Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 25 Jan, 2010 22:13 Onderwerp: |
|
|
Je ecu regelt de ontsteking zelf dus als hij iets verkeerd staat maakt dat niet uit .
Maar ik weet niet of 8* te veel is voor de ecu .
Het lijkt mij niet dat de onsteking dit probleem geeft .
Ik zelf had dus ook geen fout code van de tps maar hij gaf wel de verkeerde waardes aan de ecu .
Deze heb ik toen vervangen en het probleem was toen weg .
De ecu slaat niet alle fout meldingen op .
Soms moet je eens gewoon een sensor door meten om te weten of ze nog goed zijn .
Heb je dit bij een dealer laten doen ?
Toen ik de mx6 net had was ik ook bij de dealer geweest om hem uit te laten lezen .
Kosten toen 40 euro .
Werd toen gezegt dat de ecu geen fout code's had .
Maar had toen 1 kapote lambdasondes en 1 kapote magneet klep van de vriskleppen .
Dus de dealer maakt ook wel eens fouten .
Misschien als ze de tps opnieuw afstellen dat het probleem weg is .
En kijk even naar de koelslangen van de gasklephuis .
Als deze te warm wordt dan gaat hij ook rare dingen doen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
The Linkin-Parker Freak
Geregistreerd op: 5-10-2008 Berichten: 231 Woonplaats: Horn
|
Geplaatst: Ma 25 Jan, 2010 22:19 Onderwerp: |
|
|
ja toen ik de mx6 nog geen half jaar had.
heb ik dit laten doen.
en mijn monteur heeft afgelopen week aan de onsteking gesleuteld.
en morgen kijkt tie of het een vacuum lek is.
vrijdag als ik de uitlaat eronder laat maken ga ik ook naar robby toe kijkt hij ook er eens effe na of hij er iets aan kan doen. _________________ een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 25 Jan, 2010 22:28 Onderwerp: |
|
|
Als je de ontsteking gaat verstellen dan moet je hem wel in diagnose zetten .
Anders loopt de onsteking weer terug naar zijn oude stand .
Als je iets aan de moter veranderd kwa afstellen dan moet hij altijd in diagnose .
Doe je dit niet dan kan de ecu niks opnemen aan wat je hebt veranderd .
Hij zal altijd zoveel mogelijk terug gaan in zijn vorige instellingen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
The Linkin-Parker Freak
Geregistreerd op: 5-10-2008 Berichten: 231 Woonplaats: Horn
|
Geplaatst: Ma 25 Jan, 2010 22:34 Onderwerp: |
|
|
oh oke, weer wat geleerd .
zal het morgen eens melden.
hopelijk is dat probleem snel op gelost.
want die zuipt nu als een gek _________________ een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt |
|
Naar boven |
|
|
The Linkin-Parker Freak
Geregistreerd op: 5-10-2008 Berichten: 231 Woonplaats: Horn
|
Geplaatst: Ma 08 Mrt, 2010 21:00 Onderwerp: |
|
|
ben afgelopen vrijdag naar kampen gereden om een complete rvs sportuitlaat onder mijn mx6 te laten zetten. hier zijn wat foto's
de oude uitlaat
de oude cat
de nieuwe rvs voorpijp (ingereden)
de nieuwe rvs sport cat
de nieuwe rvs uitlaat
de nieuwe rvs einddemper met dubbele rvs sierstuk
nog 1x de dubbele sierstukken
IMG_1827.JPG
of kijk op op mijn hyves http://linkin-park1986gek.hyves.nl/ _________________ een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt |
|
Naar boven |
|
|
EwoutV6 Freak
Geregistreerd op: 20-11-2004 Berichten: 697 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Di 09 Mrt, 2010 10:02 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit! Hoe klinkt hij nu?
En heb je dat probleem nog op kunnen lossen? |
|
Naar boven |
|
|
The Linkin-Parker Freak
Geregistreerd op: 5-10-2008 Berichten: 231 Woonplaats: Horn
|
Geplaatst: Di 09 Mrt, 2010 17:37 Onderwerp: |
|
|
voor mij klinkt tie super een mooi v6 geluid .
wilde eigenlijk ook aan de linkerkant het zelfde.
maar dan moes ik de bak van het reserve wiel kapot maken (eruit halen).
of het trek oog enzo eruit slijpen. moet je dus min of meer je halve achterkant kapot slijpen, had ik niet zo veel zin in.
en dan was het gat te ver naar buiten.
maar zal binnen kort effe een filmpje maken van het geluid .
nee nog niet denk das het vacuum lek is . _________________ een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt |
|
Naar boven |
|
|
The Linkin-Parker Freak
Geregistreerd op: 5-10-2008 Berichten: 231 Woonplaats: Horn
|
Geplaatst: Do 11 Mrt, 2010 19:18 Onderwerp: |
|
|
hey EwoutV6
ben er vandaag er achter gekomen waar het aan lag.
dat de toeren teller op en neer ging bij stoplicht of bleef hangen op 2000 toeren.
vandaag ben ik naar mijn monteur geweest om de cold aire intake te monteren.
de vorige dus die rubbere slang had geen punt waar je het vacuum slangetje kon aan sluiten.
dus hij hing er maar gewoon wat erbij.
en bij de cold aire intake was er wel een punt waar ik het vacuum slangetje kon opzetten.
nou maar hopen dat het ook echt verholpen is . _________________ een mx-6 is een auto waar je in thuis voelt |
|
Naar boven |
|
|
|