Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
323 klze
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mei, 2010 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Tis nog niet helemaal klaar, maar de auto rijdt al wel. Nog een paar laatste dingen aanpassen en dan zou die een heel eind klaar moeten zijn. Kan zeggen het weer erg leuk is om weer eens lekker rond te rijden met de ZE aan boord. Ben ook al de weegbrug opgeweest en de auto weegt nu 1040kg met een volle tank Very Happy
Genoeg gepraat hier zijn de foto's.






_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mei, 2010 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

insane!

Misschien heb je geen mx-6 meer... maar de 323 heeft wel een mx-6 hart! en wat voor een! Shocked
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mei, 2010 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

'T is echt een mooi project.
Een paar puntjes voor de oplettende kijker:
Radiateur op maat. Een slimfan aan de voorkant van de radiateur. Motorkapslot is komen te vervallen. Aerocatch motorkapsluitingen.
Vergrote inlaat voor de luchtmassameter. Cold air intake.
Camber plates. Accu achterin.
Al het custom werk dat verder nog verricht is valt (bijna) niet op Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mei, 2010 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi dat ie nu rijdbaar is de mx363 kl-ze En inderdaad het custom werk valt bijna niet op maar dat er genoeg gebeurd is heb ik wel gezien.
En wat de laatste dingetjes betreft dat gaat vast goed komen, mocht je dan nog wat sneller willen Laughing Heb ik nog wel wat liggen Wink
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tim
Freak


Geregistreerd op: 19-4-2008
Berichten: 408
Woonplaats: Badhoevedorp

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei, 2010 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit hoor, dat zal wel rijden Laughing Laughing !

Is je MX6 nou helemaal weg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
edwin_oss
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2008
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei, 2010 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Echt een gaaf project. Dit is met recht een wolf in schaapskleren Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei, 2010 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

@ Tim. Op een paar onderdeeltjes na helemaal
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei, 2010 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ziet er goed uit .

Ga je 30 mei ook nog naar de meeting ?
Wil wel eens het verschil zien .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tim
Freak


Geregistreerd op: 19-4-2008
Berichten: 408
Woonplaats: Badhoevedorp

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei, 2010 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

@ Willem: Stomme vraag eigenlijk van mij haha Razz !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei, 2010 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
Dat ziet er goed uit .

Ga je 30 mei ook nog naar de meeting ?
Wil wel eens het verschil zien .


Kan wel even langskomen, is niet erg ver rijden en leuk om nog eens wat mx6en bij elkaar te zien.

Welk verschil wil je zien dan?
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr 06 Aug, 2010 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag voor de keuring geweest bij de rdw. S'ochtends aangemeld voor keuren zonder afspraak. Toen was het een kwestie van wachten op mijn beurt. Eerst hebben ze naar de motorinbouw gekeken en toen ging de brug omhoog. Even eronder door gelopen was allemaal prima Very Happy

Toen even een remmentest wat ook weer in orde was en een uitstootmeting wat met kat was dus geen probleem, moest alleen even de kat opwarmen.

Verder nog even gewogen en alles was in orde dus als het goed gaat heb ik volgende week de papieren dat er een 2.5 V6 in ligt op kenteken Cool

Ben er erg blij mee dat het tegenwoordig voor een auto van voor 1998 niet heel erg moelijk meer is om gekeurd te worden tegen over vroeger.

Anyway mijn dag is helemaal goed en ik rij nu weer netjes legaal rond Very Happy
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Vr 06 Aug, 2010 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Das helemaal mooi dat ie nu op kentk. staat
Word ie meteen weer een beetje unieker van Nu maar snel een turbo erop Wink
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 06 Aug, 2010 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Super dat het gelukt is en nog in 1 keer ook .

Veel suc6 ermee .

Maar hoe heb je het nu gedaan met de remmen ?

Achter remmen gebruikt van de mx-3 ofzo ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr 06 Aug, 2010 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Zou erg graag een turbo erop willen Very Happy Zijn alleen nogal wat lastige punten waar je tegen aan loopt die mij nogal tegenhouden op het moment. Wil eerst de andere headers erop hebben met een fatsoenlijke diameter uitlaat om dan is te kijken naar een andere management die ik dan tzt ook met turbo zou kunnen gaan gebruiken. Blijft een lastige keus maar wil eerst een vrij programeerbaar systeem hebben waar ik zelf mee over weg kan n/a, voordat ik aan turbo ga denken.

De remmen achter zijn nog de orginele trommels heb al een andere as liggen met schijven waar ik nog mee aan de gang moet maar of het nodig is? Voor heb ik hetzelfde merk schijven als ik onder de mx6 had met greenstuff en bevalt eigenlijk prima zo.

Voorlopig eerst maar weer sparen want de pot is weer leeg Confused
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za 30 Okt, 2010 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen vrijdag richting het hoge noorden gereden voor het monteren van de pacesetter header. S'ochtens aangekomen eerst even een bakkie gedaan en toen begonnen met de montage.

Nu was bekend dat de montage wel lastig zou worden want de pasvorm is niet 100% had ik op wat andere fora's gelezen. Kan nu wel zeggen dat het geen pacesetter header meer is maar meer een fullsize customs headers Laughing

Misschien dat het met een mx6 makkelijker past maar op een 323 in ieder geval niet. In totaal geloof ik op 4 punten verslepen en verlast dus een mooi custom klusje was het absoluut. Verschil in headers was ook behoorlijk te noemen hier de eerste verschillen even vastgelegd.


Je ziet dat de rvs versie grotere ingangen heeft maar deze zijn eigenlijk te groot te zien aan de sporen op het blok rondom de poorten. De pacesetter is nagenoeg gelijk aan origineel dus hier zit al wat verschil.


Hier zie je mooi dat de pacesetter header een klap dikker is vanaf de runners naar achteren dus hier zit ook weer verschil in. Uiteraard is de lus die in de rvs versie zit ook niet aanwezig dus is deze korter.

Verder toen alles gemonteerd zat bleek dat de draadbus waar de lambda in moest niet goed of eigenlijk helemaal niet was getapt dus hier is dus een nieuwe op gelast waar de lambda wel ik kon.

Conclusie is dus dat de pasvorm behoorlijk beroerd is en ook de afwerking had beter gekunt vanuit de fabriek ivm onder andere de slechte getapte bus.


Toen kwam dus het moment dat er gestart werd en hoorde eigenlijk gelijk al dat er toch een behoorlijk andere sound uit de uitlaat kwam. Hij bromde nu lekker zwaar en dit was binnen in de auto ook goed merkbaar Laughing Het mooiere v6 geluid is nu niet meer aanwezig maar dit heeft plaatsgemaakt voor een nog dikkere roffel en klinkt ook een stuk agressiever nu dus best wel lekker eigenlijk. Ook in toeren klimt die nog sneller en boven in de toeren ook een stuk rapper dan dat ie al was. Gisteren kwam er bij overschakelen een mooie klap uit de uitlaat dus helemaal goed Mr. Green
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 3 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group