Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Een bak met vragen :O wat betreft turbo.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 22 Jul, 2010 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ja oke .

Maar je weet zelf ook dat de KLZE over een groot toerenberijk vermogen heeft .

Maar met vermogen bedoel ik de pk's en koppel .
Als dat aardig in de buurt van elkaar ligt dan denk ik wel dat een KLZE sneller is .

Maar het zal wel leuk zijn als dat eens een keer getest kon worden tegen elkaar .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ulixez
Freak


Geregistreerd op: 9-3-2005
Berichten: 355
Woonplaats: Vosselaar

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jul, 2010 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook en 2.0 turbo gehad met 200pk.
En rijd nu met een KL-ZE.
Ik moet zegge dat de KL-ZE goed rijd maar geef mij toch maar opnieuw die turbo.
Ik rijd veeeeeel liever op turbo dan N/A maar das ieder zijn keuze.

Door mijn custom kit was ik 4200€ armer geworde.
En ik had me een gt2860RS ----> Zalige turbo!
_________________
2.5 v6 KL-ZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jul, 2010 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

En als je dan ook nog eens de koppen flowed dan weet je helemaal niet meer wat je mee maakt met een ZE.
Bij een turbo zit je altijd met dat verrekte turbogat, geen vermogen.....geen vermogen.....geen vermogen en dan komt die turbo....en de bocht en kan je weer opnieuw beginnen.
Als je dan toch meer vermogen wilt hebben en je wilt er perse wat opschroeven dan kan je beter een compressor nemen omdat die namelijk continu werkt.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Di 27 Jul, 2010 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Of een 6cylinder Turbo, heb je beste van beide Razz
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 27 Jul, 2010 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kwam gisteren iemand bij de koi-zaak tegen waarvan een kennis een 2.0 turbo bleek te hebben.
Ik heb hem gevragen om zich iig voor te stellen hier op het forum.
Hopelijk doet hij dit ook.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Di 27 Jul, 2010 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Een trubo gat valt erg mee als je de juiste turbo kiest. Je boekt zoveel winst aan koppel dat het verlies van het opspoelen grotendeels weg valt.
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
psycholander
Freak


Geregistreerd op: 11-5-2006
Berichten: 1207
Woonplaats: H.I.Ambacht

BerichtGeplaatst: Di 27 Jul, 2010 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Wil je het gat minimaliseren kan je ook voor een hybride set gaan, grote en een kleine turbo... of zoals bmw nu doet met een die variabel is.
_________________
Nissan Skyline R33 GTS25T Spec 2 Sonic Silver - RB25DET -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
ulixez
Freak


Geregistreerd op: 9-3-2005
Berichten: 355
Woonplaats: Vosselaar

BerichtGeplaatst: Di 27 Jul, 2010 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet idd goed kijken naar welke turbo je neemt.
Intercooler speelt hier ook een rol bij.
Maar ik moet zeggen dat ik niet echt last had van een turbogat.
En een kennis van me heeft een civic turbo met 596wielpk en zijn turbo begint al bij 1800toeren.

Gewoon niet een al te grote turbo en een niet al te grote intercooler nemen.
Je moet geen turbo nemen die 500pk kan draaien als je er maar 200 wil.
Ik had ik zelf de gt2860rs. Maar je kan bv even goed deze nemen.
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT25/GT2554R_471171_3.htm

Is iets kleinder en zal tamelijk snel beginne spoelen Twisted Evil En kan tot 270pk gaan.
_________________
2.5 v6 KL-ZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Dannzor
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 97
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jul, 2010 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand enig idee hoe ik aan exhaust manifold heat wrapping kom?.
lijkt me wel lekker als ik straks een turbo dr op knal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Edwin
Freak


Geregistreerd op: 31-8-2005
Berichten: 627
Woonplaats: Crownsmountain

BerichtGeplaatst: Do 29 Jul, 2010 6:57    Onderwerp: Reageer met quote

De Heatwrap kan bij mij besteld worden via EC Performance parts.
De Heatwrap komt dan van QSP Raceware.
Ik kan ook de Heatwrap van Ltec leveren.

Grtz Edwin
_________________
Former owner of a MX6 V6 (now Herwin's)
Saab 9-3 met 250pk en 360nm
Goodridge remleidingen
Bilstein dempers
OMP veren
EBC remmen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dannzor
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 97
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul, 2010 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

cool bedankt edwin, je hoort van me zodra het zover is.

Is hier iemand die ervaring heeft met een elecktronische boostcontroller,
want dit lijkt me vrij interessant.
ik denk dat ik zelf voor een blizt SBC ga, want die heeft meerdere standen.
kan er 4 onthoude, dus das wel lekker.
maar ik vraag me af, als je switcht naar hogere boost, wat doet je ecu hier dan mee?,
hier kom ik nog steeds niet uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Fullsize
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 28-7-2004
Berichten: 2566
Woonplaats: Oldambt

BerichtGeplaatst: Za 31 Jul, 2010 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

De standaard ecu doet daar niets mee. Die heeft niet in de gaten dat er een overdruk aanwezig is
_________________
Respect krijg je voor wat je gedaan hebt, niet voor wat je van plan bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dannzor
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 97
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Za 31 Jul, 2010 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

mja oke,
maar ik vraag me af, hoe die mensen dat opgelost hebben :O
hebben mensen hierzo ooit een stand alone systeem gehad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Dannzor
Freak


Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 97
Woonplaats: Vlissingen

BerichtGeplaatst: Di 03 Aug, 2010 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de mensen die het nog niet wisten.
ik heb het RDW gemaild, omdat ik me toch af begon te vragen of het legaal is om je motor te blazen.
en als reactie kreeg ik dit :

Geachte heer Elbers,


U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.



Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.





In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.


Kosten:


De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 03 Aug, 2010 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).



En val je gelukkig nog net binnen de grens van 20% vermogenstoename als je er een KLZE in lepelt (167 + 20% = 200) Cool

Maar weet iemand de risico's als je meer vermogen onder de kap hebt liggen?

Buiten het feit dat je ook de remmen aan zult moeten passen is het ook zo dat de verzekeringsmaatschappij ook wel eens niet uit zou kunnen betalen als er stront aan de knikker is.
Het wordt gewoon gezien als opvoeren.
Een opgevoerde brommer valt namelijk ook buiten de verzekering.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group