Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
losse 5e versnelling mx6 klde/?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patje
Freak


Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb, 2012 1:03    Onderwerp: losse 5e versnelling mx6 klde/? Reageer met quote

De tietel zegt het al:p, wie kan mij hier verder aan helpen?
Het is voor in mijn mx3 k8 bak

Groetjes Patrick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb, 2012 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je ook kan doen is de 5de van een fsde gebruiken .
Deze heb ik zelf ook in de k8 bak zitten en loopt rond de 3450 toeren bij de 120 .
Die van de fsde is langer dan die van de klde mx6 .

Deze zitten in de 2l 626 mx6 (GE) en de ford probe .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb, 2012 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
Wat je ook kan doen is de 5de van een fsde gebruiken .
Deze heb ik zelf ook in de k8 bak zitten en loopt rond de 3450 toeren bij de 120 .
Die van de fsde is langer dan die van de klde mx6 .

Deze zitten in de 2l 626 mx6 (GE) en de ford probe .


Moet daar de hele bak voor uit elkaar, of is het mogelijk de 5de te vervangen als de bak nog in elkaar zit. dit omdat de 5de versnelling meestal apart gehuisvest is achter een stalen deksel.
Ik zit er ook aan te denken om de 5de te vervangen voor een langere versie, mits daar niet de hele bak voor uit elkaar hoeft.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb, 2012 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

De v6 en I4 gebruiken allebei de G-serie bak .
Dus alles past in elkaar .

De 5de versnelling zit achter de zwarte kap bij de bak .
Hier zit ook de achteruit versnelling .

De 5de van de mx6 v6 draait rond de 3750 toeren in een k8 bak .
De 5de van een mx6 2L draait rond de 3450 toen in een k8 bak .

Wil je power dan moet je de 5de van k8 houden . (4000 rpm bij 120)
Wil er tussen power en zuinigheid in dan de 5de van de mx6 v6 . (+- 3750 rpm bij de 120)
Wil je echt pure zuinigheid dan moet je voor de 5de van de fs gaan .(3450 rpm bij de 120)

Die van de fs trekt ook nog wel hoor maar lang niet zo hard als de k8 .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb, 2012 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

marcel21674 schreef:
Mazdarati schreef:
Wat je ook kan doen is de 5de van een fsde gebruiken .
Deze heb ik zelf ook in de k8 bak zitten en loopt rond de 3450 toeren bij de 120 .
Die van de fsde is langer dan die van de klde mx6 .

Deze zitten in de 2l 626 mx6 (GE) en de ford probe .


Moet daar de hele bak voor uit elkaar, of is het mogelijk de 5de te vervangen als de bak nog in elkaar zit. dit omdat de 5de versnelling meestal apart gehuisvest is achter een stalen deksel.
Ik zit er ook aan te denken om de 5de te vervangen voor een langere versie, mits daar niet de hele bak voor uit elkaar hoeft.


Dan zou je de 5de idd van de fsde kunnen gebruiken .
Denk dat je dan zo rond de 3250 a 3300 toeren zit .
Maar dan verlies je wel erg veel power hoor ben ik bang voor .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Patje
Freak


Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb, 2012 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
marcel21674 schreef:
Mazdarati schreef:
Wat je ook kan doen is de 5de van een fsde gebruiken .
Deze heb ik zelf ook in de k8 bak zitten en loopt rond de 3450 toeren bij de 120 .
Die van de fsde is langer dan die van de klde mx6 .

Deze zitten in de 2l 626 mx6 (GE) en de ford probe .


Moet daar de hele bak voor uit elkaar, of is het mogelijk de 5de te vervangen als de bak nog in elkaar zit. dit omdat de 5de versnelling meestal apart gehuisvest is achter een stalen deksel.
Ik zit er ook aan te denken om de 5de te vervangen voor een langere versie, mits daar niet de hele bak voor uit elkaar hoeft.


