Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JDx Freak
Geregistreerd op: 4-10-2007 Berichten: 249 Woonplaats: Emmen
|
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Wo 02 Dec, 2009 21:40 Onderwerp: |
|
|
Volstrekte onzin is het niet, maar ik zie graag een onderzoek dat aantoont wat het precies uit maakt en of er nadelen zijn. Voordelen komen immers nooit zonder nadelen _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 08 Dec, 2009 16:34 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dit bij de garage voorgelegd en volgens hen moest ik het toch maar niet doen.
Dit dan bij diesel.
De brandstofpomp van een diesel wordt gesmeerd door de brandstof en juist die pomp zou beschadigd kunnen raken door gebruik van aceton.
Bij benzine heb je daar dus weer minder last van. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
jasper Freak
Geregistreerd op: 28-12-2005 Berichten: 464 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
Geplaatst: Za 16 Jan, 2010 17:33 Onderwerp: |
|
|
ik heb dit al eens eerder gehoord en heb toen aan iemand gevraagd van het lab bij BP rotterdam (raffinaderij) wat het effect is.
simpel weg verlaag je de dampspaning van de brandstof waardoor het dus sneller verdampt.
na deel is dat de injectoren en plastics kompleet uitdrogen als je acceton in je PTFE lined benzine tank pleurt zal dit de coating oplossen en je tank beschadigen ook de brandstof pomp help je naar de klote en de injectoren...
dus gewoon niet proberen en niet doen.
ik heb van hem ook een goedje gehad wat het zelfde doet en wat ze ook door BP ultimate heen doen en als je dat in je tankje doet dan heb je het zelfde effect en je octaan getal gaat GRUWELIJK omhoog nadeel is dat het gods gruwelijk duur is... _________________ -Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped - |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 16 Jan, 2010 22:22 Onderwerp: |
|
|
Ik kreeg hier al hetzelfde argument van de garage.
Het meeste rendement zou je hebben bij een diesel maar juist de brandstofpomp van een diesel heeft juist de smerende eigenschap van die diesel nog harder nodig dan bij een benzine motor.
Volgende nadeel is dat een brandstofpomp van een diesel gruwelijk duur is, en met gruwelijk duur bedoel ik tussen de 1000 en 2000 euri.
Niet doen dus!!!! _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|