Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Aceton door je benzine?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JDx
Freak


Geregistreerd op: 4-10-2007
Berichten: 249
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 21:02    Onderwerp: Aceton door je benzine? Reageer met quote

http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/27/chiptuning_is_uit_nagellak_rem

Ik vind die reacties zooo vaag en overdreven dat het haast wel een hoax moet zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Wo 02 Dec, 2009 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Volstrekte onzin is het niet, maar ik zie graag een onderzoek dat aantoont wat het precies uit maakt en of er nadelen zijn. Voordelen komen immers nooit zonder nadelen Very Happy
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 08 Dec, 2009 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit bij de garage voorgelegd en volgens hen moest ik het toch maar niet doen.
Dit dan bij diesel.
De brandstofpomp van een diesel wordt gesmeerd door de brandstof en juist die pomp zou beschadigd kunnen raken door gebruik van aceton.
Bij benzine heb je daar dus weer minder last van.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
jasper
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2005
Berichten: 464
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Za 16 Jan, 2010 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb dit al eens eerder gehoord en heb toen aan iemand gevraagd van het lab bij BP rotterdam (raffinaderij) wat het effect is.

simpel weg verlaag je de dampspaning van de brandstof waardoor het dus sneller verdampt.
na deel is dat de injectoren en plastics kompleet uitdrogen als je acceton in je PTFE lined benzine tank pleurt zal dit de coating oplossen en je tank beschadigen ook de brandstof pomp help je naar de klote en de injectoren...

dus gewoon niet proberen en niet doen.

ik heb van hem ook een goedje gehad wat het zelfde doet en wat ze ook door BP ultimate heen doen en als je dat in je tankje doet dan heb je het zelfde effect en je octaan getal gaat GRUWELIJK omhoog nadeel is dat het gods gruwelijk duur is... Wink
_________________
-Mazda 3MPS- Cobb Front Mounted Intercooler- Cobb SF Intake - Cobb Turbo Inlet - Cobb Turbo Downpipe - Protegegarage Turbo Manifold - Turbo XS Hybrid Blow off valve - Cobb SwayBars - Denso HR8 Sparkplugs - MDS DashHawk - Piazini Chipped -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 16 Jan, 2010 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kreeg hier al hetzelfde argument van de garage.
Het meeste rendement zou je hebben bij een diesel maar juist de brandstofpomp van een diesel heeft juist de smerende eigenschap van die diesel nog harder nodig dan bij een benzine motor.
Volgende nadeel is dat een brandstofpomp van een diesel gruwelijk duur is, en met gruwelijk duur bedoel ik tussen de 1000 en 2000 euri.
Niet doen dus!!!!
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group