Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Opknap project mx-6
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 25 Apr, 2010 18:52    Onderwerp: Opknap project mx-6 Reageer met quote

Vandaag begonnen aan de auto .
Eerst de motor na gekeken hier mankeerde het een en ander aan .
Eerst de bougie's vervangen zoals op de foto kan je zien zijn ze niet meer echt in een goeie staat.
Deze hebben we vervangen voor een oud setje NGK's van de ZE .



Toen het start probleem bekeken .
Het probleem zat hem bij de starmotor de kabels waren geoxideerd en maakt de ene keer wel contact en de andere keer niet .
Deze hebben we schoon gemaakt en tot nu toe is het probleem nog niet terug geweest .

Daarna zijn we aan de schade begonnen .
Eerst maar eens de kapote spullen weg gesloopt .
Er zit toch nog wel wat schade aan de auto .
Ook het subframe heeft een klap gehad waardoor de motorsteun ook een beetje krom is .

Een foto van de schade .



En een foto na 2 uurtje beuken en gassen met de caddy .





Een foto van de eind reparatie ben ik vergeten maar hij is weer bijna recht .
Er moet wel een stuk vervangen worden want er zit nog een aardige knik in de balk van de radiateur .

En dan het eind resultaat .




En dan nog een foto van de motor .
Ik weet niet of cooknl dit wist maar er licht dus een echte KLZE in de auto .
Zo zit er dus een extra koeling bij het thermostaathuis voor een automaat en de beugel van de aircopomp .
Airco heeft hij nooit gehad en ook geen automaat dus dit is niet de orginele motor .



Voor alle foto's effe de lnk aan klikken .]
http://www.mijnalbum.nl/Album=6VBITPFM
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Ma 26 Apr, 2010 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn MX-6'en in NL verkocht met standaard die motor er in. Het is een hybride motor, van alles wat zeg maar. Grotere ZE kleppen, maar DE nokkenassen. Ik heb ze meer gezien, al zijn ze zeldzaam.
Waren de lambda's nog wel goed? Omdat de bougie's zo zwart zijn.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 26 Apr, 2010 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heb ik eigenlijk niet nog echt naar gekeken .
Hebben de ecu uitgelezen op fout code's en hij gaf niks aan .
Binnenkort gaan de rvs headers van de mx3 naar de mx6 dus dan zal ik het wel zien .

Maar het gekke is dat de beugel van de airco pomp er nog op zit en de thermostaathuis nog een extra buisje heeft .

Een automaat is het niet en ook niet geweest want de stekkers van de automaat zitten er niet .
Ook heeft er geen airco in gezeten .
Dus de orginele motor is het niet .

Maar zal vrijdag denk ik effe kijken met de endoscoop naar de zuigers .
Maar ik denk dat het kl31 zuigers zijn want hij is wel aan de snelle kant voor een hybride motor met alles nog stock .
Hij voelt sneller als de mx-3 met klde en die is al aardig aangepast met onderdelen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
thepower
Freak


Geregistreerd op: 14-4-2007
Berichten: 221
Woonplaats: ewijk gelderland

BerichtGeplaatst: Ma 26 Apr, 2010 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

planning nog tot nu toe

rvs headers overzetten
chippen
catvervanger
blokkie spuiten
ander uitlaatje
en kijken of ik de gekleurde onderdelen ergens in de juiste kleur kan krijgen
verlagen
andere velgen
en audio erin

en tot slot een dyno om zekerheid over alles te krijgen


en mazdarati ik kan niet wachten to vrijdag
ben beniewd wat voor blok het is Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 27 Apr, 2010 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een kleine aanvulling .

CAI , xenon , stuur , verdeelkap , rotor , boegie's boegie kabels

En nog wat kleine dingen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 27 Apr, 2010 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Bij het bekijken kan ik maar 1 ding zeggen...hobby-bob en beun-de-haas Laughing
Super om jullie aan het werk te zien.
Lekker old-fashioned te keer gaan op de parkeerplaats.
Maar het gaat zeker goed komen daaro.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 27 Apr, 2010 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Di 27 Apr, 2010 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is het eerste waar ik ook aan dacht Rob. Mooi de caddy er voor en trekken maar.
Hebben we zelf ook wel eens gedaan ketting om de boom en dan maar achteruit rijden. We zeiden altijd zo het erin gekomen is moet het er ook weer uit Laughing
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 01 Mei, 2010 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

Zo weer het een en ander gedaan aan de auto .

Vrijdag eerst maar een gekeken met de endoscoop wat voor zuigers het zijn.

