Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Wo 24 Okt, 2012 8:47 Onderwerp: |
|
|
Ik reed op 0.4 bar tijdens de testrondjes en dit reed lekker fel geen last van rare dingen.
De zuigers/drijfstangen waren verkrijgbaar in de verhouding 8,5 , 9,5 , 10,2 en 11,5
Volgens IPP kan deze combinatie in de klze een maximale vuldruk van 1.4 bar aan mits de timing van de inlaat nokkenas wordt aangepast. Als je op zulke drukken gaat rijden met de standaard timing loop je een zeer groot risico op detonatie. |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Vr 26 Okt, 2012 11:01 Onderwerp: |
|
|
Gisteren uit het werk vandaan trok ik een beetje sportief weg bij het verkeerslicht(warme motor) En tot mijn schrik kwam er opeens een hoop geratel onder de motorkap vandaan. Direct de motor afgezet en aan de kant gezet. Oliepeil oké, mooie goudbruine kleur. Waterpeil oké mooie gifgroene kleur. Na +/- 15minuten gewacht te hebben weer geprobeerd te starten maar de motor wil niet meer draaien. Als ik hem in zijn 5zet en voorzichtig duw draait hij wel maar met zeer veel weerstand.
Vanavond maar even diagnose gaan stellen wat er aan de hand is. |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Vr 26 Okt, 2012 20:36 Onderwerp: |
|
|
Het valt allemaal mee gelukkig. De stuurpomp is vastgelopen en hield de motor in via de riem. Ik heb de stuurpomp verwijderd en een 4pk 745 riem gemonteerd. Nu wel even zwaar sturen maar hij rijd weer. |
|
Naar boven |
|
|
Jorn Freak
Geregistreerd op: 10-2-2012 Berichten: 154 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Vr 26 Okt, 2012 21:12 Onderwerp: |
|
|
gelukkig dat het mee valt! _________________ MX-6 2.0i 16V '95 |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Vr 26 Okt, 2012 23:30 Onderwerp: |
|
|
V.Jabroer schreef: | Het valt allemaal mee gelukkig. De stuurpomp is vastgelopen en hield de motor in via de riem. Ik heb de stuurpomp verwijderd en een 4pk 745 riem gemonteerd. Nu wel even zwaar sturen maar hij rijd weer. |
Hoe zwaar is zwaar?
Heb er in het verleden al eens aan zitten denken om de pomp eraf te halen maar zag er eerlijk gezegd tegenop om het daadwerkelijk te doen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
willem Betalend Clublid
Geregistreerd op: 1-11-2002 Berichten: 2104
|
Geplaatst: Za 27 Okt, 2012 0:48 Onderwerp: |
|
|
V.Jabroer schreef: | Het valt allemaal mee gelukkig. De stuurpomp is vastgelopen en hield de motor in via de riem. Ik heb de stuurpomp verwijderd en een 4pk 745 riem gemonteerd. Nu wel even zwaar sturen maar hij rijd weer. |
Mooi dat het tot zover weer opgelost is.
Beter een stuurpomp dan een revisie. _________________ http://www.cardomain.com/ride/2512461 |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Za 27 Okt, 2012 8:11 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Hoe zwaar is zwaar?
Heb er in het verleden al eens aan zitten denken om de pomp eraf te halen maar zag er eerlijk gezegd tegenop om het daadwerkelijk te doen. |
Ik heb er een klein sportstuurtje inzitten, ik kan nu tijdens het rijden normaal sturen maar met parkeren heb ik 2 handjes nodig.
willem schreef: | Mooi dat het tot zover weer opgelost is.
Beter een stuurpomp dan een revisie. |
Zeker weten want een revisie zat ik nu even niet op te wachten, alles is gloednieuw. |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Za 27 Okt, 2012 10:42 Onderwerp: |
|
|
Dat valt me dan reuze mee.
Heb er zelf ook een 30cm stuurtje inzitten.
Maar als er tijdens het rijdn normaal mee te sturen valt ga ik toch weer verder denken richting gewichtsreductie.
Hoe heb je het trouwens met de rollen opgelost aangezien het rondje krukas-waterpomp-stuurbekrachtigingspomp loopt met de spanrol tussen stuurbekrachtiging en krukas?
Heb je alleen een riem tussen krukas en waterpomp? _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Za 27 Okt, 2012 17:15 Onderwerp: |
|
|
Wat is eigenlijk je doel met het vermogen? _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Zo 28 Okt, 2012 9:18 Onderwerp: |
|
|
rob.showa schreef: | Hoe heb je het trouwens met de rollen opgelost aangezien het rondje krukas-waterpomp-stuurbekrachtigingspomp loopt met de spanrol tussen stuurbekrachtiging en krukas?
Heb je alleen een riem tussen krukas en waterpomp? |
Ik heb de spanrol vervangen met een rol van fiat. Deze had dezelfde diameter. De spanrol heb ik uitgedraaid en het originele lager van de mazda ingekrompen.
Hoacs schreef: | Wat is eigenlijk je doel met het vermogen? |
Ik rijd af en toe met het vrijrijden op diverse circuits, en het voelt gewoon goed om af en toe even lekker snel weg te trekken. (het is dus ook een beetje de kick) |
|
Naar boven |
|
|
Mika Freak
Geregistreerd op: 20-1-2005 Berichten: 430
|
Geplaatst: Zo 28 Okt, 2012 10:53 Onderwerp: |
|
|
V.Jabroer schreef: | Hoacs schreef: | Wat is eigenlijk je doel met het vermogen? |
Ik rijd af en toe met het vrijrijden op diverse circuits, en het voelt gewoon goed om af en toe even lekker snel weg te trekken. (het is dus ook een beetje de kick) |
En hoeveel PK'tjes is ongeveer je doel? |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Zo 28 Okt, 2012 11:38 Onderwerp: |
|
|
Mika schreef: | V.Jabroer schreef: | Hoacs schreef: | Wat is eigenlijk je doel met het vermogen? |
Ik rijd af en toe met het vrijrijden op diverse circuits, en het voelt gewoon goed om af en toe even lekker snel weg te trekken. (het is dus ook een beetje de kick) |
En hoeveel PK'tjes is ongeveer je doel? |
Ik wil zo rond de 250 tot 300 stoppen, het is en blijft een voorwielaandrijving. Uiteraard moet moet het ook een beetje betrouwbaar blijven. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Zo 28 Okt, 2012 11:44 Onderwerp: |
|
|
Leuk man, kan me goed voorstellen dat het behoorlijk rijdt op 0.4 bar.
Dan zit je al rond de 300pk denk om over het koppel nog maar te zwijgen.
Meer dan genoeg voor op de voorwielen inderdaad. Quaife diff is ook leuker rijden op het circuit, mocht je nog een potje hebben ergens
Succes met het afronden van je project, maar dat zal wel lukken als ik het zo lees. _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Vr 09 Nov, 2012 19:30 Onderwerp: |
|
|
Ik zou je zeker een olie koeler aanraden en je koeling extra aandacht geven.
Meeste blokken lopen hierop stuk. Welke olie gebruik je? |
|
Naar boven |
|
|
|