Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
heenrijden Dynodag Goes
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Evenementen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 14 Sep, 2010 12:29    Onderwerp: heenrijden Dynodag Goes Reageer met quote

Is er interresse om gezamelijk naar de dag te rijden?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di 14 Sep, 2010 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt mij wel leuk om met het laatste stuk samen op te rijden.

Zie dat rob om 10:00 gaat, moet dus beetje half 10 daar zijn, lijkt me wel ok toch?

Vanaf deze parking is het net geen half uurtje rijden dus stel voor dat we daar verzamlen en +_ 9 uur wegrijden.

Linkje naar tankstation A58

Gooi het maar even in de groep aangezien we toch niet met zo veel zijn.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 14 Sep, 2010 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ook al aan zoiets zitten denken.
Als ik het goed heb zijn we met 4 auto's.
Yannick uit Deventer, Mazdarati uit Utrecht, Hoacs uit Zoetermeer, en ik uit Dodewaard.
Hier mijn idee:

Yannick rijdt naar de A12 bij Utrecht waar hij Mazdarati treft bij Shell "Hellevliet".

Dan rijden jullie door naar Shell "Maatveld" aan de A20 waar Hoacs aanhaakt.

En dan met zijn 3-en verder naar Texaco "de zuidpunt" aan de A16 waar ik aanhaak.

Gezamelijk rijden we dan de laatste 80km naar Goes, albert plesmanweg 20.

Wat vinden jullie er van?

Voor wat de tijd betreft zou ik inderdaad ongeveer een half uur van te voren aanwezig willen zijn zodat ik van te voren iig 1 run meemaakt.
Dit zou betekenen dat Yannick iets voor 7 uur zou moeten vertrekken richting Utrecht,
Mazdaratie rond 07,35 moet vertrekken, Hoacs rond 07,50 uur naar Maatveld en ik rond 07,40 richting de Zuidpunt.

Even de linkjes verwijderd, is iets mee mis gegaan.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 14 Sep, 2010 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het goed .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deventeryannick
Freak


Geregistreerd op: 7-11-2009
Berichten: 210
Woonplaats: deventer

BerichtGeplaatst: Wo 15 Sep, 2010 11:18    Onderwerp: re Reageer met quote

rob goed plan!alleen 1 ding..ik heb helaas deze dag moeten afzeggen wegens omstandigheden:( niet met de auto ofzo die is verder goed!!
_________________
project: http://www.mijnalbum.nl/Album=NZDXN4VU
groeten yannick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo 15 Sep, 2010 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat je heb afgemeld, had wel eens willen zien wat een klde tegen klze doet op een dyno Very Happy

Voor de rest vind ik het ook prima, dus ik vertrek om 7:50 naar Shell maatveld langs de A20.

Dan door naar texaco zuidpunt langs de A16

Waar hopen jullie eigenlijk op uit te komen op de dyno?
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 15 Sep, 2010 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Als je uit gaat van de standaard ZE van 200pk dan zou ik toch hopen na het flowen, vlakken, chippen, spagettispruitstuk, CAI e.d. toch uit te komen richting de 240pk.
250 zou helemaal top zijn.
Maar we zullen zien wat het wordt.
Ben er sowieso nu al blij mee.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DorgersGTI16
Freak


Geregistreerd op: 11-9-2010
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: Wo 15 Sep, 2010 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mannen let wel op dat deze bank het vermogen op de wielen meet,

dus dat is 10 tot 15 lager dan het vliegwielPK

MVG Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 15 Sep, 2010 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Oke dus dan zie ik jou bij de shell maatveld hoacs ?
En dan rijden wij vanaf daar naar rob toe .

Ik hoop dat ik 210 a 215 pk op de krukas heb en een koppel van rond de 250 nm .

Op de wielen hoop ik rond de 170 a 175 uit te komen .


Maar 240 is wel een hoop hoor rob .

Er zijn maar weinig mensen die 200 whp hebben .

Maar meet hij alleen de pk's op de wielen of heeft hij ook een uitdraai van de krukas pk's ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 15 Sep, 2010 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Welke mods hebben jullie eigenlijk ?
Ik bedoel dan alleen de mods die effect hebben op het vermogen .

KLZE longneck

cai
Poorten geflowt en intake geflowt
je-50 lmm en custum chip
K8 bak
gripforce viegwiel 9,5 lbs
gripforce stage 2 racekoppeling
xs-power headers
Fullsize catback
cat vervanger

Voor ontsteking 9 graden
euro 98 (BP)
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 15 Sep, 2010 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Dennis,

Lijstje is aardig gelijk.

KLZE longneck

Ram-air intake met K&N inlegfilter
gasklep en inlaatspruitstuk geflowed
in en uitlaatkanalen geflowed
koppen 0.2 gevlakt
Magnecor High Performance bougiekabels
Nology Silver sparkplugs
custum chip
K8 vliegwiel
Masterclutch stage 2-R
xs-power headers ingewikkeld met heatwrap
cat vervanger (geen cat) Wink
homemade uitlaat met freeflow Bulldog demper
Misschien wel het belangrijkste......geen EGR meer!!!
Geen Airco, geen cruise-control, geen standkachel.

Voor ontsteking 11 graden
euro 98 (BP-Ultimate)

Verder hoop ik inderdaad op de 200 whp uit te komen.
Volgens een tuner zou alleen het flowen van de koppen, (foto's van de koppen laten zien) goed moeten zijn voor een winst van 15-20%.
Maar we zullen zien.
Daarvoor gaan we juist naar die bank, toch?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Wo 15 Sep, 2010 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schat het op 195 pk. Vliegwiel heeft in ieder geval geen uitwerking op het aantal pk,s. Motor komt alleen sneller op toeren maar zal in de hogere toeren wat aan kracht inleveren.
Misschien dat je nog wel wat voordeel van het flowen hebt maar dan zou je misschien nog wat grotere injectoren moeten hebben en een hogere benzinedruk om het optimaal te laten werken.
ben in ieder geval benieuwd naar de uitslagen
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do 16 Sep, 2010 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke lijstjes hebben jullie ben benieuwd.

Mijn lijstje:

Stock klze, cold air intake, catvervanger, fpr, fullsize chipped, ebay headers.

75pk wetshot.

Wordt een leuk dagje denk ik zo, zal me camera meenemen voor wat filmpjes.

Gr,

Aj
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 16 Sep, 2010 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Misschien dat je nog wel wat voordeel van het flowen hebt maar dan zou je misschien nog wat grotere injectoren moeten hebben en een hogere benzinedruk om het optimaal te laten werken.

Daar gaan we later iig nog wel mee spelen, maar eerst weten wat je max uit je blok kan halen met het standaard spul en de simpele aanpassingen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 16 Sep, 2010 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Nou die van mij is ook aardig stock hoor kwa blok .

Het enige wat ik heb gedaan aan de koppen zijn de ronden kanten van de inlaat poorten scherper gemaakt en die van de intake voor een betere flow .

Voor de rest is die aardig het zelfde gebleven .

Het enige wat ik niet heb is een fpr .
Misschien dat ik die nog koop voor dat ik de dyno op ga .
Op hoeveel psi heb jij hem staan hoacs ?

Wat ik begrijp is dat een vliegwiel geen extra pk's geeft op de krukas .
Maar wel pk's los maakt en koppel voor op de wielen .

Dus je wiel pk's wordt iets meer .
Misschien 3 a 4 pk ?

Heb nog een beetje zitten neuzen op probetalk en de meeste klze blokken zitten tussen de 170 a 180 whp .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group