Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michel 30 Freak
Geregistreerd op: 14-12-2009 Berichten: 96 Woonplaats: gouda
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 16:59 Onderwerp: itbs |
|
|
weet iemand waar je itbs van daan kan halen .
zag bij hoacs bij film en foto,s een fimlpje op youtube hier op het forum . |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 18:38 Onderwerp: |
|
|
Bedoel je een losse universelen of een opgeboorde standaard?
De losse universele moet aan het bestaande spruitstuk gelast worden en niet iedereen heeft daar mogelijkheden voor. Ook moet bij een universele wat bedacht worden voor de tps en de stationair regeling want die passen ook niet meer.
De opgeboorde standaard gasklephuizen heb ik nog niet anderrs dan lek gezien. Ze sluiten slecht waardoor de stationaire loop niet meer goed te krijgen is. (1200+tpm) _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:12 Onderwerp: |
|
|
Denk dat ie itb bedoeld met individual throttle bodies dus per cilinder een gasklep zeg maar. Is volgens mij niet te koop maar je zult zelf iets moeten laten maken en dat is niet goedkoop. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:27 Onderwerp: |
|
|
Heb ook al eens een beetje zitten googlen .
Vaak gebruiken ze motor carburateurs .
Deze zijn vrij klein kwa diameter .
De gasklep mag ook weer niet te groot zijn .
Maar met google kom je een heel eind . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:49 Onderwerp: |
|
|
Is dit soms de bedoeling?
http://www.youtube.com/watch?v=a00v0xPPp1c
Dit is een zogenaamd F3 systeem.
Gylotine schuifjes, maar aardig aan de prijs. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:49 Onderwerp: |
|
|
Ow ja natuurlijk
Dus geen inlet throttle bodies maar individual....
Dan zou ik ook op zoek gaan voor tb's van een motorfiets.
Je moet dan wel een motorfiets tb hebben die zoveel flowt dat het geen restrictie oplevert. Zo'n slordige 1350l/m moet er doorheen kunnen bij vol gas. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:52 Onderwerp: |
|
|
Die in jouw filmpje heeft geen guillotine klepjes maar vlinderkleppen. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 19:55 Onderwerp: |
|
|
Had er ook aan zitten denken om het zo te maken nu we toch bezig waren.
Wij zouden schuifjes gebruikt hebben gecombineerd met lange kelken voor een betere menging. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 20:04 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | met lange kelken voor een betere menging. |
En een decoupeerzaag voor het gat in je kap _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 20:05 Onderwerp: |
|
|
_________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
michel 30 Freak
Geregistreerd op: 14-12-2009 Berichten: 96 Woonplaats: gouda
|
Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 21:37 Onderwerp: |
|
|
ja dat bedoel ik .
is dit ook met turbo mogelijk .
denk als dat kan dat het stront dan op je rug zit .hahahah |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 23 Feb, 2010 18:58 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat kan niet gecombineerd met een turbo. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
paulus Freak
Geregistreerd op: 22-4-2008 Berichten: 178 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Di 23 Feb, 2010 19:55 Onderwerp: |
|
|
waarom niet ? een bmw m3 heeft ook itb's en daar bouwen ze ook een turbo op. ik denk niet dat het logisch is omdat je dan een bouwwerk boven je motorkap krijgt waar je u tegen zegt maar teoretisch moet het te doen zijn volgens mij _________________ op weg naar een eaton...... |
|
Naar boven |
|
|
ReneD Freak
Geregistreerd op: 21-9-2006 Berichten: 503 Woonplaats: Aalten
|
Geplaatst: Di 23 Feb, 2010 20:10 Onderwerp: |
|
|
Fullsize schreef: | Nee, dat kan niet gecombineerd met een turbo. |
Kan wel met Turbo word alleen alles goed afstellen! Of lees nou iets over het hoofd gaat toch over throttle bodies.
Want me broers Punto zitten die ook op. Wel in een box dan. www.supro.nl
Groeten Rene _________________ MX-6 2,5 V6 24V KLDE,
Supro Suspension
Supro Exhaust System
182 pk/ 239 Nm
Eventencommissie MX-6 Club Nederland
http://www.cardomain.com/ride/3830092 |
|
Naar boven |
|
|
Fullsize Betalend Clublid
Geregistreerd op: 28-7-2004 Berichten: 2566 Woonplaats: Oldambt
|
Geplaatst: Di 23 Feb, 2010 20:56 Onderwerp: |
|
|
Tjsa, aftermarket is alles mogelijk. Zodra je met een turbo gaat werken verlaat je het originele principe van de itb's je kan dan eenvoudiger met 1 gasklep gaan werken wat dan ook de meeste fabrikanten doen op fabrieks motoren.
Als je het heel letterlijk bekijkt heeft de KLDE/ZE ook itb's maar dan zonder 1 gasklep per cylinder.
In die Punto zitten bij mijn weten geen itb's met gaskleppen Rene, maar het is ook al een tijd geleden dat ik daar een update van ben tegen gekomen.
Het principe waar hier over gesproken wordt is de originele spruitstukken vervangen door itb's waarin per itb een gasklep is opgenomen.
Wat Michel wil, is een spruitstuk vervangen door itb's met gaskleppen en daar vervolgens weer een turbo op plaatsen. Inderdaad, het kan wel, maar het is te idioot voor woorden. Dat was voor mij de reden te zeggen dat het niet kan. _________________ Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent. |
|
Naar boven |
|
|
|