Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Mx-6 V6
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Aangeboden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo 04 Apr, 2012 8:00    Onderwerp: Reageer met quote

Is die niet als semi oldtimer 20jaar te verzekeren dan?
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Wo 04 Apr, 2012 9:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hoacs schreef:
Is die niet als semi oldtimer 20jaar te verzekeren dan?


dat volgens mij wel , vanaf 30-6 is dat mogelijk dan is de mx6 20 jaar oud
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 04 Apr, 2012 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Herwin schreef:
Hoacs schreef:
Is die niet als semi oldtimer 20jaar te verzekeren dan?


dat volgens mij wel , vanaf 30-6 is dat mogelijk dan is de mx6 20 jaar oud


Dat wel, maar je blijft ook belasting betalen. Ik betaal nu ook maar iets van 5 of 6 tienjes verzekering in de 3 maanden en dat is al heel weinig, tegen 135 euro belasting in de 3 maanden. En das toch veel geld als je er niet mee rijdt.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Wo 04 Apr, 2012 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zou je hem kunnen schorsen.
Als je dat voor minimaal 3 maand doet kost het je ik dacht €22,- en dan kan je ook nog eens het WA deel van de verzekering laten vervallen en betaal je alleen het casco deel.
Dit komt bij mij uit op iets van €4,50 per maand.
Hij moet dan wel op je eigen erf staan.

v.w.b. het wegenbelasting vrij worden.

Artikel geleend van autoblog.nl

Quote:
Reden voor feest bij de meer nostalgisch ingestelde autoliefhebbers. Met een iets aangepaste wet kunnen ‘we’ weer door met het verzamelen van oude rommel! Oldtimers en youngtimers worden weer belastingvrij.

De autoliefhebber en de overheid gaan vrij slecht door een deur. Daar hielp het afschaffen van de oldtimer-regeling niet echt bij. Alle auto’s gebouwd (en later alle auto’s op kenteken gezet) na 31 december 1986 zouden nooit meer belasting-vrij van hun oude dag kunnen genieten. Erg jammer en op het eerste oog een nutteloze ‘aanscherping’ van een vroeger leuke wet. Auto’s van 25 jaar en ouder heb je er graag ‘bij’. Het rijden in oldtimers en youngtimers kost altijd meer tijd, liefde en/of onderhoud. Bovendien gaat het om een zeer klein deel van het Nederlands wagenpark.

Natuurlijk krijgen we niet de makkelijke ouderwetse regel (alles 25+ is OK) terug. De politiek heeft ook gehoord dat auto’s na 1990 gebouwd wel heel veel beter in elkaar zitten dan het pre-1980 blik. Daarom willen ze op den duur alleen auto’s ouder dan 30 jaar belastingvoordeel gunnen.

Geleidelijk zullen we aan de nieuwe regeling wennen. Iedereen met een 1986-er zit sowieso gebakken, de volgende jaren worden met tussenpozen van 2 jaar belastingvrij. Daarbij telt de datum eerste ingebruikname. Is de auto voor het eerst in 1987 op kenteken gezet dan krijgt deze na 26 jaar belastingvrijstelling. 1988-ers moeten 27 jaar wachten, 1989-ers 28 jaar, enzovoort. Deze overgangsregeling geldt voor de auto’s met eerste ingebruikname tot en met 1990.

Dus:


In gebruik name tot en met 1986 blijft na 25 jaar volledig belastingvrij
■een 87-er wordt na 26 jaar belastingvrij
■een 88-er wordt na 27 jaar belastingvrij
■een 89-er wordt na 28 jaar belastingvrij
■een 90-er wordt na 29 jaar belastingvrij
■na 1990 belastingvrijstelling vanaf 30 jaar

Een BMW E34 M5 uit 1990 moet dus 30 jaar wachten. In 2020 wordt deze belastingvrij maar alleen als deze niet op gas rijdt. Voor auto’s op LPG en diesel in gebruik genomen vanaf 1987 geldt voortaan een toeslag. Deze toeslag is het ‘extra’ bedrag dat deze auto’s nu ook betalen aan wegenbelasting. Officieel vervallen dus de wegenbelasting en provinciale opcenten maar niet de ‘brandstof-boete’. Met een G3 gasinstallatie in je BMW E34 M5 (wie doet dat nou?!) betaal je vanaf 2020; €492,- in plaats van ruim €1600,- per jaar, zonder gasinstallatie is deze gewoon belastingvrij.

Even slikken dus maar we kunnen kunnen door met het verzamelen van onze geliefde benzine-gestookte youngtimers. Oldtimer tegen de tijd dat ze belastingvrij zijn. Een poos geduld en dan kostenloos de hele loods op kenteken hebben. Alleen niet te veel rijden want benzine zal tegen 2020 wel onbetaalbaar zijn.


