Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Di 21 Aug, 2012 21:52 Onderwerp: Vincent's MX6 Klze turbo pr0ject. |
|
|
Bij deze even een ander topic aangezien het even voorstellen topic mij niet geschikt lijkt om verdere vorderingen van de 6 te plaatsen. Mijn pc heeft het alleen begeven en had een heleboel foto's nog niet geback-upt of geupload.
De Klze heb ik laten reviseren. De drijfstangen zijn Millennia S geworden. De zuigers zijn vervangen voor Wiseco zuigers. De koppen heb ik weinig aan veranderd. De poorten heb ik nagelopen op grove afwerking e.d. maar dit was bijna allemaal al super. De kleppen opnieuw ingeslepen en Skunk klepveren gemonteerd. De motor heb ik afgebouwd en in de wagen gehangen. Dat is eigenlijk wat ik tot nu toe heb gedaan.
Binnenkort ga ik alle leidingen en pijpen op maat maken en passen. |
|
Naar boven |
|
|
marcel21674 Freak
Geregistreerd op: 31-3-2011 Berichten: 569 Woonplaats: Heemskerk
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2012 11:24 Onderwerp: |
|
|
Wat voor setup gebruik je nou? 1 turbo aangedreveven door 1 cillinderbank, 1 turbo aangedreven door beide cillinderbanken of 2 turbo's 1 voor elke cillinderbank. _________________ Mazda 626(ge) Hatchback 1.8i 16V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX-6 2,5L 24V (1992)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen |
|
Naar boven |
|
|
Whitefinish Freak
Geregistreerd op: 3-4-2007 Berichten: 250 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2012 17:26 Onderwerp: |
|
|
Skunk klepveren ? Dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Kan je eens wat meer info hierover geven? |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2012 19:29 Onderwerp: |
|
|
Ik ga met 1 turbo werken op 2 cilinderbanken.
In combinatie met een t3/t4 olie gekoelde turbo
De klepveren komen uit California en zijn door een maatje van mij meegenomen.(zijn vader woont daar in de buurt) Op de site staan weinig onderdelen maar alles kan op bestelling gemaakt worden mits er een paar flappen komen kijken.
Voor meer info http://store.skunk2.com/ |
|
Naar boven |
|
|
louray Freak
Geregistreerd op: 9-8-2009 Berichten: 334
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2012 20:41 Onderwerp: |
|
|
Echt een super dik project!
Als ik een garage had was ook zo iets eruit gekomen. Lekker bezig |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Do 23 Aug, 2012 21:48 Onderwerp: |
|
|
Vandaag weer even bezig geweest. Turbo op zijn plek gezet en gekeken hoe de rest van de pijpen moet komen. Downpipe ligt nog los voor de oplettende kijkers.
|
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Ma 27 Aug, 2012 12:06 Onderwerp: |
|
|
De motor werkt. Turbo draait ook netjes mee.
Sorry voor de belabberde kwaliteit, ik zal binnenkort even een camera lenen voor een beter filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=WzGVj6OOASY
Ik ga van de week aan de gang met het installeren van de interkoeler en pijpen. |
|
Naar boven |
|
|
Hoacs Freak
Geregistreerd op: 18-3-2006 Berichten: 1118 Woonplaats: Zoetermeer
|
Geplaatst: Ma 27 Aug, 2012 16:01 Onderwerp: |
|
|
Je hebt er lekker de gang in zo te zien.
Wat voor ecu ga je gebruiken orginele met vaf? _________________ Geen mx6 meer, maar nog wel klze. |
|
Naar boven |
|
|
Mazdarati Freak
Geregistreerd op: 12-4-2006 Berichten: 3121 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma 27 Aug, 2012 17:44 Onderwerp: |
|
|
Zie er goed uit en mooi dat het blok loopt .
Maar ik vraag me dat ook af want de stock ecu en lmm is nou niet echt top met een turbo .
