Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 08 Apr, 2011 20:23 Onderwerp: Hij is weer terug !! |
|
|
Nou mensen hij is weer terug .
Vanavond ben ik mee geweest om het op te halen met de buurman .
Dit wordt het nieuwe speeltje van hem .
Helaas verkeerd het beesje wel in een slechte staat .
Er moet een hoop gebeuren om het weer netjes te krijgen .
Effe paar dingen tot nu toe .
Motor loopt op 5 cilinders (Alles vervangen kwa ontsteking)
Wiellager kapot
Lambdasonde niet helemaal oke
Lmm is beschadigd (3 schroeven door heen gedraaid)
Dashbord werkt niet meer
Geen lucht filter meer . (lmm ligt gewoon open)
Alu buis tussen lmm en tb trekt valse lucht
Einddemper is verrot
Remmen zitten vast en moeten ontlucht worden
Raam schakelaar werkt niet goed meer
En nog genoeg kleine dingen .
Wel jammer wat er met de auto gebeurt is in een kleine 1,5 jaar .
Auto is verkocht toen ik op vakantie was en moet zeggen dat hij toen al aardig afgeracht was door die eigenaar .
Morgen gaan we eerst aan de slag met de motor om hem weer goed draaiend te krijgen .
Er zijn 2 a 3 bedrijven bezig geweest aan de motor omdat de co te hoog was voor de apk .
Alleen als een motor op 5 cilinders loopt zal hij nooit goed door de apk komen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Laatst aangepast door Mazdarati op Vr 08 Apr, 2011 21:58, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Vr 08 Apr, 2011 20:34 Onderwerp: |
|
|
Altijd leuk zo'n project
Morgen eerst de volgorde van de bougie kabels maar controleren. Heb zelf een mx6 gehad die ook op 5 cilinders liep en daar hadden ze 2 kabels verwisseld
Succes in ieder geval met je project zal vast goed komen _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 08 Apr, 2011 20:49 Onderwerp: |
|
|
Die had ik al na gekeken en deze zaten goed .
Ze hebben er alleen k8 kabels op zitten .
Ook de verdeelkap is oud .
Deze is waarschijnlijk nog van de oude mx6 van cooknl .
Ook de lambdasonde zit vast met stekkertjes inplaats van de orginele stekker .
Morgen dus ook even de ecu uitlezen om te kijken of die wel goed zijn en werken .
Ik heb gelukkig nog een extra setje bougie's bougiekabels verdeelkap+rotor en een ontsteking unit .
Motor heeft nu een kleine 13.000 gelopen sins de swap dus denk niet dat hij in zo korte tijd na de klote is .
Olie was goed en de koelvoeistof ook .
Bij het even gas geven kwamen er geen pluimen uit de uitlaat dus een koppakking zal het niet zijn denk ik .
Maar morgen gaan we kijken of we het blokje weer tot leven krijgen . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 09 Apr, 2011 9:58 Onderwerp: |
|
|
Nou mensen het blok loopt weer goed .
Ook de koppeling moet vervangen worden .
Deze is nog niet op maar echt lekker pakt hij niet op bij het overschakelen .
Ook de ecu uitgelezen op fout code's .
nr 25 en 29 .
25 is de solenoide van de fpr en 29 van de egr .
Dus de solenoide er weer tussen gezet en dat probleem is verholpen .
En de egr haha .
Ook de lmm gemaakt met tape en de buis tussen de tb en lmm zodat hij geen valse lucht pakt .
Nu alleen nog 2 nieuwe bandjes de wiellager vervangen en de remmen doen en dan kan die voor een voor keuring bij me maatje .
Eerst maar alles effe fixen voor de apk de rest komt wel . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 18 Apr, 2011 21:38 Onderwerp: |
|
|
Zo weer effe een update .
Onder tussen eindelijk een tellerhuis gevonden voor een normale prijs .
En hebben het wiellager vervangen .
Maar wat een klote klus is dat .
Eerst hebben we geprobeerd om het los te krijgen met de bankschroef .
Hellaas lukte dit niet .
Dus toen met een beetje geweld .
Ook dit lukte niet en het hele lager lag uit elkaar .
Dus vandaag geprobeerd met een persbank .
Ook dit lukte niet . .
Hoe krijg je hem er nu uit ?
Toen maag de gasbrander gepakt en het hele spul mooi warm gemaakt .
En toen erop los beuken met de kangoo .
En ja hoor hij is eruit .
Terug plaaten ging een stuk makkelijker met de schroefbank .
Nu nog alleen de banden en de uitlaat even dicht lassen en dat kan die voor de apk . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 23 Apr, 2011 20:48 Onderwerp: |
|
|
Auto is bijna klaar voor de apk .
Nu alleen nog 2 achterschokbrekers vervangen en dan zijn we klaar .
Er moet nog een hoop gebeuren maar hij is straks weer rij waardig .
Hier bij een paar foto's .
Toen we hem kochten in 2009 .
En nu na 2jaar en 2 eigenaren verder is dit het resultaat tot nu toe .
De demper die er onder zat was helemaal verrot .
Had nog een demper liggen van de mx6 dus deze hebben we er effe onder gezet voor de apk .
Het geluid is wel heel apart en dat had ik niet met de mx6 .
http://www.youtube.com/watch?v=lz0l0rTqpuw
Wat nog in de planning zit .
Nieuwe koppeling en vliegwiel .
Een setje rvs headers
Andere voor bumper
Vloeistoffen vervangen
En nog genoeg kleine dingen maar eerst een apk .