Het had wel mooi geweest maar er zitten DE zuigers in de motor .
Het is dus een hybride klde .
Wat wel in de planning staat is een ZE intake .
Aangezien de intake runners van de ZE koppen vierkant zijn en die van de DE intake ovaal heb je niet echt de beste air flow .

Ook hebben we alles over gezet van de onsteking .
Bougie's , bougiekabels , Verdeelkap en rotor .
Ook hebben we de onsteking over gezet .
Aangezien er een KL01-18-V05 onsteking op de mx6 zat en de rotor van de mx-6 niet op de onsteking paste van de mx3 hebben we deze ook maar om gezet .
De rotor van de mx-3 (KL01-18-V05A) paste wel op de onsteking van de mx-6 .(KL01-18-V05 onsteking)
Alleen de rotor van de mx-6 (KL01-18-V05) paste niet op die van de mx-3 (KL01-18-V05A ontseking)
Bij de swap van de mx-3 hebben we toen alles vernieuwt dus zal zonde zijn als we dat laten zitten .

Ook hebben we de chip verwisseld .
cooknl heeft een tijdje geleden een andere ecu in de mx-6 gezet en wist niet dat deze gechipt was .
Nu weet in niet wat voor chip het is dus hebben maar gewoon de chip's verwisseld met die van een fullsize DE+ chip .
Ik weet niet of deze sneller is maar hij voeld wel beter aan met rijden .

Wat nog wel in de plelling staat is een complete engine rebuild .
Bij het planken pluimt hij aardig en verbruikt aardig wat olie dus het kunnen 2 dingen zijn .
Zuigerveren of de klepseals .
Er zit wel wat kool aanslag op de kleppen en de zuiger dus het is beter om de motor maar eens flink aan te pakken .

De motor loopt super nu .
Ook nog effe getest tegen de ZE op de snelweg .
Sprinten gaat nu helaas nog niet omdat de koppeling van de ZE een beetje gaar is .
Dus op de snelweg effe in zijn 3 getest en moet zeggen dat roy me aardig bij kon houden tot de 5000 rpm Laughing en dan loopt de ZE wel weg van hem .
Hellaas moet ik langzaam het gas in drukken tot de 5000 rpm anders slipt de koppeling daarna kan ik vol gas .
Wat we nog gaan doen is een catvervanger en de rvs headers plus een ZE intake.
Dan komt hij aardig in de buurt van de ZE .

Motor spec .

KLDE hybride
KL31 koppen
KLDE intake
kl02 lmm
chipt kl05 ecu
cai

Planning .
Engine rebuild (volgend jaar)
rvs headers
K8 vliegiel
KLZE intake
eindemper
xenos inbouwen
ice inbouwen + carkit
verlagen (Koni geel met H&r veren)

Nieuwe voofrond erop .
Deze gaan we eind mei op halen bij willem en word dan door een lasser gelast .
Ik kan het zelf ook maar ieder zijn vak natuurlijk .
Dan weten we zeker dat het ook goed zit als hij voor de apk moet gaan met de tijd .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Za 01 Mei, 2010 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

goed bezig Cool ik blijf dit topic volgen
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 09 Mei, 2010 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag hebben we de spruitstukken gedaan .
Hier een paar foto's .

Dit keer hebben we het eens op de brug gedaan en moet zeggen dat dat ook wel lekker werkt .
Alleen het na deel is dat je haar dan zwart wordt door olie resten van het blok . Laughing

Hier de Y pijp en de nieuwe spruitstuk wat gescheurd was .


De voorste spruitstuk .


En de achterkant van het blok .


Ook hebben we de ERG klep gelijk afgesloten en de ERG pijp van de header afgeslepen en dicht gelast .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
thepower
Freak


Geregistreerd op: 14-4-2007
Berichten: 221
Woonplaats: ewijk gelderland

BerichtGeplaatst: Zo 09 Mei, 2010 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

nette fotos maat wist niet dat die gemaakt waren Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
thepower
Freak


Geregistreerd op: 14-4-2007
Berichten: 221
Woonplaats: ewijk gelderland

BerichtGeplaatst: Di 13 Jul, 2010 7:56    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga vanmiddag even wat dingen vast loshalen

1 vraagje heeft iemand een idee of ik ergens rekening mee moet houden met een lpg install afsluiten van het blok??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 13 Jul, 2010 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn dan ook foto's van meer dan een jaar oud Laughing
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
thepower
Freak


Geregistreerd op: 14-4-2007
Berichten: 221
Woonplaats: ewijk gelderland

BerichtGeplaatst: Di 13 Jul, 2010 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

jaar oud ? ik vat het niet heb hem nog geen jaar Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group