Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Patje Freak
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 20
|
Geplaatst: Do 23 Feb, 2012 1:03 Onderwerp: losse 5e versnelling mx6 klde/? |
|
|
De tietel zegt het al:p, wie kan mij hier verder aan helpen?
Het is voor in mijn mx3 k8 bak
Groetjes Patrick |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 23 Feb, 2012 18:16 Onderwerp: |
|
|
Wat je ook kan doen is de 5de van een fsde gebruiken .
Deze heb ik zelf ook in de k8 bak zitten en loopt rond de 3450 toeren bij de 120 .
Die van de fsde is langer dan die van de klde mx6 .
Deze zitten in de 2l 626 mx6 (GE) en de ford probe . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Do 23 Feb, 2012 18:43 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | Wat je ook kan doen is de 5de van een fsde gebruiken .
Deze heb ik zelf ook in de k8 bak zitten en loopt rond de 3450 toeren bij de 120 .
Die van de fsde is langer dan die van de klde mx6 .
Deze zitten in de 2l 626 mx6 (GE) en de ford probe . |
Moet daar de hele bak voor uit elkaar, of is het mogelijk de 5de te vervangen als de bak nog in elkaar zit. dit omdat de 5de versnelling meestal apart gehuisvest is achter een stalen deksel.
Ik zit er ook aan te denken om de 5de te vervangen voor een langere versie, mits daar niet de hele bak voor uit elkaar hoeft. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 23 Feb, 2012 19:00 Onderwerp: |
|
|
De v6 en I4 gebruiken allebei de G-serie bak .
Dus alles past in elkaar .
De 5de versnelling zit achter de zwarte kap bij de bak .
Hier zit ook de achteruit versnelling .
De 5de van de mx6 v6 draait rond de 3750 toeren in een k8 bak .
De 5de van een mx6 2L draait rond de 3450 toen in een k8 bak .
Wil je power dan moet je de 5de van k8 houden . (4000 rpm bij 120)
Wil er tussen power en zuinigheid in dan de 5de van de mx6 v6 . (+- 3750 rpm bij de 120)
Wil je echt pure zuinigheid dan moet je voor de 5de van de fs gaan .(3450 rpm bij de 120)
Die van de fs trekt ook nog wel hoor maar lang niet zo hard als de k8 . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 23 Feb, 2012 19:04 Onderwerp: |
|
|
marcel21674 schreef: | Mazdarati schreef: | Wat je ook kan doen is de 5de van een fsde gebruiken .
Deze heb ik zelf ook in de k8 bak zitten en loopt rond de 3450 toeren bij de 120 .
Die van de fsde is langer dan die van de klde mx6 .
Deze zitten in de 2l 626 mx6 (GE) en de ford probe . |
Moet daar de hele bak voor uit elkaar, of is het mogelijk de 5de te vervangen als de bak nog in elkaar zit. dit omdat de 5de versnelling meestal apart gehuisvest is achter een stalen deksel.
Ik zit er ook aan te denken om de 5de te vervangen voor een langere versie, mits daar niet de hele bak voor uit elkaar hoeft. |
Dan zou je de 5de idd van de fsde kunnen gebruiken .
Denk dat je dan zo rond de 3250 a 3300 toeren zit .
Maar dan verlies je wel erg veel power hoor ben ik bang voor . _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
Patje Freak
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 20
|
Geplaatst: Do 23 Feb, 2012 23:44 Onderwerp: |
|
|
Mazdarati schreef: | marcel21674 schreef: | Mazdarati schreef: | Wat je ook kan doen is de 5de van een fsde gebruiken .
Deze heb ik zelf ook in de k8 bak zitten en loopt rond de 3450 toeren bij de 120 .
Die van de fsde is langer dan die van de klde mx6 .
Deze zitten in de 2l 626 mx6 (GE) en de ford probe . |
Moet daar de hele bak voor uit elkaar, of is het mogelijk de 5de te vervangen als de bak nog in elkaar zit. dit omdat de 5de versnelling meestal apart gehuisvest is achter een stalen deksel.
Ik zit er ook aan te denken om de 5de te vervangen voor een langere versie, mits daar niet de hele bak voor uit elkaar hoeft. |
Dan zou je de 5de idd van de fsde kunnen gebruiken .
