Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Katalysator
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Vr 27 Apr, 2012 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Quote:
U9 betekend dat je wel een kat hebt, en aan 0,5 CO uitstoot moet voldoen, maar dat je niet verplicht een kat hoeft te hebben, zolang dus je uitstoot maar onder die 0,5 is.

Klopt inderdaad.
Je moet echter wel aan de 0.5 norm voldoen, met of zonder kat.


Ik denk dat het zo zit, afgaande hoe ik het lees in de regelgeving.
Mijn mx-6 is van oktober 1992 en hoeft dus geen werkend emmisiesysteem te hebben, ongeacht of er u9 op het kenteken staat. Er word verder ook niet verwezen naar deze codes.

Was mijn mx-6 3 maanden jonger geweest, dus begin 1993, dan had er wel een kat onder moeten zitten, al dan niet werkend, zolang je de 0,5 co maar haalt.

Het enige waar ze het op zouden kunnen gooien is de type goedkeuring, want die geldt met kat. Maar strikt genomen, zou je dan ook geen grotere velgen mogen monteren etc.

Nou ja, volgende week, een setje vers rubber eronder en dan nemen we de gok. Wie weet geeft dit nog een leuke discussie bij de garage. Laughing
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 27 Apr, 2012 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat dit wel een puntje is wat altijd blijft terug komen .

Vorig jaar ging ik toch ook echt nat bij de apk toen ik een steek proef kreeg .
Maar toen was mijn CO wel iets te hoog 0,65 .
Bij het andere apk station was de CO weer wel goed met de kat eronder (Wel leeg dan he) .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 27 Apr, 2012 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
wel goed met de kat eronder (Wel leeg dan he) .

Die zal dan flink geholpen hebben Laughing Laughing Laughing
Was tie de 2de keer al lekker warm gereden, dat hij toen wel goed was?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 27 Apr, 2012 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Nu je het zegt ja .

Eerste keer heb ik hem gebracht en heb hem s'avonds weer op gehaald .
2de keer kwam ik aan rijden en toen kon hij gelijk de brug op .

Maar of dat iets uitmaakt .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Vr 27 Apr, 2012 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Mazdarati schreef:
Nu je het zegt ja .

Eerste keer heb ik hem gebracht en heb hem s'avonds weer op gehaald .
2de keer kwam ik aan rijden en toen kon hij gelijk de brug op .

Maar of dat iets uitmaakt .


Zeker dat dat iets uitmaakt, sterker nog, ze moeten hem warm draaien voor de meting. Als ik het goed gelezen heb, moeten ze eigenlijk zelfs de olietemperatuur nog meten of deze wel op 80 graden is.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jurrienth
Freak


Geregistreerd op: 14-11-2011
Berichten: 141
Woonplaats: borne

BerichtGeplaatst: Vr 27 Apr, 2012 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, motor moet voor de koelvloeistof op bedrijfstemperatuur zijn om de viergasmeting te doen, meeste autos kan het ook met een koud blok voor een goede co waarde.
_________________
Mazda mx-6 2.5i V6 Rood

250.000 km gepasseerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group