Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
CaI

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HeinzzyH
Freak


Geregistreerd op: 14-12-2011
Berichten: 41
Woonplaats: Uithoorn

BerichtGeplaatst: Vr 11 Mei, 2012 9:18    Onderwerp: CaI Reageer met quote

Hey allemaal.

Ik ben ook weer eens aan de knutsel. . Maar zit ook met een vraagje

Ik heb bij probestore een cai besteld en deze heeft tijdens het slechtere weer heerlijk binnen gelegen Wink
Maar nu komt het mooiere weer eraan en wilde ik deze monteren, dus ik vol enthousiasme mijn origi luchtfilterhuis en slangen ed d'r uit geschroefd tot op de l/m meter. .

CaI gemonteerd met ophang ijzertje . . So far so good. .

Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid langs mijn accubak als ik hem daaronder wil krijgen moet ik hem los erin steken en dan vervolgens het luchtfilter met veel pijn en moeite vanonder erop schroeven.
En dan nog heb ik onder mijn accubak geen ophangpunten om het luchtfilter vast te zetten . .

Heeft iemand hier een uitlegje of fotos van hoe jullie dit opgelost hebben?


Bedankt alvast want nu hangt mijn open luchtfilter achter m'n radiator warme lucht te happen . .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Zo 13 Mei, 2012 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal nog foto's maken. Maar die cai van rocspeed zit voor de radiateur ja.
Maar bij staat de cai licht gebogen naar de accu bak. Ik moest een custom klem maken en deze zit vast aan 1 v/d 2 luchtfilterklemmen en accubak rand.
Anders wordt het een 90 buis aanschaffen zodat je luchtfilter alsnog onder de accubak komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei, 2012 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje late reactie...maar mocht je er nog wat aan hebben.

1 bout zit bij de luchtmassa meter vast aan de bobine steun.
1 haak zit aan de accubak bevestigd en deze zit aan de andere kant klem tussen de metalen ringklem op het luchtfilter. Je kan het net nog zien op de foto. Dit zit echt super solide en schuurt niet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HeinzzyH
Freak


Geregistreerd op: 14-12-2011
Berichten: 41
Woonplaats: Uithoorn

BerichtGeplaatst: Zo 20 Mei, 2012 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

louray schreef:
Beetje late reactie...maar mocht je er nog wat aan hebben.

1 bout zit bij de luchtmassa meter vast aan de bobine steun.
1 haak zit aan de accubak bevestigd en deze zit aan de andere kant klem tussen de metalen ringklem op het luchtfilter. Je kan het net nog zien op de foto. Dit zit echt super solide en schuurt niet.



Tnx voor je foto!

Vraagje : kom je zo niet in de "problemen" omdat je aucubak vast is aan je frame en het motorblok en dus de luchtinlaat beweegt tenopzichte van de aucubak ?

Ten 2e ik heb hem nu netjes achter m'n radiator, maar is dit niet nadelig ten aanzien van het aanzuigen van warmere lucht ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Zo 20 Mei, 2012 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

1. nee want de slang na je luchtmassameter beweegt mee! Het zit er al 7 maanden op en nog steeds geen spoor van scheuren!

2. Het is zowieso nadelig omdat er warme lucht tegen de buis wordt geblazen van de fan.
Mijn luchtfilter is van simota en zit in een carbonbox.

Het luchtfilter systeem van Rob Showa is pas echt vermogenswinst. Niet veel maar iedergeval beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Zo 20 Mei, 2012 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Het luchtfilter systeem van Rob Showa is pas echt vermogenswinst. Niet veel maar iedergeval beter.

Maar ik hoef weer niet te rijden met dit weer aangezien ik dan volop water hap.
Voordeel is dat het voor mij een mooi-weer auto is (als tie weer rijdt).
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
HeinzzyH
Freak


Geregistreerd op: 14-12-2011
Berichten: 41
Woonplaats: Uithoorn

BerichtGeplaatst: Zo 20 Mei, 2012 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

louray schreef:
1. nee want de slang na je luchtmassameter beweegt mee! Het zit er al 7 maanden op en nog steeds geen spoor van scheuren!

2. Het is zowieso nadelig omdat er warme lucht tegen de buis wordt geblazen van de fan.
Mijn luchtfilter is van simota en zit in een carbonbox.

Het luchtfilter systeem van Rob Showa is pas echt vermogenswinst. Niet veel maar iedergeval beter.


Ik heb die van probestore.. Maar wil geen water happen, dus ga hem dan maar even laten zitten achter m'n radiator..

Denk dat het wel een verbetering geeft ten opzichte van origineel met de chip van mazdarati.. Merk t iig wel in m'n verbruik..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Di 22 Mei, 2012 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn geval hap ik zeker geen water. Ik rijdt wel altijd om plassen water voor de zekerheid.

Maar is je verbuik hoger of lager?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group