Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
FordProbeStore Ervaringen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 09 Jul, 2012 18:09    Onderwerp: FordProbeStore Ervaringen Reageer met quote

Beste allemaal,

In het topic met de KL Injectoren (http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=4549) staat al een deel van de geschiedenis van mij met FPS beschreven.
PayPal heeft in mijn voordeel besloten en gepoogd om €90,11 af te schrijven van de rekening van Mark Colgan (FPS). Dit is echter niet gelukt, met de volgende melding:

Quote:
De terugbetaling die is overgemaakt door Mark Colgan (sales@fordprobestore.co.uk) is niet afgeschreven van de rekening van de afzender. U heeft geen terugbetaling ontvangen op uw PayPal-rekening.

Neem contact op met Mark Colgan over deze terugbetaling.

Ook op de Engelse fora waar Mark actief is zijn veel klachten over leveringen die niet komen en betalingen die maanden op zich laten wachten. Het komt op mij over als een winkel die goed in de problemen zit en een eigenaar die met het geld van de ene betaling de andere wil dekken. Dit zijn slechts vermoedens en op dit punt kan ik niks hard maken, maar denk nog even een paar keer na voor je iets bij FPS besteld.

Hoe gaat het verhaal nu verder? Ik heb Mark net een mail gestuurd maar hij heeft een out of office reply waarin staat dat hij tot 11 juli weg is. Lekker makkelijk.


Laatst aangepast door Mika op Wo 11 Jul, 2012 14:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 09 Jul, 2012 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Mark staat idd bekent om zijn lange leveringstijden .

Maar tot nu toe heb ik nog steeds altijd me onderdelen gehad .
Ik hou er altijd rekening mee .

Maar je moet ook goed lezen wat erbij de vermeld staat .
Heeft die het op voorraad of niet .
Niet op voorraad kan idd erg lang duren , zo heb ik al eens bijna 6 maanden moeten wachten op een setje lagers .
Heeft die het op voorraad dan heb ik het altijd binnen een week of 2 binnen .
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Ma 09 Jul, 2012 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

We zitten nu ongeveer een maand verder van het moment dat de order als shipped werd aangegeven en het is nog niet binnen. Daarbij vind ik het persoonlijk vreemd dat een (voor een bedrijf) relatief klein bedrag als €90 niet van de lopende rekening af te boeken valt. Ook zijn er op het Club323F forum genoeg mensen die op hun levering en/of geld moeten wachten.

Overigens is ook de order met het wiellager, welke ik ondertussen bij de dealer heb laten vervangen, nog niet binnen. Deze is ook al enkele weken onderweg.

Wat Mark gigantisch zou helpen is om track & trace aan te bieden. Daar betaal ik gerust 1 of 2 tientjes extra voor als het als optie aangeboden zou worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Di 10 Jul, 2012 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

Update. Van de 2e order (verzonden 13 juni) is nu net vandaag een wiellager aangekomen. De 2x Suspension Strut Bellows ontbreken echter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul, 2012 14:17    Onderwerp: Reageer met quote

Weer een update. Ik heb het topic even hernoemd naar ervaringen. Geld is vandaag wonder boven wonder toch bij PayPal bijgeschreven (waar PayPal dan weer geen bericht van stuurde).

Verder is, zoals eerder gezegd, het wiellager voor voorwiel onlangs ook gearriveerd. Rest van het pakketje nog niet en het wiellager heb ik niet meer nodig. Maar Jurrien wel! Dus zo komt het toch nog "goed" (hoewel wel jammer voor Jurrien dat hij 2 lagers mag vervangen).

Zou dit topic graag open willen houden voor meer up to date ervaringsverhalen van FordProbeStore leveringen (en wellicht ook andere zaken toevoegen?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Excimer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 6-6-2005
Berichten: 671

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul, 2012 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaringen?
Rapportcijfer 9 ....... Alles beloofd wat is overeengekomen.
5 bestellingen tot nu toe gedaan, alleen bij een order van een middenpijp is wat fout gegaan. Had daarvoo twee zendingen extra nodig.
Wat mij betreft nog steeds een uitstekende ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Do 12 Jul, 2012 6:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik ben altijd zeer tevreden geweest over FPS.
Heb er inmiddels al ik weet niet hoeveel bestellingen gedaan gehad en eigenlijk altijd zonder problemen.
De laatste keer wel even moeten wachten aangezien de KLZE inlaatspruitstukpakking niet op voorraad was, maar deze was uiteindelijk binnen 2 weken alsnog bij mij thuis.

Quote:
Hoe gaat het verhaal nu verder? Ik heb Mark net een mail gestuurd maar hij heeft een out of office reply waarin staat dat hij tot 11 juli weg is. Lekker makkelijk.

Hoezo lekker makkelijk?
Het is ook in Engeland vakantieperiode.
Ik zit zelf nog te wachten op de nokkenaspulley's die bij CDF-racing uit Kent vandaan moeten komen en ook dat duurt al weken.
Voorafgaande aan het jubileum van de koningin (1 week nationale feestdagen) waren ze deze al aan het draaien maar ook die zijn er nog niet.
Ben bang dat je iets meer geduld zal moeten hebben.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Do 12 Jul, 2012 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaring met Probestore (whats in a name?) Shocked :

Ik had 2 jaar geleden een krukaspositiesensor en een oliefilter besteld.
Ze kwamen binnen na 3 weken. Maar de sensor had ik niet nodig en deze kon ik terugsturen en me geld terug krijgen zei Dhr, Colgan.

Sensor opgestuurd en heb elke maand een mail gestuurd waar mijn geld bleef. Het was alleen maar talk and no walk. Hij zou het geld gestort hebben daarna moest ie het nog doen enz. Afijn hij wou het niet of het was teveel moeite. Na 8 maanden zei ik, doe maar een Rocspeed Cai en heldere knipperlichten i.p.v. het geld. Daar ging hij mee akkoord.

Deze waren nog niet binnen na 3 weken, dus weer gemaild. Hij ging het uitzoeken. 2 weken verder weer gemaild en toen zei hij dat ze wel verzonden zijn maar hij zou de set nog een keer versturen. 2 weken verder en toen waren ze binnen.....

Persoonlijke conclusie: Kwaliteit is minder, verpakking is dramatisch (gescheurde/verkleurde/verpauperd verpakking) en als er complicaties zijn dan kan het heel tijdrovend/vervelend zijn. Maar als alles goed gaat binnen 2 weken binnen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Off-Topic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group