Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Xenon H1 6000K KIT voor $50.36 = €38,-(GEEN VERZENDKOSTEN!)
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo 25 Apr, 2010 13:50    Onderwerp: Xenon H1 6000K KIT voor $50.36 = €38,-(GEEN VERZENDKOSTEN!) Reageer met quote

Ik keek net op dealextreme en zag daar een compleet xenon kitje voor H1 met 6000K lampen voor slechts $50.36! Dit is dus met starters en lampen! Goedkoop en makkelijk te plaatsen!

ECAR Xenon HID set

Ik heb zelf erg goede ervaringen met de site dealextreme. Je betaald geen verzendkosten (ook nog nooit extra douane kosten gehad) en de spullen zijn ongeveer binnen 2-3 weken bij je thuis.





Wat betreft het kit zelf kan ik niet veel zeggen, behalve dat ik er geen ervaring mee heb. Maar voor $50.36 oftewel €38 euro is het volgens mij wel het proberen waard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jugsss
Freak


Geregistreerd op: 26-7-2008
Berichten: 36
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Di 01 Jun, 2010 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien ga ik het nog wel doen ook,

ik vindt de licht opbrengst van de originele lampen van de mx6 erg slecht.

ik weet niet of jij hem inmiddels al hebt of niet of dat je het gewoon niet gedaan hebt, als je het wel gedaan hebt ben ik opzich ook wel benieuwd naar je mening hierover
_________________
De 300.000 gepasseerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di 01 Jun, 2010 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu ongeveer 3 of 4 jaar hetzelfde xenon setje in de auto. Het bevalt me tot nu toe erg goed. Ik heb het setje inmiddels overgezet in de witte en ze doen het nog steeds zonder problemen.

De lampen die ik heb komen oorspronkelijk van ebay (shanghai), net als de starters die ik van een collega had overgenomen.

De set die ik er nu in heb zitten is volgens "kenners" geen goed setje, maar zowel de lichtopbrengst als de licht kleur is goed. Dus mij hoor je niet klagen! (hetzelfde geldt voor politie en tegenliggers)

Met het setje van dealextreme heb ik geen ervaring, maar ik zou de gok voor 50 euro wel durven wagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jugsss
Freak


Geregistreerd op: 26-7-2008
Berichten: 36
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Wo 02 Jun, 2010 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga t proberen maar er is 1 probleem, Surprised de handleiding van het monteren is vast niet in het nederlands dat is opzich geen probleem maar ik ben niet zo super handig, had jij veel moeite om het zelf te monteren ? of gaat alles voor zich ?
_________________
De 300.000 gepasseerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 02 Jun, 2010 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Ewout, welke lichtsterkte heb jij?
De opel van mij is standaard af-fabriek uitgerust met Xenon (4300k) en daar heb ik vorig jaar voor de eerste keer een lamp moeten vervangen (na 9 jaar en 240.000km).
Het was in eerste instantie wel schrikken toen er een lamp vervangen moest worden (€149,- per lamp van 6000k) maar na een beetje rondspitten op internet wel betaalbare vervangingslampen gevonden (€79,- voor 2 lampen van 6000k).
Het zicht met de 6000k lampen is een stuk beter.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
paulus
Freak


Geregistreerd op: 22-4-2008
Berichten: 178
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Wo 02 Jun, 2010 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij ook al jaren met een setje 6000k. geen problemen met de politie, tegenliggers en apk. zolang er een paar lenzen in je koplampen zitten is het lichtbeeld wel goed. instalatie stelt echt niks voor. gewoon ff bij autoshoppie naar binnen wachellen waar ze ze verkopen en daar een handleiding vragen.
ik ben er zeer tevreden over en wil ook geen hallogeen lampen meer in me eigen auto.
_________________
op weg naar een eaton......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Wo 02 Jun, 2010 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

@Jugsss: Ik vond de installatie erg makkelijk. Ik zal kijken of ik morgen even wat foto's kan maken. Dan moet het duidelijk zijn hoe je ze moet plaatsen.

@rob: Ik heb een super goedkoop setje lampen van $26 dollar. De verpakking gaf een lichtsterkte aan van 8000k. Ik vind het zelf eerder minder dan 8000k (minder blauw, maar nog geen 6000k)

Ik ga echt nooit meer terug, zoveel meer zicht. Er komt standaard echt te weinig licht uit de lampen.
Wat paulus ook zegt, de mx-6 (en veel andere mazda's) hebben projector lampen. Hierdoor verblinden de lampen niet en dus geen gezeur met politie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
bastiaanp
Freak


Geregistreerd op: 10-6-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Schagerbrug

BerichtGeplaatst: Do 03 Jun, 2010 7:47    Onderwerp: Reageer met quote

Rijd zelf ook al een paar jaar met een 6000k set in de lampen. Nooit problemen gehad met politie, tegenliggers ed.