Denk dat je dan zo rond de 3250 a 3300 toeren zit .
Maar dan verlies je wel erg veel power hoor ben ik bang voor . |
Kan je er aan nog 1 komen? Van een fsde... Kga van de zomer hoop snelweg kms maken, en als ut niet bevalt kan ik altijd de ander proberen... |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Vr 24 Feb, 2012 7:50 Onderwerp: |
|
|
Zit net in mazda EPC te kijken vanwege dit gebeuren, maar waarom zou je klooien met een 5de versnelling overzetten als het complete transmissiehuis uitwisselbaar is.
Transmissiehuis van de 1.8L/2.0L en2,5L zijn volgens mazda epc hetzelfde.
Heb je gelijk een bak die helemaal op elkaar afgestemd is.
Heb de 626 ook nog even met de mx6 vergeleken, no difference.
Het enige wat je hoeft te doen is het koppelingshuis overzetten.
Het enige wat ik niet zeker weet is de koppeling. of de vertanding van het asgat hetzelfde zijn. Dat is iets wat niet zichtbaar is in epc.
update:
Even op de site van Havam gekeken en de 1.8L koppelingsplaat vergeleken met die van de 2,5L. beide zijn 22tands, dus zou ook moeten passen. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Herwin Freak
Geregistreerd op: 24-6-2007 Berichten: 1038 Woonplaats: Warffum
|
Geplaatst: Vr 24 Feb, 2012 10:39 Onderwerp: |
|
|
marcel21674 schreef: | Zit net in mazda EPC te kijken vanwege dit gebeuren, maar waarom zou je klooien met een 5de versnelling overzetten als het complete transmissiehuis uitwisselbaar is.
Transmissiehuis van de 1.8L/2.0L en2,5L zijn volgens mazda epc hetzelfde.
Heb je gelijk een bak die helemaal op elkaar afgestemd is.
Heb de 626 ook nog even met de mx6 vergeleken, no difference.
Het enige wat je hoeft te doen is het koppelingshuis overzetten.
Het enige wat ik niet zeker weet is de koppeling. of de vertanding van het asgat hetzelfde zijn. Dat is iets wat niet zichtbaar is in epc.
update:
Even op de site van Havam gekeken en de 1.8L koppelingsplaat vergeleken met die van de 2,5L. beide zijn 22tands, dus zou ook moeten passen. |
ik denk juist dat de bedoeling is om de korte 1,2,3en4 te houden van de k8 bak _________________ In bezit:
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1 |
|
Naar boven |
|
|
Patje Freak
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 20
|
Geplaatst: Vr 24 Feb, 2012 12:51 Onderwerp: |
|
|
Herwin schreef: | marcel21674 schreef: | Zit net in mazda EPC te kijken vanwege dit gebeuren, maar waarom zou je klooien met een 5de versnelling overzetten als het complete transmissiehuis uitwisselbaar is.
Transmissiehuis van de 1.8L/2.0L en2,5L zijn volgens mazda epc hetzelfde.
Heb je gelijk een bak die helemaal op elkaar afgestemd is.
Heb de 626 ook nog even met de mx6 vergeleken, no difference.
Het enige wat je hoeft te doen is het koppelingshuis overzetten.
Het enige wat ik niet zeker weet is de koppeling. of de vertanding van het asgat hetzelfde zijn. Dat is iets wat niet zichtbaar is in epc.
update:
Even op de site van Havam gekeken en de 1.8L koppelingsplaat vergeleken met die van de 2,5L. beide zijn 22tands, dus zou ook moeten passen. |
ik denk juist dat de bedoeling is om de korte 1,2,3en4 te houden van de k8 bak |
klopt! 1,2,3,4 voor het optrekken, en 5 voor het zuinige cruise werk |
|
Naar boven |
|
|
Patje Freak
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 20
|
Geplaatst: Zo 01 Apr, 2012 21:18 Onderwerp: |
|
|
voorzien! mag slotje op! |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Ma 02 Apr, 2012 6:47 Onderwerp: |
|
|
Heb later nog eens zitten kijken. de eerste 2 versnellingen zijn voor alle motorvarianten hetzelfde, het grote verschil zit hem alleen in het differentieel.
In theorie zou een mx-6 met 1.8bak en diff, 280km/h kunnen halen. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
|