Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Mazda MX6 2.5 V6 1992

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Aangeboden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
edwin_oss
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2008
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Wo 24 Nov, 2010 20:03    Onderwerp: Mazda MX6 2.5 V6 1992 Reageer met quote

Beste MX6-vrienden,

Ik ben Edwin van Elst en kom uit Oss. Ben niet zo heel vaak actief op het forum maar zo af en toe kom ik eens een kijkje nemen. Ruim 3 jaar ben ik in het bezit van een bordeaux rode Mazda MX6 2.5 V6 uit 1992 met een handbak en 215.000 km op de teller. Het was al die tijd een heerlijke auto en ik heb er nooit problemen mee gehad. Alleen in februari 2008 ging de ontsteking kapot maar ik had al op het forum gelezen dat dat een zwak punt van de MX6 is. Vorig jaar zomer nog naar Italië gereden uiteraard zonder enig probleem.

Maar nu is er wel een probleem(pje). Een tijdje geleden was mijn accu na een paar uur elke keer leeg. Hij werd niet goed bijgeladen door de dynamo. Dus bij de garage geweest en wat blijkt, de dynamo is kapot. Nu heeft de auto al de tijd in mijn bezit ook last gehad van een kleine olielekkage. Als de motor warm was en zeker na een rit op de snelweg kwam er ook wat rook van de motor af en stonk het naar olie. Het hele blok is ook wat zweterig. Daardoor is er ook wat olie in de dynamo gekomen wat na al die tijd dus resulteert in een kapotte dynamo. Bij het demonteren van de accu bleek ook een hals van de radiateur aangetast te zijn waardoor de koelvloeistofslang niet meer goed kan aansluiten. Dus buiten een nieuwe dynamo moet er een nieuwe radiateur komen. Plus het feit dat dan eigenlijk ook de olielekkage aangepakt moet worden daar anders de dynamo over een tijd misschien weer kapot gaat heeft mij met pijn in mijn hart doen besluiten de MX6 weg te doen. Nu was ik toch al aan het kijken voor een wat praktischer auto zoals een Mazda 6 of Volvo S60 maar ik had mijn MX6 het liefste in rijdende staat willen verkopen.

Mijn MX6 ziet er nog prima uit zowel van binnen als van buiten. Alleen bij de beide wielkasten achter zitten een paar blaasjes. Iets wat mij wel verbaasde omdat ik daar nooit wat over had gelezen dat andere mensen daar ook last van hebben. De auto staat op dit moment alweer ruim een maand binnen bij het garagebedrijf. Hij is alleen wat stoffig van binnen en buiten. Maar omdat de auto daar tijdelijk kan staan wil ik achter een eventuele verkoop toch wat vaart zetten. Er zitten winterbanden bij. Ook zit er sinds vorig jaar een nieuwe voorruit in met groene zonneband. Ook heeft de MX xenon verlichting 8000K van Pilot. Voor de rest werkt alles wat hoort te werken ook gewoon. Voor iemand die er een ander KLDE of misschien een KLZE blok in wil leggen is het een goede auto. Ik kan de auto helaas niet in delen verkopen omdat hij dan nog langer bij het bedrijf moet staan. Ook is de auto niet rijdend omdat dus de dynamo en radiateur eruit zijn. En sinds 26 september zit er ook geen APK meer op.

Mochten de foto’s niet duidelijk genoeg zijn of iemand nog wat vragen hebben dan kunnen jullie me gerust mailen. Ook met een goed bod kunnen jullie mij gerust mailen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een reële prijs is voor de auto.

Met vriendelijke groeten,
Edwin van Elst, Oss










Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
edwin_oss
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2008
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Niemand interesse of vragen? Sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Welke prijs heb je in gedachte ?
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
edwin_oss
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2008
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo 19 Dec, 2010 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb echt geen idee wat een redelijke prijs is voor een goed uitziende MX6 die alleen niet meer op eigen kracht kan rijden. Ik denk tussen de 1000 en 1500. Maar nogmaals, ik heb echt geen idee of dat redelijk is. Als iemand een bod wil doen is dat ook goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
bastiaanp
Freak


Geregistreerd op: 10-6-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Schagerbrug

BerichtGeplaatst: Ma 20 Dec, 2010 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

Zie even vlug dat er ook rvs instaplijsten aanwezig zijn... is wel een vermelding waardig Wink.

Is de foto van de kilometerteller zoals de auto er nu bij staat of is deze als eerder genomen (staat nml precies op 215000km Razz)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
edwin_oss
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2008
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo 26 Dec, 2010 15:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is van hoe de auto er nu bij staat. Vindt het ook wel grappig Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
edwin_oss
Freak


Geregistreerd op: 28-12-2008
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Di 15 Feb, 2011 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Nog steeds niemand interesse? Anders kan ik de auto ook nog in delen verkopen desnoods.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Aangeboden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group