Wij zullen dus nog 10 jaar extra moeten wachten.
Die van mij is dus vanaf 03-08-2022 wegenbelasting vrij (als de regeltjes tussentijds niet aangepast worden).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Do 05 Apr, 2012 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft even wat moeite gekost om mijn wachtwoord te achterhalen, maar goed... Daar ben ik weer. Ik heb ondertussen nog steeds geen MX6 aangeschaft en ben er wel naar 1 op zoek. Probleem zit hem dus voor mij op dit moment in de financieën (waar ik een oplossing voor aan het zoeken ben). Anders had ik bij wijze van spreken morgen nog op de stoep gestaan.

Snap dat je er nu niks aan hebt, maar ik wil hier alleen mee aangeven dat er echt wel mensen te vinden moeten zijn voor deze auto. Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Di 10 Apr, 2012 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Gereserveerd
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Di 10 Apr, 2012 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

voor een bekende?
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Zo 15 Apr, 2012 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

voor mezelf , vanwege dat de motor soms niet en soms wel goed loopt wil ik dit eerst oplossen voordat de auto verkocht wordt
een tweede reden was dat de CV niet werkte bij de rechterdeur dat heb ik net weer gemaakt
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 15 Apr, 2012 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mag ik vragen wat de uiteindelijke oorzaak bleek te zijn van de CV?
Nu alleen nog de oorzaak van de motor zien te achterhalen.
Wat ik dus begrepen heb is dat hij afentoe wel op 6 cylinders loopt?
Heb je de rotor al uit elkaar gehad en schoongemaakt (6 puntjes in de kap en 1 op de arm even licht opschuren en met contactreiniger inspuiten).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Zo 15 Apr, 2012 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Mag ik vragen wat de uiteindelijke oorzaak bleek te zijn van de CV?
Nu alleen nog de oorzaak van de motor zien te achterhalen.
Wat ik dus begrepen heb is dat hij afentoe wel op 6 cylinders loopt?
Heb je de rotor al uit elkaar gehad en schoongemaakt (6 puntjes in de kap en 1 op de arm even licht opschuren en met contactreiniger inspuiten).


CV is een nogal een dom iets geweest, iemand is vergeten de stekker van de motor in elkaar te drukken

Ik heb de verdeelkap al eraf gedraaid en volledig schoongemaakt en de rotor heb ik ook al schoongemaakt
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Di 17 Apr, 2012 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Oke niet meer gereserveerd maar te koop met het eerder beschreven probleem
motor loopt soms op 5 cilinders en soms op 6

auto moet weg omdat ik geen werk kan vinden
geen idee wat ie op het moment waard is (er is wel veel geld ingepompt afgelopen jaar rond de 4000 euro)

dus bied maar als er intresse is , wellicht komen we eruit
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
thepower
Freak


Geregistreerd op: 14-4-2007
Berichten: 221
Woonplaats: ewijk gelderland

BerichtGeplaatst: Di 01 Mei, 2012 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

als je er weer 1 voor 200 wegdoet zeg het ff
_________________

http://www.teamxlerate.nl
ook jij bent welkom!!!
word ook gratis lid naast
mazdarati,robshowa,mx6jewijhe en nog vele andere
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Di 01 Mei, 2012 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

deze is ff wat meer waard dan die zwarte Wink
_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
thepower
Freak


Geregistreerd op: 14-4-2007
Berichten: 221
Woonplaats: ewijk gelderland

BerichtGeplaatst: Di 01 Mei, 2012 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt me sterk jij zegt dat deze wat problems heeft
die zwarte loopt als een zonnetje ook voor de swap nooit problemen mee
dus denk probeer het ff Wink
_________________

http://www.teamxlerate.nl
ook jij bent welkom!!!
word ook gratis lid naast
mazdarati,robshowa,mx6jewijhe en nog vele andere
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Herwin
Freak


Geregistreerd op: 24-6-2007
Berichten: 1038
Woonplaats: Warffum

BerichtGeplaatst: Di 01 Mei, 2012 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Motor loopt met nieuwe verdeelkap hetzelfde
denk toch dat de injector blijft hangen, morgen ff brandstof filter eruit halen en kijken wat daar uit komt kheb ook geen idee hoe lang die er al op zit en toevallig heb ik nog een nieuwe filter liggen

Vandaag ander wielen onder de mx gezet, die oerlelijke spatlappen deraf gehaald en alle stickers verwijderd en de auto gepoetst :






_________________
In bezit:

1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
2004 Mazda 3 2.0 sport
1997 Mazda 626 2.5i v6(sloper)
1999 Yamaha R1
1999 Yamaha R1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Aangeboden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group