Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Binnenkort nieuwe daily
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Vr 28 Okt, 2011 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

En een daihatsu cuore uit 2005? De heeft een benzine motor, 720kg, airco, en rijdt op de snelweg 1 op 22!! En natuurlijk een onverwoestbare auto. Echt blijft gaan niet normaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 29 Okt, 2011 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

Niet belasting vrij, hoger verbruik en duurder per liter........dat wordt het dus niet.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Za 29 Okt, 2011 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.3-liter.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=3093
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Za 29 Okt, 2011 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

haha marcel alleen de link ook, geen verdere uitleg......

Die duitser, fransen en italianen zien er echt mooi uit. Maar de problemen bij deze auto's slaan echt nergens op. Dagelijks werk ik met diverse auto's en de japanners blinken altijd uit in betrouwbaarheid. Oke onderdelen zijn duurder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 29 Okt, 2011 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Zet er eens even een mooi lijstje met problemen van de MX6 bij en je zal zien dat die niet veel korter wordt.
OK, het is zeker niet alleen rozengeur en maneschijn, maar voor een daily vind ik het meer dan goed.
Voor €140,- per maand (verzekering en brandstof, belasting is niet aan de orde) rijdt je wel 30.000km per jaar. (uitgegaan van een verbruik van 1:27.5 volgens autoweek).
Terwijl er toch meerdere zijn die veel zuiniger rijden.
De Opel zit op bijna €400,- per maand.
Het verschil is dan toch aanzienlijk en daarvoor mag er dan wel eens wat kapot gaan.
Ook bij de 3L heb je het bekende EGR-probleem (bij welke auto trouwens niet), maar gelukkig kan het bij de 3L ongestraft ongedaan gemaakt worden en voorkom je daar tevens meerdere andere problemen mee.
Voor de fun heb ik altijd nog de Mazda, al is daar de laatste paar jaar ook weinig van terecht gekomen.

@Marcel: Ben inmiddels al enige tijd deze site aan het doorspitten.
Net zoals hier is hier veel extra info te vinden die goed van pas kan komen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Zo 30 Okt, 2011 7:38    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Zet er eens even een mooi lijstje met problemen van de MX6 bij en je zal zien dat die niet veel korter wordt.
OK, het is zeker niet alleen rozengeur en maneschijn, maar voor een daily vind ik het meer dan goed.
Voor €140,- per maand (verzekering en brandstof, belasting is niet aan de orde) rijdt je wel 30.000km per jaar. (uitgegaan van een verbruik van 1:27.5 volgens autoweek).
Terwijl er toch meerdere zijn die veel zuiniger rijden.
De Opel zit op bijna €400,- per maand.
Het verschil is dan toch aanzienlijk en daarvoor mag er dan wel eens wat kapot gaan.
Ook bij de 3L heb je het bekende EGR-probleem (bij welke auto trouwens niet), maar gelukkig kan het bij de 3L ongestraft ongedaan gemaakt worden en voorkom je daar tevens meerdere andere problemen mee.
Voor de fun heb ik altijd nog de Mazda, al is daar de laatste paar jaar ook weinig van terecht gekomen.

@Marcel: Ben inmiddels al enige tijd deze site aan het doorspitten.
Net zoals hier is hier veel extra info te vinden die goed van pas kan komen.


Maakt mij niet uit hoor wat voor auto je koopt, weet wel dat er vreselijk veel problemen zijn met al die groene modelen, overigens niet alleen bij vw.
Je mag blij zijn als je blok tegenwoordig de 100.000km haalt.
Natuurlijk hebben de mx6'en ook zo hun problemen, maar deze zijn wel al tegen de 20 jaar oud!
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 30 Okt, 2011 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Als je verder op de site kijkt dan zie je meerdere exemplaren die al boven de 3 en 4 ton zitten.
Is mij met de MX6 nog niet gelukt.
Wat er verder wel veel gebeurt is dat tellerstanden teruggedraaid worden door handelaren.
Ik denk dat ook daar de meeste problemen door ontstaan.
Verder hebben ze op sommige punten wat extra onderhoud nodig en gaat de distributieriem maar 60.000km mee.
Zit inmiddels al een week te lezen en dan vallen de problemen toch aardig mee.
Vergeet niet dat ook deze autotjes al 7 tot 12 jaar oud zijn, dat er dan wat problemen opduiken....
Mijn huidige auto, de Fucktra, heeft al veel meer problemen gehad en die is nog niet eens zou oud en zeker niet groen.

Voor de vergelijking eens de gegevens van mijn MX6.
Als nieuwe leden dit lezen dan schaffen ze meteen geen MX6 meer aan.
In 11 jaar tijd heb ik voor ruim €50.000,- aan rekeningen liggen (incl aanschaf).
In de periode dat ik er dagelijks mee reed (30.000km per jaar, 6 jaar lang) waren de gemiddelde kosten €600,- per maand en dat was zonder belasting en verzekering.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Zo 30 Okt, 2011 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Als je verder op de site kijkt dan zie je meerdere exemplaren die al boven de 3 en 4 ton zitten.
Is mij met de MX6 nog niet gelukt.
Wat er verder wel veel gebeurt is dat tellerstanden teruggedraaid worden door handelaren.
Ik denk dat ook daar de meeste problemen door ontstaan.
Verder hebben ze op sommige punten wat extra onderhoud nodig en gaat de distributieriem maar 60.000km mee.
Zit inmiddels al een week te lezen en dan vallen de problemen toch aardig mee.
Vergeet niet dat ook deze autotjes al 7 tot 12 jaar oud zijn, dat er dan wat problemen opduiken....
Mijn huidige auto, de Fucktra, heeft al veel meer problemen gehad en die is nog niet eens zou oud en zeker niet groen.

