6-Ford-Probe-1993-1994-1995-96-97-Resonator-CAT_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem23039ddfe6QQitemZ150384533478QQptZRaceQ5fCarQ5fParts
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2009 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog wel een lege kat liggen. En wel een vervanger maar die komt onder een 2 liter vandaan Deze heb ik zelf ook gebruikt maar voor het mooie zou er een andere flens op gezet moeten worden
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group