Maar ben benieuwd .
Super bezig !!! _________________ Audi a3 3.2 quattro S-line
268pk / 345nm |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Ma 27 Aug, 2012 20:44 Onderwerp: |
|
|
Ik ga zeer waarschijnlijk met een PMR MAP-ECU werken. Deze is ook gechikt voor turbo motoren en is eenvoudig te installeren. Dan ben ik meteen verlost van die lmm en kan ik makkelijk andere injectoren installeren. |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Di 23 Okt, 2012 12:35 Onderwerp: |
|
|
Na de eerste testritjes bleek dat de wagen ontzettend blauw rookte. Aangezien de motor helemaal onder handen is genomen vermoede ik meteen dat de turbo niet goed is. Na controle bleek dat de olie rechtstreeks de uitlaatzijde van de turbo gepompt werdt.
De turbosetup is dus even verwijderd en heeft plaatsgemaakt voor de standaard uitrusting.(wel rvs headers en downpipe)
Ik heb wel nog het een en ander vervangen. De fuseekogels, stuurkogels, stabilisato rubbers rondom, stabilisator koppelstangen rondom, schijven en blokken rondom, wiellagers vooras.
Afgelopen donderdag heb ik weer verse apk op de wagen gezet en ontschorst.
Ik ga de komende tijd eerst even met de wagen rijden en alle benodigde delen nog bij elkaar sprokkelen. Ik zal deze week nog even een paar foto's maken hoe de wagen er nu bij staat.
Greetings Vincent |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Okt, 2012 15:16 Onderwerp: |
|
|
Ziet er leuk uit Vincent.
Ik neem aan dat je de Wiseco zuigers ook vanuit de USA hebt?
En welke compressieverhouding heb je er van genomen. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
V.Jabroer Betalend Clublid
Geregistreerd op: 18-5-2012 Berichten: 99 Woonplaats: IJmuiden
|
Geplaatst: Di 23 Okt, 2012 18:42 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de wiseco K998M850A
Ik heb ze besteld bij IPP.
Deze zijn goed voor een compressieverhouding van 9.5. |
|
Naar boven |
|
|
rhino Freak
Geregistreerd op: 5-4-2008 Berichten: 785 Woonplaats: eerbeek
|
Geplaatst: Di 23 Okt, 2012 21:28 Onderwerp: |
|
|
V.Jabroer schreef: | Ik heb de wiseco K998M850A
Ik heb ze besteld bij IPP.
Deze zijn goed voor een compressieverhouding van 9.5. |
lijkt mij nog aardig hoog, hoeveel bar turbodruk rij je? _________________ Mazda mx-6 2.5 v6 1992 165.000km kleur onbekend RIP 07-10-2012
Mazda mx-6 2.5 v6 1993 320.000km Passion rose |
|
Naar boven |
|
|
rob.showa Betalend Clublid
Geregistreerd op: 22-2-2003 Berichten: 3382 Woonplaats: Dodewaard
|
Geplaatst: Di 23 Okt, 2012 23:04 Onderwerp: |
|
|
Is volgens mij de laagste die je kan krijgen.
Ik had zelf in eerste instantie willen gaan voor de 11.5 (zonder turbo).
Was er via de site van Wiseco opgekomen maar werd meteen doorgestuurd naar een nederlands bedrijf waar ze meteen 2.5x over de kop gingen.
Uiteindelijk werd het een KLZE blok.
Nu nog laten lopen, maar ook dat gaat lukken. _________________ '92 Mazda mx-6 2.5I V6 KLZE "circuit auto"
Dynojet 200 pk / 253.3 nm
8785km sinds blokrevisie
'17 Hyundai Ioniq Electric - wit
'92 Yamaha XJ900
'08 Quest-229 Velomobiel
Penningmeester / Ledenadministrateur.
FORUM-MODERATOR |
|
Naar boven |
|
|
|