Voor de vergelijking eens de gegevens van mijn MX6.
Als nieuwe leden dit lezen dan schaffen ze meteen geen MX6 meer aan.
In 11 jaar tijd heb ik voor ruim €50.000,- aan rekeningen liggen (incl aanschaf).
In de periode dat ik er dagelijks mee reed (30.000km per jaar, 6 jaar lang) waren de gemiddelde kosten €600,- per maand en dat was zonder belasting en verzekering.


Je hoeft je voor mij niet te verdedigen, wat ik al zei, je moet zelf weten waar je in wil rijden.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Ma 31 Okt, 2011 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Succes met de zoektocht. En neem de tijd hoor. Surprised
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 01 Nov, 2011 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

De tijd neem ik zeker.
Via de club wel al een paar betrouwbare adressen gevonden aangezien bij dit soort autotjes de teller massaal teruggedraaid wordt.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 18 Nov, 2011 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de opel verkocht en wordt ovet 2 weken opgehaald. Is wel al betaald. Aangezien hij naar Lithouwen verhuist zullem we hem hier niet meer tegenkomen.
Morgen eens bij een paar lupotjes gaan kijken.
Ik weet ook wel dat het geen MX6 is, maar we hoeven er hoofdzakelijk alleen mee naar het werk te rijden en dan is zo'n klein dieseltje petfect, en........blijvend belastingvrij ook na 2014.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 24 Nov, 2011 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

De Opel wordt morgen opgehaald dus dan heb ik ook weer plek op de inrit.
Wel gisteren een VW Lupo 1.2 Tdi 3-L gekocht uit 2000.
Zwart en met 184.127km op de teller.
Auto recent voorzien van nieuwe distributie/spanner/rollen/waterpomp en 2 motorsteunen.
Tevens voorzien van gereviseerde bak met 12mnd garantie en nieuwe drukgroep en lagers.
Auto rijdt .........niet spannend Laughing maar wel goedkoop.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Do 24 Nov, 2011 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

lekker, het dure onderhoud is ook allemaal gedaan. Goed gezocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 25 Nov, 2011 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Gevonden op het 3L forum en gelukkig compleet nagekeken.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jan, 2012 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag eindelijk eens tijd gehad om uit te vogelen hoe je foto's van de gsm af moet halen.
Dus tijd om onze daily eens voor te stellen.



VW Lupo 1.2 TDI 3-liter
b.j. 2000
61pk en 40pk in de Eco stand.
Lijkt niet bar veel maar de auto weegt ook maar 803kg.
Verder is hij tot 01-01-2014 nog belastingvrij.
Uitstoot van de auto is 81gr CO2/km, iets dat door weinig auto's gehaald wordt, evenals het verbruik.
In de eco stand werkt ook meteen het start/stop systeem.
Verder is de auto voorzien van een 5 versnelling tiptronic bak met de mogelijkheid om handmatig te schakelen.
Verder is de auto voorzien van magnesium velgen (4.5Jx14 met 155/65-14 rubber), een magnesium stuur en dito achterklep.
De motorkap, de zijschermen en de portieren zijn van aluminium.
Al deze aanpassingen resulteren erin dat de 3-L 130kg lichter is dan hun normale broertjes en zusjes.
Het is een zogenoemd 3 liter auto aangezien hij met 3 lt diesel 100km moet kunnen halen.
Mijn verbruik ligt momenteel op 1:26 aangezien ik niet als slak over de weg wil gaan.
Ik rij dus 120 waar je 120 mag en 80 bij 80 (maar dat deed ik met de Opel ook al, geen nieuws dus).
Voor de apk moesten er wel een paar dingen vervangen worden.
Een nieuw wiellager rechtsvoor, spoorstangeind linksvoor en een setje nieuwe remschoenen achter.
Morgen opnieuw uit laten lijnen en daarna eens kijken wat dit met het verbruik gaat doen.
Inmiddels is de Lupo voorzien van een nieuwe Kenwood radio/cd/usb speler en ligt er een ander setje velgen in de schuur (BBS velgen 7Jx15 voorzien van 195/45-15 rubber).



Ben alleen nog op zoek naar een setje verlagingsveren om het echt mooi te laten ogen.
Tot die tijd dus nog de orginele velgjes.
We hebben de auto inmiddels 2 maand, hebben er bijna 5000km mee gereden en ga er morgen voor de 5e keer mee tanken (voor nog geen €55,- )
Goedkoop in het verbruik, ideaal voor woon/werk verkeer.
Techniek kan gevoelig zijn maar goed onderhoud bij een specialist van de club zorgt voor verhoogde betrouwbaarheid.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group