Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Vincent's MX6 Klze turbo pr0ject.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Wo 24 Okt, 2012 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik reed op 0.4 bar tijdens de testrondjes en dit reed lekker fel geen last van rare dingen.

De zuigers/drijfstangen waren verkrijgbaar in de verhouding 8,5 , 9,5 , 10,2 en 11,5

Volgens IPP kan deze combinatie in de klze een maximale vuldruk van 1.4 bar aan mits de timing van de inlaat nokkenas wordt aangepast. Als je op zulke drukken gaat rijden met de standaard timing loop je een zeer groot risico op detonatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt, 2012 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren uit het werk vandaan trok ik een beetje sportief weg bij het verkeerslicht(warme motor) En tot mijn schrik kwam er opeens een hoop geratel onder de motorkap vandaan. Direct de motor afgezet en aan de kant gezet. Oliepeil oké, mooie goudbruine kleur. Waterpeil oké mooie gifgroene kleur. Na +/- 15minuten gewacht te hebben weer geprobeerd te starten maar de motor wil niet meer draaien. Als ik hem in zijn 5zet en voorzichtig duw draait hij wel maar met zeer veel weerstand.

Vanavond maar even diagnose gaan stellen wat er aan de hand is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt, 2012 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klinkt niet best.
Kon wel weer eens een revisie worden.
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt, 2012 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Het valt allemaal mee gelukkig. De stuurpomp is vastgelopen en hield de motor in via de riem. Ik heb de stuurpomp verwijderd en een 4pk 745 riem gemonteerd. Nu wel even zwaar sturen maar hij rijd weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jorn
Freak


Geregistreerd op: 10-2-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt, 2012 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

gelukkig dat het mee valt!
_________________
MX-6 2.0i 16V '95
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt, 2012 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

V.Jabroer schreef:
Het valt allemaal mee gelukkig. De stuurpomp is vastgelopen en hield de motor in via de riem. Ik heb de stuurpomp verwijderd en een 4pk 745 riem gemonteerd. Nu wel even zwaar sturen maar hij rijd weer.

Hoe zwaar is zwaar?
Heb er in het verleden al eens aan zitten denken om de pomp eraf te halen maar zag er eerlijk gezegd tegenop om het daadwerkelijk te doen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
willem
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 1-11-2002
Berichten: 2104

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt, 2012 0:48    Onderwerp: Reageer met quote

V.Jabroer schreef:
Het valt allemaal mee gelukkig. De stuurpomp is vastgelopen en hield de motor in via de riem. Ik heb de stuurpomp verwijderd en een 4pk 745 riem gemonteerd. Nu wel even zwaar sturen maar hij rijd weer.

Mooi dat het tot zover weer opgelost is.
Beter een stuurpomp dan een revisie.
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2512461
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt, 2012 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Hoe zwaar is zwaar?
Heb er in het verleden al eens aan zitten denken om de pomp eraf te halen maar zag er eerlijk gezegd tegenop om het daadwerkelijk te doen.



Ik heb er een klein sportstuurtje inzitten, ik kan nu tijdens het rijden normaal sturen maar met parkeren heb ik 2 handjes nodig.

willem schreef:
Mooi dat het tot zover weer opgelost is.
Beter een stuurpomp dan een revisie.


Zeker weten want een revisie zat ik nu even niet op te wachten, alles is gloednieuw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt, 2012 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dat valt me dan reuze mee.
Heb er zelf ook een 30cm stuurtje inzitten.
Maar als er tijdens het rijdn normaal mee te sturen valt ga ik toch weer verder denken richting gewichtsreductie.
Hoe heb je het trouwens met de rollen opgelost aangezien het rondje krukas-waterpomp-stuurbekrachtigingspomp loopt met de spanrol tussen stuurbekrachtiging en krukas?
Heb je alleen een riem tussen krukas en waterpomp?
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt, 2012 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is eigenlijk je doel met het vermogen?
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Zo 28 Okt, 2012 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

rob.showa schreef:
Hoe heb je het trouwens met de rollen opgelost aangezien het rondje krukas-waterpomp-stuurbekrachtigingspomp loopt met de spanrol tussen stuurbekrachtiging en krukas?
Heb je alleen een riem tussen krukas en waterpomp?


Ik heb de spanrol vervangen met een rol van fiat. Deze had dezelfde diameter. De spanrol heb ik uitgedraaid en het originele lager van de mazda ingekrompen.

Hoacs schreef:
Wat is eigenlijk je doel met het vermogen?


Ik rijd af en toe met het vrijrijden op diverse circuits, en het voelt gewoon goed om af en toe even lekker snel weg te trekken. (het is dus ook een beetje de kick)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mika
Freak


Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 430

BerichtGeplaatst: Zo 28 Okt, 2012 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

V.Jabroer schreef:
Hoacs schreef:
Wat is eigenlijk je doel met het vermogen?


Ik rijd af en toe met het vrijrijden op diverse circuits, en het voelt gewoon goed om af en toe even lekker snel weg te trekken. (het is dus ook een beetje de kick)

En hoeveel PK'tjes is ongeveer je doel? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Zo 28 Okt, 2012 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Mika schreef:
V.Jabroer schreef:
Hoacs schreef:
Wat is eigenlijk je doel met het vermogen?


Ik rijd af en toe met het vrijrijden op diverse circuits, en het voelt gewoon goed om af en toe even lekker snel weg te trekken. (het is dus ook een beetje de kick)

En hoeveel PK'tjes is ongeveer je doel? Smile


Ik wil zo rond de 250 tot 300 stoppen, het is en blijft een voorwielaandrijving. Uiteraard moet moet het ook een beetje betrouwbaar blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Zo 28 Okt, 2012 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk man, kan me goed voorstellen dat het behoorlijk rijdt op 0.4 bar.

Dan zit je al rond de 300pk denk om over het koppel nog maar te zwijgen.

Meer dan genoeg voor op de voorwielen inderdaad. Quaife diff is ook leuker rijden op het circuit, mocht je nog een potje hebben ergens Wink

Succes met het afronden van je project, maar dat zal wel lukken als ik het zo lees.
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Vr 09 Nov, 2012 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou je zeker een olie koeler aanraden en je koeling extra aandacht geven.
Meeste blokken lopen hierop stuk. Welke olie gebruik je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group