Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland.
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Website ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Vincent's MX6 Klze turbo pr0ject.
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Di 21 Aug, 2012 21:52    Onderwerp: Vincent's MX6 Klze turbo pr0ject. Reageer met quote

Bij deze even een ander topic aangezien het even voorstellen topic mij niet geschikt lijkt om verdere vorderingen van de 6 te plaatsen. Mijn pc heeft het alleen begeven en had een heleboel foto's nog niet geback-upt of geupload.

De Klze heb ik laten reviseren. De drijfstangen zijn Millennia S geworden. De zuigers zijn vervangen voor Wiseco zuigers. De koppen heb ik weinig aan veranderd. De poorten heb ik nagelopen op grove afwerking e.d. maar dit was bijna allemaal al super. De kleppen opnieuw ingeslepen en Skunk klepveren gemonteerd. De motor heb ik afgebouwd en in de wagen gehangen. Dat is eigenlijk wat ik tot nu toe heb gedaan.




Binnenkort ga ik alle leidingen en pijpen op maat maken en passen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcel21674
Freak


Geregistreerd op: 31-3-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Heemskerk

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2012 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor setup gebruik je nou? 1 turbo aangedreveven door 1 cillinderbank, 1 turbo aangedreven door beide cillinderbanken of 2 turbo's 1 voor elke cillinderbank.
_________________
Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Whitefinish
Freak


Geregistreerd op: 3-4-2007
Berichten: 250
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2012 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Skunk klepveren ? Dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Kan je eens wat meer info hierover geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2012 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga met 1 turbo werken op 2 cilinderbanken.

In combinatie met een t3/t4 olie gekoelde turbo


De klepveren komen uit California en zijn door een maatje van mij meegenomen.(zijn vader woont daar in de buurt) Op de site staan weinig onderdelen maar alles kan op bestelling gemaakt worden mits er een paar flappen komen kijken.

Voor meer info http://store.skunk2.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
louray
Freak


Geregistreerd op: 9-8-2009
Berichten: 334

BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug, 2012 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Echt een super dik project!
Als ik een garage had was ook zo iets eruit gekomen. Lekker bezig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Do 23 Aug, 2012 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer even bezig geweest. Turbo op zijn plek gezet en gekeken hoe de rest van de pijpen moet komen. Downpipe ligt nog los voor de oplettende kijkers.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Ma 27 Aug, 2012 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

De motor werkt. Turbo draait ook netjes mee.



Sorry voor de belabberde kwaliteit, ik zal binnenkort even een camera lenen voor een beter filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=WzGVj6OOASY


Ik ga van de week aan de gang met het installeren van de interkoeler en pijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hoacs
Freak


Geregistreerd op: 18-3-2006
Berichten: 1118
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma 27 Aug, 2012 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt er lekker de gang in zo te zien.

Wat voor ecu ga je gebruiken orginele met vaf?
_________________
Geen mx6 meer, maar nog wel klze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mazdarati
Freak


Geregistreerd op: 12-4-2006
Berichten: 3121
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 27 Aug, 2012 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Zie er goed uit en mooi dat het blok loopt .

Maar ik vraag me dat ook af want de stock ecu en lmm is nou niet echt top met een turbo .

Maar ben benieuwd .

Super bezig !!!
_________________
Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Ma 27 Aug, 2012 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga zeer waarschijnlijk met een PMR MAP-ECU werken. Deze is ook gechikt voor turbo motoren en is eenvoudig te installeren. Dan ben ik meteen verlost van die lmm en kan ik makkelijk andere injectoren installeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Di 23 Okt, 2012 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

Na de eerste testritjes bleek dat de wagen ontzettend blauw rookte. Aangezien de motor helemaal onder handen is genomen vermoede ik meteen dat de turbo niet goed is. Na controle bleek dat de olie rechtstreeks de uitlaatzijde van de turbo gepompt werdt.

De turbosetup is dus even verwijderd en heeft plaatsgemaakt voor de standaard uitrusting.(wel rvs headers en downpipe)

Ik heb wel nog het een en ander vervangen. De fuseekogels, stuurkogels, stabilisato rubbers rondom, stabilisator koppelstangen rondom, schijven en blokken rondom, wiellagers vooras.

Afgelopen donderdag heb ik weer verse apk op de wagen gezet en ontschorst.

Ik ga de komende tijd eerst even met de wagen rijden en alle benodigde delen nog bij elkaar sprokkelen. Ik zal deze week nog even een paar foto's maken hoe de wagen er nu bij staat.



Greetings Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Okt, 2012 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er leuk uit Vincent.
Ik neem aan dat je de Wiseco zuigers ook vanuit de USA hebt?
En welke compressieverhouding heb je er van genomen.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
V.Jabroer
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 18-5-2012
Berichten: 99
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Di 23 Okt, 2012 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de wiseco K998M850A

Ik heb ze besteld bij IPP.

Deze zijn goed voor een compressieverhouding van 9.5.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rhino
Freak


Geregistreerd op: 5-4-2008
Berichten: 785
Woonplaats: eerbeek

BerichtGeplaatst: Di 23 Okt, 2012 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

V.Jabroer schreef:
Ik heb de wiseco K998M850A

Ik heb ze besteld bij IPP.

Deze zijn goed voor een compressieverhouding van 9.5.


lijkt mij nog aardig hoog, hoeveel bar turbodruk rij je?
_________________
Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
rob.showa
Betalend Clublid


Geregistreerd op: 22-2-2003
Berichten: 3382
Woonplaats: Dodewaard

BerichtGeplaatst: Di 23 Okt, 2012 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

Is volgens mij de laagste die je kan krijgen.
Ik had zelf in eerste instantie willen gaan voor de 11.5 (zonder turbo).
Was er via de site van Wiseco opgekomen maar werd meteen doorgestuurd naar een nederlands bedrijf waar ze meteen 2.5x over de kop gingen.
Uiteindelijk werd het een KLZE blok.
Nu nog laten lopen, maar ook dat gaat lukken.
_________________
'92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie

'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel

Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom op het forum van de Mazda MX-6 Club Nederland. -> Tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group