Dingen tot nu toe gedaan .
lager vervangen
tellerhuis vervangen
veren vervangen
uitlaat vervangen
uitlaat dicht gemaakt met gum gum
alarm weer gemaakt (Was een zooitje )
nieuwe accu
verdeelkap rotor bougie's en bougiekabels
Maar met veel liefde en tijd komt het helemaal goed . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 07 Mei, 2011 19:29 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de mx3 weg gebracht en ook weer op gehaald .
Helaas is die afgekeurd maar het zijn maar kleine dingen .
LV fusee kogel heeft wel net/niet speling .
Niet helemaal lekker meer dus effe vervangen .
En de 2 rem leidingen voor bij de rem klauwen .
En voor de rest wat kleine dingen .
ruiten wisser , raamschakelaar , en de abs sensors vast zetten (Waar ze door de wiel kast heen gaan)
En voor de rest was hij goed . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Za 07 Mei, 2011 20:51 Onderwerp: |
|
|
Dat valt dan in ieder geval weer mee
Zal volgende week ofzo de mx6 er ook maar weer eens voor gooien en kijken wat ie deze keer mankeert.
Zijn jullie nog met het andere project bezig geweest? (mx3) _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 07 Mei, 2011 21:22 Onderwerp: |
|
|
Ja zeker hij rijd alweer .
Assen zaten er helaas niet bij dus hebben de oude gebruikt en daar de nieuwe homokineten op gezet .
Was een drukken dag .
mx3 weg brengen en ophalen .
Spullen halen voor de volvo .
En dan ook nog de bak wisselen en de assen doen + de koppeling .
Was wel een mooie setje die stage 3 . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za 11 Jun, 2011 18:47 Onderwerp: |
|
|
Na een tijdje wachten op de spullen waren ze eindelijk binnen .
Remleidingen besteld en een 18 mm fusee (Volgens probestore) .
Maar wat bleek de 18mm was de verkeerde dus toen maar snel een 16mm gehaald bij primaparts .
Alles er weer ondergezet en auto weg gebracht .
Nu is het alleen nog effe wacht op het afmelden bij de rdw en dan kan die weer rijden .
Ook onder tussen nog even wat gespeeld met de auto's .
En moet zeggen dat het me aardig tegen viel tegen de mx3 .
Onderin zijn ze nu even snel maar bij de 5000 toeren moet hij het toch echt afleggen van de ZE .
Kan wel een hele lijst neer zetten van mijn blok maar die van mij leverd 205 pk en 250 nm koppel op de kruk . (Motor loopt te arm in hoge toeren)
De mx3 heeft een bone stock klde met alleen een cai .
Dingen die er nog op moeten bij de mx3 .
rvs headers 2,5 inch catback systeem klde+ chip met afpr .
Dus kan nog erg leuk worden als de mx3 klaar is en de mijne afgesleld is op de bank met de nieuwe chip .
Zal er om houden . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Vr 12 Aug, 2011 22:40 Onderwerp: |
|
|
Zo vandaag weer effe aan het klussen geweest .
Me maatje was bezig om de voor neus weer netjes te krijgen .
Vorige week hebben we een kleine ongelukje gehad .
Voor kant van de mx3 zit in elkaar en de achterkant van de mx6 .
Gelukkig valt het nog wel allemaal mee en is het nog te maken .
Mx6 heeft schade achter de bumper (plaat werk)en de neus van de mx3 is nu 3cm korter .
Foto van de nieuwe voor neus .
En de nieuwe uitlaat lijn .
De midden pijp is al zo ver klaar en de eind demper moet ik alleen nog even af lassen .
Moet zeggen dat de uitlaat lijnen van de mx3 en mx6 aardig in de buurt komen van elkaar .
Hier en daar wat kleine aanpassingen aan de midden demper .
De einddemper is wel heel anders .
Zondag al het droog is gaan we weer verder . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 14 Aug, 2011 19:26 Onderwerp: |
|
|
Zo de uitlaat is klaar .
Nu alleen nog met de tijd een cat vervanger kopen en zorgen dat deze er tussen past .
Hebben er nu helemaal niks tussen zitten omdat we anders de cat er ook tussen moesten zetten .
Dit kost vermogen dus heb ik de uitlaat door laten lopen tot aan het spruitstuk .
Uitlaat is nu compleet rvs van voor tot achter .
Ook gelijk de stofhoezen vervangen aan de bakzijde .
Links was helemaal gescheurd en rechts was half gescheurd .
Nu alleen nog een afpr en op de dyno en dat is die zover klaar . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 19 Jan, 2012 19:48 Onderwerp: |
|
|
Vorige week nog een leuk onderdeel gekocht voor de mx3 .
Dit is dus een klg4 intake .
Deze zou beter moeten zijn dan een kl03 en kl31 intake .
Vris tijden heb ik ook al gevonden en moet ik nog aanpassen op de chip .
Tis nog effe wachten want de intake is onderweg .
Foto's volgen nog .
Afpr zit er ook al op en de nieuwe klde chip zit er ook in .
Moeten hem alleen nog een keer testen op de dyno om te kijken welke chip beter is .
Tot nu toe doet die het goed in de mx3 van wim en in de mx6 van the power . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Do 19 Jan, 2012 20:30 Onderwerp: |
|
|
Dat is inderdaad de beste intake volgens diverse fora, ben benieuwd of je het gaat merken. Al verschil kunnen vinden met de kl03 en kl31 intake? _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 19 Jan, 2012 21:26 Onderwerp: |
|
|
Nou hij schijnt in lage toeren beter te flowen dan de kl03 en beter te flowen in hoge toeren dan de kl31 .
Maar dan moet je hem wel poort matchen naar de k31 spec .
Ben benieuwt .
Maar echt bewijst kan ik niet vinden over het verschil van de klg4 tegen over de kl31 .
We gaan het zien . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
|