Installatie was een eitje. Heb zelf 2 linker handen en 10 duimen maar het stelt echt niks voor. Je moet een gaatje boren in het afdekkapje (achter de lamp) om het rubbertje met snoeren erin te plaatsen. Rubbertje zorgt (als het goed is Razz) voor een waterdichte afsluiting waarna je het originele lampje weghaald en de nieuwe (via de andere draaden omgeleid) kan plaatsen.

Het lastigste van het "project" vond ik om een nette plaats te vinden voor de ballasten (starters), er zit niet zo heel veel ruimte om deze weg te werken.

Dacht eerst dat ik het verkeerd had gedaan aangezien de lampen eerst een felle flits geven (en dus weer iets afnemen in felheid) om daarna langzaam weer op te bouwen, maar dat is normaal. Nog afgezien van het betere zicht wat je hiermee krijgt geeft het de auto natuurlijk een veel ander aanzicht. Voor dit geld kan je bijna niet miskopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 03 Jun, 2010 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Dacht eerst dat ik het verkeerd had gedaan aangezien de lampen eerst een felle flits geven (en dus weer iets afnemen in felheid) om daarna langzaam weer op te bouwen

Het is ook een gasontladingslamp.
Dat is ook de reden dat je normale verlichting moet blijven branden als je met groot licht seint.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 12 Nov, 2010 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zomer mijn eerste vervangingslamp al weer moeten vervangen.
Gelukkig had ik een extra set lampen thuis liggen.
Ik zit er nu toch echt aan te denken om de Mazda ook te voorzien van Xenon als hij straks opnieuw gespoten is.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma 06 Dec, 2010 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij is na 4 jaar toch een van de lampen stuk gegaan. Heb nu maar gelijk het bovenstaande setje gekocht van dealextreme.
Helaas moet ik nog ff wachten voordat het binnenkomt. Sad

Ik heb nu maar even de originele lampen uit de zwarte gehaald. had net zo goed gelijk ff reserve lampen kunnen bestellen bedenk ik me net...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Do 13 Jan, 2011 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Na 1,5 maand wachten zijn eindelijk de xenon lampen binnen. ( Shocked normaal duurt het ongeveer 14 dagen.)







Ik kon niet wachten met plaatsen dus gelijk maar even gedaan. (Het was nu toch ff goed weer om aan de auto te werken Confused)





Mij oude set was 8000k en daarom ook een beetje blauw/paars. De ledjes voor de stadslichten waren dat ook. De ledjes schenen daarnaast rechtvooruit en gaven dus niet heel veel licht. Om die reden heb ik de volgende ledjes besteld voor de stadslichten:


T10 6000k led

Er zitten aan beide kanten van het plaatje een led. Doordat ze op de reflector schijnen zie je meer licht en ook nog in de juiste kleur!

Links de nieuwe led. Rechts de oude led (bolletje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
bastiaanp
Freak


Geregistreerd op: 10-6-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Schagerbrug

BerichtGeplaatst: Vr 14 Jan, 2011 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Heb van dezelfde site ook een 8000K set liggen (al een maand). Moet alleen nog even kijken hoe ik ze ga bevestigen aangezien de bevestigingsbeugels niet helemaal passen.

Vind die LEDjes wel heel mooi. Heb zelf de "normale" stadslichten en die steken wel heel erg af naast de xenon, ga ik dus ook maar bestellen. Zou je een fotootje kunnen plaatsen waar de xenon en LED beide aanstaan?

Ziet er iig heel netjes uit Very Happy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Vr 14 Jan, 2011 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal proberen om morgen overdag een foto te maken. Dat geeft een beter beeld van het licht dan avond foto's.

Ik heb de starters gewoon met tyraps vastgezet. Links heb ik m aan de ruitersproeiervloeistof reservoir vastgezet en rechts onder de airco buizen/slangen. Ik kan wel even een foto maken hoe ze vast zitten, ben ook nog aan het kijken voor een mooie plek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
EwoutV6
Freak


Geregistreerd op: 20-11-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Zo 16 Jan, 2011 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hier de foto's zoals ze in de auto zitten (met tyraps)


Foto met Xenon en Led:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Design Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group