Dan zou je de 5de idd van de fsde kunnen gebruiken .
Denk dat je dan zo rond de 3250 a 3300 toeren zit .
Maar dan verlies je wel erg veel power hoor ben ik bang voor .


Kan je er aan nog 1 komen? Van een fsde... Kga van de zomer hoop snelweg kms maken, en als ut niet bevalt kan ik altijd de ander proberen...Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb, 2012 7:50    Onderwerp: Reageer met quote

Zit net in mazda EPC te kijken vanwege dit gebeuren, maar waarom zou je klooien met een 5de versnelling overzetten als het complete transmissiehuis uitwisselbaar is.

Transmissiehuis van de 1.8L/2.0L en2,5L zijn volgens mazda epc hetzelfde.
Heb je gelijk een bak die helemaal op elkaar afgestemd is.
Heb de 626 ook nog even met de mx6 vergeleken, no difference.

Het enige wat je hoeft te doen is het koppelingshuis overzetten.
Het enige wat ik niet zeker weet is de koppeling. of de vertanding van het asgat hetzelfde zijn. Dat is iets wat niet zichtbaar is in epc.

update:
Even op de site van Havam gekeken en de 1.8L koppelingsplaat vergeleken met die van de 2,5L. beide zijn 22tands, dus zou ook moeten passen.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb, 2012 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

marcel21674 schreef:
Zit net in mazda EPC te kijken vanwege dit gebeuren, maar waarom zou je klooien met een 5de versnelling overzetten als het complete transmissiehuis uitwisselbaar is.

Transmissiehuis van de 1.8L/2.0L en2,5L zijn volgens mazda epc hetzelfde.
Heb je gelijk een bak die helemaal op elkaar afgestemd is.
Heb de 626 ook nog even met de mx6 vergeleken, no difference.

Het enige wat je hoeft te doen is het koppelingshuis overzetten.
Het enige wat ik niet zeker weet is de koppeling. of de vertanding van het asgat hetzelfde zijn. Dat is iets wat niet zichtbaar is in epc.

update:
Even op de site van Havam gekeken en de 1.8L koppelingsplaat vergeleken met die van de 2,5L. beide zijn 22tands, dus zou ook moeten passen.


ik denk juist dat de bedoeling is om de korte 1,2,3en4 te houden van de k8 bak
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Patje
Freak


Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb, 2012 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

Herwin schreef:
marcel21674 schreef:
Zit net in mazda EPC te kijken vanwege dit gebeuren, maar waarom zou je klooien met een 5de versnelling overzetten als het complete transmissiehuis uitwisselbaar is.

Transmissiehuis van de 1.8L/2.0L en2,5L zijn volgens mazda epc hetzelfde.
Heb je gelijk een bak die helemaal op elkaar afgestemd is.
Heb de 626 ook nog even met de mx6 vergeleken, no difference.

Het enige wat je hoeft te doen is het koppelingshuis overzetten.
Het enige wat ik niet zeker weet is de koppeling. of de vertanding van het asgat hetzelfde zijn. Dat is iets wat niet zichtbaar is in epc.

update:
Even op de site van Havam gekeken en de 1.8L koppelingsplaat vergeleken met die van de 2,5L. beide zijn 22tands, dus zou ook moeten passen.


ik denk juist dat de bedoeling is om de korte 1,2,3en4 te houden van de k8 bak


klopt! 1,2,3,4 voor het optrekken, en 5 voor het zuinige cruise werk Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Patje
Freak


Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Zo 01 Apr, 2012 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

voorzien! mag slotje op! Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Ma 02 Apr, 2012 6:47    Onderwerp: Reageer met quote

Heb later nog eens zitten kijken. de eerste 2 versnellingen zijn voor alle motorvarianten hetzelfde, het grote verschil zit hem alleen in het differentieel.

In theorie zou een mx-6 met 1.8bak en diff, 280km/h kunnen halen.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group